|
Hvordan ripper i jeres video samling? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg ripper alt i MakeMKV, og har streamet diverse tegnefilm (DVDer) til min søns tablet (har bare valgt den film jeg skal se fra et filhåndteringsprogram). Det streames fra en gammel dlink dns-323, og virker fint, også til min popcorn a-200 i stuen.
bleze: har overvejet at opgradere fra popcorn til en NUC, hvordan er dit setup? |
||
![]() |
||
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
|
Billigeste Intel Celeron NUC, 1+ GB billig brugt RAM fra den blå, en gammel USB stick eller SSD med OpenElec på. Bang du er kørende for under 1100 kr med et fedt medie center der æder ALT inkl. fulde blu-ray rips. Jeg ripper til MKV i stedet for ISO fordi det fylder meget mindre og KODI kan alligevel ikke afspille menuerne (som jeg også er ligeglad med). NUC'en kan bitstreame lyd så man får HD og Atmos support. Hvis dette ikke er vigtigt ville jeg nok kigge på den nye Raspberry Pi 2 som jeg netop har indkøbt til at lege med. 4K er en anden sag, men der regner jeg med at skulle skifte til nye NUC's om et års tid.
|
||
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
||
![]() |
||
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
|
Hvad bruger du til fjernbetjening? har du købt IR reciever eller er den indbygget? |
||
![]() |
||
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
|
Mine NUC's er modeller uden IR indbygget. Jeg har købt billige IR receivere på ebay og bruger pt en Logitech remote samt en Asrock mediacenter remote jeg havde til overs. Derud over har jeg brugt apps til iPhone men de lever ikke helt op til mine krav. Til Raspberry Pi kan man, hvis ens TV undersøtter det, bruge remoten derfra (HDMI CEC).
|
||
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
|
hehe det går det da også :) |
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
|
Køre dine NUC maskiner som ren KODI eller har du installeret windows og så kodi? eller måske noget 3.?
|
||
|
||
![]() |
||
|
OpenElec er linux baseret. Jeg har intet at bruge Windows til på mit medie center så det gider jeg slet ikke slås med at få til at virke. OpenElec er installeret på få minutter og autoopdaterer automatisk. Man skal ikke bøvle med drivers osv som på Windows.
|
||
|
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|
Openelec er meget godt, har selv haft det kørende på min pi, men duer ikke hvis man vil afvikle Full 3D BD iso
|
||
![]() |
||
Helmuth ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2008 Status: Offline Point: 278 |
|
Hvad er forskellen på at rippe til MKV istedet for ISO?
|
||
![]() |
||
|
Forskellen er at når du laver en ISO så kopiere du hele dvd/ Blu-ray skiven. Men mkv tager du kun selve filmen og de undertekster samt lydspor du ønsker.
Så fylder det meget mindre end ISO. |
||
|
||
![]() |
||
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
|
Jeg er selv lige gået igang.
Jeg ripper mine Blu-Ray film og børnenes DVDer som lossless MKV med programmet ByteCopy fra Pavtube. Jeg smider dem på min nye Qnap HS-251, som gennem HDMI kører XBMC på Samsung UE55F8005. Det hele styres med Harmony Smart remote. Indtil videre kører det hele perfekt, jeg skulle dog lige justere en smule audio delay. Min NAS er på 4TP og indtil videre har jeg ikke brugt 1TB.
|
||
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
|
||
![]() |
||
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
|
Jeg har 412+ med 3 4TB disk hvor jeg har lagt alle mine fil i ISO og all min musik. Som afspiller har jeg købt en Zappiti mini fordi den kan betjenes fra en mobil eller tablet med cover visning så det er nemt at finde rundt i sine CD'er. Men der er lidt problemer med den. Dels så ligger de enkelte numre i tilfældig rækkefølge og dels så kan man ikke spole i musikken. Sjovt nok kan man spole ved afspilning af film.
Nu til spørgsmålet. Hvilket alternativ til Zappiti mini kan I anbefale? Den skal altså kunne betjenes fra mobilen uden at tv'et er tændt. Og så skal den kunne afspille musik, med alle de funktioner det indebære, start/stop, spring frem og tilbage, spol osv. Den skal også gerne kunne vise billeder, da man åbenbart har fjernet den mulighed i PS4. Sony skam jer! ![]() Redigeret af -C5- - 06-Marts-2015 kl. 12:46 |
||
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |