recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan ripper i jeres video samling?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan ripper i jeres video samling?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2015 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Jeg har 412+ med 3 4TB disk hvor jeg har lagt alle mine fil i ISO og all min musik.... Nu til spørgsmålet. Hvilket alternativ til Zappiti mini kan I anbefale?
Den skal altså kunne betjenes fra mobilen uden at tv'et er tændt. Og så skal den kunne afspille musik, med alle de funktioner det indebære, start/stop, spring frem og tilbage, spol osv.
Den skal også gerne kunne vise billeder, da man åbenbart har fjernet den mulighed i PS4. Sony skam jer!

Du har en Synology. Måske du skal undersøge Audio Stations muligheder?

Kender ikke Zappiti, men kan anbefale XBMC/KODI som kan håndere film, musik, billeder og sågar spil.
En billig løsning kunne være en Raspberry Pi 2 eller Celeron Intel NUC.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2015 kl. 14:47
Ja men kan de betjenes med mobil eller tablet uden brug af tv, til når man hører musik?
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2015 kl. 14:47

Ja men kan de betjenes med mobil eller tablet uden brug af tv, til når man hører musik?

Ja der er tonsvis af apps til smart phones og tablets.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2015 kl. 19:51

Jeg har 412+ med 3 4TB disk hvor jeg har lagt alle mine fil i ISO og all min musik. Som afspiller har jeg købt en Zappiti mini fordi den kan betjenes fra en mobil eller tablet med cover visning så det er nemt at finde rundt i sine CD'er. Men der er lidt problemer med den. Dels så ligger de enkelte numre i tilfældig rækkefølge og dels så kan man ikke spole i musikken. Sjovt nok kan man spole ved afspilning af film.
Nu til spørgsmålet. Hvilket alternativ til Zappiti mini kan I anbefale?
Den skal altså kunne betjenes fra mobilen uden at tv'et er tændt. Og så skal den kunne afspille musik, med alle de funktioner det indebære, start/stop, spring frem og tilbage, spol osv.
Den skal også gerne kunne vise billeder, da man åbenbart har fjernet den mulighed i PS4. Sony skam jer!

Synology har indbygget både musikafspiller, fotofremviser, og videoafspiller.

Der findes apps til at betjene det hele. Musikapp'en (DS Audio) er kompatibel med både airplay og DLNA afspillere.
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2015 kl. 22:52
Sorry måske lidt ude af debatten.

Når jeg ripper mine bluray film via makemkv så finder den op til 4 forskellige danske tekster.
Hvad er forskellen?
Jeg er naturligvis kun interesseret i main dk undertekster.

Og hvad betyder forced subtitles?
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2015 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

Og hvad betyder forced subtitles?

http://bit.ly/1hh1P4t

:P 

Redigeret af bleze - 06-Marts-2015 kl. 22:55
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2015 kl. 23:20
Jeg ripper kun en udgave og det er fuld kvalitet. Jeg stripper den blot for menuer og ekstra. Kun billedet og en eller to lydspor, hvis der er dansk tale til tegnfilm. Tekster ripper jeg med i både engelsk og dansk, hvis det findes.

Min server er heldigvis baseret på en Core i3, så den er kraftig nok til transcoding, så jeg kan sagtens streame dem over PLEX, selvom de har så høj bitrate.

Fordelen ved at rippe er også, at man kan købe udenlandske (ikke engelsksprogede film) uden forståelige tekster, og så bare finde en tekst man kan forstå på subscene. Den merger man bare ind i .mkv-filen og man har en brugbar film langt tig før den kommer i norden/vesten, hvis den da nogensinde bliver populær nok til udgivelse der.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 10:42
Synology har indbygget både musikafspiller, fotofremviser, og videoafspiller.

Der findes apps til at betjene det hele. Musikapp'en (DS Audio) er kompatibel med både airplay og DLNA afspillere.
[/QUOTE]

Ja jeg har dem på min mobil og tablet. Hvor jeg afspiller musikken på mobilen via en Jabra højtaler, når jeg fx er udenfor om sommeren. Men jeg kan ikke afspille via mit anlæg i stuen receiver / tv. Muligt det kan lade sig gøre på en ny receiver og et nyere tv. Men jeg skifter ikke lige en high end receiver og et fedt Pioneer TV ud på den baggrund. Så er det billigere at anskaffe sig en medie afspiller, som kan betjenes med mobilen.
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu