recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan samles ens kanaler fra flere tunere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan samles ens kanaler fra flere tunere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
simonselmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2008
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan samles ens kanaler fra flere tunere
    Sendt: 06-Februar-2010 kl. 12:38
Hej

Jeg har et mediacenter med indbygget 2 analog tunere og yderligere har jeg købt en FireDTV for at få mit stofa signal digitalt.

Problemet er at jeg i Windows 7 MediaCenter finder alle kanaler 2 gange (tror nok den finder alle) og det ser dumt ud i tv-oversigten.

Jeg vil jo gerne have at når jeg vil se f.eks. DR1 så er det kun én kanal i tv oversigten der hedder DR1 og den skal vise signalet fra FireDTV fordi det er digitalt og flottere.

Hvis jeg så optager et program på DR1 (hvorfor man skulle det dog ved jeg ikke ;)  ) og derefter trykker på TV2 skal den selvfølgelig selv hoppe over på en af de analoge.

I Mediaportal kunne man ligesom kæde disse ens kanaler sammen. Hvordan håndteres det i MCE?
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 13:07
Hvorfor skulle man have et mediecenter med tunere i, hvis ikke det var for at kunne optage kanaler ? ;-) eller var det bare DR1 du ikke er så vild med ?

Hvad har fået dig til at skifte fra Mediaportal til 7MC ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
simonselmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2008
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 16:39
Det var bare DR1 jeg gjorde lidt nar af :)   men det er nu en ok kanal. Det var bare i sjov.

Jeg brugte crazy mange timer på mediaportal for 13 måneder siden. Opsætning, tilretning, installation af plugins, opsætning af plugins og alt muligt for at få det til at virke som jeg ville have det til. 

Men erfaring var at MP fungere godt, men der er alt for meget manuel opsætning og manuel installation. Det skal gøres nemmere før jeg hopper på den igen :)

Jeg har for øvrigt løst mit problem. Jeg fandt ud af at jeg i MCE kan redigere kanalerne og derefter kan jeg vælge at sammenflette en kanal med en anden. Og for hver kanal opsætte hvilken tuner der er primær og sekundær.

MCE mangler dog at lave et bedre interface til kanalopsætning. Det taget godt nok lang tid at flytte kanaler 150 pladser fra den ene ende til den anden ende :)  ved at trykke på enter for hver pladsflytning.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu