recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan se forskel på connect gen 1 og gen 2?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan se forskel på connect gen 1 og gen 2?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hoejlund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Marts-2020
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejlund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan se forskel på connect gen 1 og gen 2?
    Sendt: 30-Marts-2020 kl. 11:59
Vi har koblet en Sonos Connect gen 1 til mine aktive BeoLab 20 ved hjælp af den optiske digitaludgang. Derudover har vi nogle Sonos højtalere på børnenes værelser mv.

Nu stopper opdateringen af Connect gen 1, og vi tænker umiddelbart, at den nemme og omkostningseffektive løsning i forhold til at fastholde den nuværende funktionalitet (mulighed for én zone mv.) er at købe en brugt Connect gen 2. Den nye Sonos Port har ikke optisk udgang (suk...).

Det fører til to spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe med at besvare:

1. Findes der andre gode løsninger, som vi burde overveje? Vi kunne selvfølgelig skifte til Bluesound, men det vil være en større udskrivning.

2. Hvordan ser vi forskel på Sonos Connect gen 1 og gen 2? Det er nemt nok efter at have tilføjet den til sin konto, men det vil være fedt at kunne se det fysisk før endelig handel på brugtmarkedet.

Tak for hjælpen!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 12:06
Det tager jeg lige i mig igen.

Hvis der står Connect på den, så er det en gen 2. Gen 1 hedder ZP80. 


Redigeret af Nagash - 30-Marts-2020 kl. 12:09
Til top
hoejlund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Marts-2020
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejlund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 13:16
Mange tak for svaret!

Vores Connect er fra ca. 2009, og der står Connect på den. Men den bliver ikke opdateret længere og indgår i trade up programmet.

Ifølge de oplysninger jeg kan finde på nettet, skulle der være en nyere Connect, som fortsat vil blive opdateret. Hedder den så gen 3? Og hvordan kan man se, at det er en af dem, som fortsat bliver opdateret, og som kan understøtte de nye funktionaliteter (herunder højere kvalitet end 16b/44khz).

Den nyeste version skulle være fra 2015 og frem...

Redigeret af hoejlund - 30-Marts-2020 kl. 13:17
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu