recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan ser du dit film forbrug nu og i fremtiden?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan ser du dit film forbrug nu og i fremtiden?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan ser du dit film forbrug nu og i fremtiden?
    Sendt: 26-Juni-2014 kl. 10:17
Dette er en afstikker af tråden om at Blockbuster/RecycleIt lukker i Randers, som formentligt ikke kun gælder Randers, men flere andre Blockbuster/RecycleIt butikker, og som falder sammen med at Blockbuster/RecycleIt stopper deres "Unlimited" abonnement hvor du kan have abonnement på fysiske medier.

Det er for mig noget af en bet, men jeg kunne da egentligt godt tænke mig at høre hvad I andre gør, og hvad I fremadrettet tror I kommer til at gøre i forhold til jeres filmforbrug?

- Accepterer I det manglende indhold på månedsbetalte streaming tjenester, og udelukkende bruger dem?

- Lever I med den lave kvalitet på streaming tjenester?

- Lejer I film i tjenester hvor man betaler pr. film? Så får man jo det nyeste indhold, men må stadig leve med kvaliteten?

- Kommer I til at købe flere film på Blu-ray til at beholde i samlingen når I ikke længere har noget som Blockbuster Unlimited, eller Blockbuster helt er lukket i jeres område?

- Kommer I til at købe og sælge flere Blu-ray film brugt i privatsalg?

- Kommer I til at downloade mere ulovligt materiale?

Jeg syntes det er vældigt interessant hvor vi bevæger hos hen.

Nuvel, vi bevæger os i en streamingretning, men er det en retning hvor vi blot indordner sig efter hvad vi kan få, både i forhold til nyt indhold og kvalitet?

Er vi måske kun en meget lille gruppe som reelt syntes det gør den forskel?
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 10:32
Jeg er nok lidt atypisk, jer ser ikke ret mange tju-bang film, og gør jeg det endelig, så skal kvaliteten over en bred kam være rigtig god. Jeg er mere til natur - og "fag film" omkring flyvning.

Jeg streamer ikke, og kommer forhåbentligt heller ikke til det.

Har aldrig downloaded noget ulovligt, og kommer heller ikke til det. 

Jeg håber meget på at der fortsat vil være BD-film tilgængelige, og som jeg køber, selv om jeg jo godt kan se hvor vi er på vej hen.

Redigeret af Hother - 26-Juni-2014 kl. 10:41
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 10:48
Hej, jeg har også abonnementsordningen ved Blockbuster/RecycleIt, som nu desværre ophører. (Edit: Sammen med butikken her i Holstebro i øvrigt.)

For mit vedkommende har jeg mange film, jeg ikke har set, så dem vil jeg forhåbentlig se mere til, samtidig med, at jeg køber nogle film forskellige steder, når de har fået et tryk på prisen.

For tiden har jeg Yousee+, så jeg tror, at jeg har streaming nok, da det er meget beskedent, hvad jeg har brugt den indbyggede filmtjeneste med gratis film til. Dog kan jeg via mit telefonabonnement hente en gratis premierefilm ned om måneden, og det fik jeg mig faktisk moslet sammen til forleden. En positiv oplevelse.

Leje af premierefilm som streaming finder jeg for dyrt i forhold til kvaliteten på Blu-Ray, men det er til gengæld nemt og bekvemt.

Blockbuster/RecycleIt her i byen, Holstebro, søger også at afstå deres butik til fordel for andre lokaler, men intet er afgjort, lader det til. Flytter de til udkanten af byen, er der heller ikke nogen filmudlejning i Holstebro C.

Køb og salg af film privat orker jeg ikke, sålænge der er en Blockbuster/RecycleIt lokalt.

Mvh. Jørgensen

Redigeret af Jørgensen - 26-Juni-2014 kl. 13:26
Til top
Bergmasca Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2012
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bergmasca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 10:51
Jeg har ikke lånt en film i blockbuster i 5-6 år, hvor mit indtryk er, at mange har det på den måde og selv hvis den lå nede på hjørnet og ikke 500 meter væk, som den gør, så tvivler jeg fortsat at jeg ville komme til at bruge det.

Mit forbrug af film består faktisk oftest af de film, som kommer i tv'et, idet de nyeste film bliver set i biografen, hvis der er nogle, som jeg ønsker at se. Når de så udkommer på Bluray, så har jeg set dem, og har ikke denne iver efter at se dem igen nødvendigvis, hvorfor jeg derfor sjældent køber film og aldrig vil leje dem. 

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 11:12
Uændret adfærd! Har aldrig lejet en film. Jeg køber dem jeg vil se, når de er på tilbud. Streaming tror jeg ikke jeg kommer igang med.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 11:31
Jeg køber også kun og går i bio hvis jeg ikke kan vente på de kommer - jeg kommer ikke til at streame før kvaliteten bliver bedre og lyden følger med og med lyd mener jeg DTS Master HD o-lign.
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Jeg kommer ikke til at streame før kvaliteten bliver bedre og lyden følger med og med lyd mener jeg DTS Master HD o-lign.

Det er selvfølgelig også en parameter. Jeg er personligt bedre til at se forskel end at høre forskel, men det er jo også helt forskelligt.

Men også her er der jo selvfølgelig en stor forskel, når vi sidder med mere en TV højttalere.

Min tilgang til lyd siges bedst ved at vi bruger TV'et stereohøjttalere i stuen - i biografen har vi dog 7.1.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 13:20
Jeg lejer ikke film og har aldrig gjort det.
Jeg foretrækker at købe film, når de er på tilbud.
Leje via streaming? Måske, det kommer an på prisen, men kunne være en idé den dag bitraten er høj nok.
Det er trods alt de færreste af mine købefilm, som jeg ser mere end én gang.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 13:49
Jeg køber og bliver ved med at købe. Jeg nyder at ha' film stående på reolen. Dog er jeg mere eller mindre stoppet med at gi' 200 kr. for en film og køber stort set kun tilbud, heldigvis går der sjældent længe fra udgivelse, til man kan finde en ny film på tilbud et eller andet sted.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 14:07
Jeg benytter streaming og forventer udvalg/kvaliteten forbedres med tiden.
Kommer ikke til at købe/leje film fremover.
Er der en rigtig "blockbuster" skal den ses i biografen.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 14:22
Jeg fortsætter med at leje film i RecycleIT, når mit abonnement stopper. Jeg kan alligevel leje nogen film, for de 200,- jeg tidligere betalte pr. måned for abonnement'et.

Ud over det, har jeg både Netflix og HBO. Netflix for børnenesskyld og HBO for seriernes skyld. Jeg her helt enig i at kvaliteten på streaming stadig mangler en del, specielt HBO, før de kan måle sig med en blu-ray. Det skal sikkert nok komme, men vi er der slet slet ikke endnu.

Men i har ret i at "Hr. og Fru DK", som åbenbart er en stor del af min omgangskreds, er fuldt tilfreds med den streamingkvalitet der er i dag, hvilket jo nok desværre ikke tilskynder til at de opprioriterer kvaliteten på deres indhold :(

/Thomas
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 14:55
Har hidtil brugt Blockbuster med abonnement, men det er forbi nu. 

Synes kvaliteten på streaming er for dårlig til jeg vil betale for det. Har forsøgt med at leje film online, men igen er kvaliteten for dårlig. 

Der findes stadig recycleit butikker et par km væk, men så længe de ikke tilbyder abonnement er det ikke en løsning der fungerer for mig, da jeg ofte ikke har mulighed for at aflevere i tide. 

Kunne godt overveje en streamingløsning der kombinerer en fast pris samtidig med at de også har nyere leje film uden at man skal betale ekstra, i så fald ville jeg kunne leve med dårlig kvalitet, og at teknikken halter. 

Heldigvis findes der stadig en velafprøvet løsning der virker hver gang: Torrents. Der er ingen bøvl med login, film der hakker, etc.

Har tidligere købt en del film, og vil formentlig gøre det igen også. 
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu