|
Hvordan ser du dit film forbrug nu og i fremtiden? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har haft gratis Netflix i 2 x en måned, men planlægger ikke at anskaffe det i den nærmeste fremtid. Jeg brugte det alt for lidt, og udvalget var for ringe.
Jeg havde gratis Viaplay i tre måneder, men brugte det kun en halv time. Jeg har ikke lejet en film siden Lovefilm lukkede, og har aldrig lejet en film hjemme fra sofaen. Jeg har aldrig lejet film i Blockbuster, da jeg skal køre 120 km. for at få en film med hjem. Så skal den jo også afleveres... Jeg går næsten aldrig i biografen. Så vidt jeg husker, var sidst jeg satte mine fødder der, til Avatar i 2009. Jeg har aldrig downloadet ulovligt materiale. Om jeg køber flere film er svært at sige. Det kommer ofte i bølger, og der er da kommet nogle stykker hjem det sidste halve år. Nogle er købt nye; andre brugt. At jeg så ikke får set dem alle er en anden side af sagen. |
||
![]() |
||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
|
Jeg ser aldrig film kun med tv'et tændt for mig er lyden halvdelen er oplevelsen - selvfølgelig er der film/serier hvor lyden er ligegyldigt, men er heller ikke tilfreds med billedkvaliteten på streaming og i øvrigt vil det være mere tiltrækkende, hvis det var en stor udbyder - i stedet for både at skulle have netflix, viaplay, hbo m.m. for at have adgang til alt det gode ![]() |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2007 |
|
I alt væsentligt uændret: Dvs, når jeg SELV skal se en SELVVALGT film, så bliver det på Blu-ray (eller fremtidigt bedre medie) da jeg klart fortrækker det over streaming og flow-tv kvaliteterne.
Jeg køber primært mine Blu-ray film på udsalg eller brugte, fx i recyckleit som der ligger 3 af inden for få kilometers afstand af mit hjem (Kbh N). Jeg giver helst ikke over 20-50 kr. for en film. Streaming trænger sig dog i praksis på, og når kæresten vil se et afsnit af en serie eller vil se en film nu og her fra netflix biblioteket, så sidder jeg måske og ser med på sidelinjen, med skam og krummede tæer over disrespekten jeg syntes det udtrykker over for mig selv og serien/filmen, i hvert fald ind til kvaliteten hæves på streaming tjenesterne. Men hun elsker convenience faktoren og det at kunne browse i sofaen. ...Jeg har bare lært at betragte Netflix som en ekstra "tv-kanal" og håber bare at kvaliteten snart øges markant nu potentialet er der, så jeg ikke skal ærge mig så meget over det aspekt. Før kæresten så jeg aldrig film i "TV". Summa summarum: så fortsætter jeg med at købe BD til mig selv når jeg skal se noget selvvalgt og/eller for mig "vigtigt", men kærestens forbrug af "TV/Streaming" ifbm film og serier er blevet et ufrivilligt tillagt aspekt i mit liv. Redigeret af TBC1 - 26-Juni-2014 kl. 17:11 |
||
![]() |
||
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 959 |
|
Jeg har både HBO og Netflix og max antal tv kanaler og det bliver brugt flittigt. Udover det køber jeg "gode" film og serier F.eks Ringenes herre og Star wars. Venter som regelt også til de er på tilbud.
Nogle film har jeg set flere gange. Har en 4K skærm og kan streame fra Netflix i god kvalitet, men med begrænset udvalg pt. |
||
Med venlig Hilsen
Johnny |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 20 ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
|
Jeg har ikke lejet film på fysiske medier i årevis, nye film lejer jeg via Apple TV derudover har jeg både Netflix og HBO Nordic som udgør langt hovedparten af vores film/serie kiggeri :-)
Kvaliteten på streaming er jo ikke verdens bedste, men jeg synes faktisk Netflix er acceptabel specielt 4K, HBO er væsenligt ringere men ikke noget der generer mig grænseløst, det bliver forhåbenligt bedre :-)
Jeg køber heller aldrig Blu-ray eller DVD film, jeg har dog nogle stykker som jeg bare må eje, som feks Godfather filmene |
||
![]() |
||
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
|
Jeg kommer nok til at streame mere, selvom jeg vil savner kvaliteten i både lyd og billede. Tror i, at Lovefilm kunne have overlevet, hvis RecycleIT var begyndt at lukke forretninger lidt før?
|
||
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
|
Jeg ser stortset aldrig film mere.
Jeg satte for 3-4 år siden et system op hvor jeg kunne optage film fra tv. I en lang periode kiggede jeg dagligt tv programmet igennem og smed alt hvad der så tilnærmelsesvis interessant ud til optagelse. Inden jeg så mig om havde jeg fyldt ca. 10 TB op med film, sådan omkring 2000 stk, hvoraf jeg fik set max. en fjerdedel. På et tidspunkt strøg der en disk i min nas, så havde jeg 2 TB færre film, men savnede egentlig ikke noget. Et års tid senere røg endnu en disk og igen savnede jeg ikke noget. Jeg så en hel del film i starten, men idag kan der gå uger imellem at jeg gider. Jeg har stadig omkring 1000 film jeg ikke har set endnu, og jeg tvivler på jeg nogensinde får det gjort. Det er lidt ligesom dengang man fik video for første gang og båndede til højre og venstre og var vild i varmen, men noget tid senere blev det til at man båndede ting man aldrig fik taget sig sammen til at se og til sidst gad man heller ikke at bånde længere.. Jeg har prøvet netflix, men det kunne ikke holde mig fanget. Når jeg endelig ser film er det typisk "klassikerne" som Stjernekrigen, film med Kevin Spacey og den slags, også selv om jeg har set dem en bunke gange i forvejen. Når kollegerne snakker begejstret om en eller anden ny film, ender det som regel med at jeg køber den som ebog og læser den istedet.
|
||
![]() |
||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
|
Må tilstå, at jeg har det lidt som Strandvasker.
Vi har hævet det store surround setup ned og har nu en 40" til at stå, der varetager tv-behovet. Jeg orker ikke længere at følge med i strømmen af nye film. Vi er koblet på NetFlix i vintermånederne og her ser jeg en del serier, men det er som oftest fra 32"eren i soveværelset. Om sommeren daffer vi i haven eller går en tur istedet for. Til gengæld kører stereo anlægget næsten konstant om aftenen med cd, vinyl, kassettebånd, streaming osv. Men filmindkøb fra vores side kommer nok til at begrænse sig til et par dokumenterer om dengang Danmark var Danmark og ikke en stat i Øvro-land. |
||
![]() |
||
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
|
Jeg ser ind i mellem film via tvkanalerne, hvis der dukker en op, som jeg ikke har set før.
Ellers står den på natur, enkelte serier, alskens sport og dokumentar - alt sammen via mit Bland Selv abonn. Køber meget sjældent film, dog undtaget fede koncerter - som jeg har en hel del af. ![]() Har ingen intentioner om at bruge penge på Netflix, Viaplay, HBO eller lignende, da jeg rigeligt for dækket mit "se behov" + der jo også er andet i livet end at sidde foran "alteret". ![]() Synes i øvrigt at kilde materialet stort set er en blandet fornøjelse, med meget lidt i en en rigtig god kvalitet og ret meget la-la kvalitet. Film og Tv på Pc'en er for mig et no go - synes ikke kvaliteten er okay. Så hellere rejse sig og smide sig foran det lidt større "alter" ![]() |
||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1695 |
|
Har det på samme måde som bl.a. kampus og vclarke. Køber de film jeg interesserer mig for, dog først når de er på tilbud. Streaming har jeg p.t. ikke meget fidus til, hverken til kvaliteten eller det faktum, at jeg ikke *ejer* filmen (dvs. en kopi af den). Med en BD/DVD kan jeg til hver en tid smide filmen på *og* får den i bedre kvalitet. Og skulle jeg have lyst til at give den bort eller sælge den. så kan jeg gøre det.
|
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
|
Har års abonnement i BB. Så håber de ikke lige lukker den butik nu.
Og har tit tænkt over om folk herinde med deres fine surround setup kan nøjes med den lyd/billede der følger med når der streames . Det må jo være derfor de lukker butikker. |
||
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6256 |
|
Gik meget i biografen, før jeg fik projektor
Nu, hvor der med Blockbusters lukning er begrænset adgang til BD-film, vender jeg tilbage til den store bif ![]() Mine langsigtede planer om at opgradere projektor/receiver/BD-afspiller til 4K er annulleret Tænk på alle de penge jeg sparer ![]() |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |