Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40552
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 22:34 |
Når det er tilsluttet som jeg beskrev, så lur mig om ikke det virker som det skal.
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
 |
Tine M.
Bruger
Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Point: 97
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 22:40 |
Niels, så bliver du nødt til at fortælle mig, hvad jeg har gjort forkert, i forhold til, hvad du har beskrevet, jeg kan ikke se det?  /Tine
|
 |
Tine M.
Bruger
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 22:46 |
I øvrigt, så virker det jo altså også nu, jeg synes bare, der er for mange kabler, forstår ikke, hvorfor der skal et alm. lydkabel fra NAD'en til TV'et, når de allerede er forbundet med et hdmi kabel.
/Tine
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 22:51 |
Tine M. skrev:
NAD'en er forbundet til TV'et med et hdmi kabel. Det samme er den digitale tv-boks, og Kiss'en med et scart, og fra disse 2 går der et alm. rødt/hvid lydkabel over i NAD'en.
|
Meningen med HDMI fra Reciver til TV kan jeg ikke få øje på.
Når STB er tilsluttet som du skrev, så har du billede og lyd til TV. Når kiss er til TV med Scart har du billede og lyd. Om du har RCA mellem Reciver og enhederne eller om det er Coax/Toslink giver i begge tilfælde lyd til Reciver. Dog vil en Coax/Toslink være at foretrække ellers er der jo ingen Surround fa Kiss til Reciver. Der er ikke mange TV kanaler der har Surround.
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
 |
Tine M.
Bruger
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 23:03 |
Radiomanden skrev:
Tine M. skrev:
NAD'en er forbundet til TV'et med et hdmi kabel. Det samme er den digitale tv-boks, og Kiss'en med et scart, og fra disse 2 går der et alm. rødt/hvid lydkabel over i NAD'en.
|
Meningen med HDMI fra Reciver til TV kan jeg ikke få øje på. Der er jo DVD-afspiller i NAD'en, så det er for at få lyd og billede med, i stedet for et scart?
Når STB er tilsluttet som du skrev, så har du billede og lyd til TV. Når kiss er til TV med Scart har du billede og lyd.
- Det havde jeg jo ikke, ingen lyd, før jeg satte et rødt/hvid lydkabel (er det RCA?) mellem reciver og TV.
Om du har RCA mellem Reciver og enhederne eller om det er Coax/Toslink giver i begge tilfælde lyd til Reciver. Dog vil en Coax/Toslink være at foretrække ellers er der jo ingen Surround fa Kiss til Reciver. Der er ikke mange TV kanaler der har Surround. |
Pokkers også, det er ligefør jeg står af, ved bare ikke nok om det.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 16-Juli-2009 kl. 23:09 |
Tine M. skrev:
Der er jo DVD-afspiller i NAD'en, så det er for at få lyd og billede med, i stedet for et scart?
|
Så giver det jo helt mening. Så er det tilstrækkeligt med RCA mellem STB og Kiss, da det ikke er en surround Reciver. RCA mellem TV og Reciver hvis lyd ønskes fra TV via reciver.
|
|
 |
Tine M.
Bruger
|
Sendt: 17-Juli-2009 kl. 18:05 |
Radiomanden skrev:
Så giver det jo helt mening. Så er det tilstrækkeligt med RCA mellem STB og Kiss, da det ikke er en surround Reciver.
- De er ikke forbundet, jeg skal kun bruge Kiss'en til at optage fra, fra det gamle analoge signal, som jeg stadig har.
RCA mellem TV og Reciver hvis lyd ønskes fra TV via reciver. - lige nøjagtig dét, må du godt skære ud i pap. "Hvis" jeg ønsker lyd fra TV via reciver? Vil man ikke altid det? Og hvorfor skal der bruges et RCA, når de allerede er forbundet med et hdmi?..........
|
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 17-Juli-2009 kl. 18:50 |
Tine M. skrev:
hvorfor skal der bruges et RCA, når de allerede er forbundet med et hdmi?..........
|
[/QUOTE]
HDMI er jo kun et envejs kabel, udover e.v.t linkfunktion mellem enhederne. Linkfunktionen kan resikere ikke at virke, eller være begrænset da enhederne ikke er af samme fabrikat.
|
|
 |
Tine M.
Bruger
|
Sendt: 17-Juli-2009 kl. 21:52 |
Aha, et opkald til min kloge Storebror, hjalp vist til at få forståelsen på plads.
HDMI kablet transporterer kun digital lyd, så så længe jeg har analog lyd i setup'et, bliver jeg nødt til at have RCA kablet mellem reciver og TV. Og Kiss'en og STB boksen er forbundet til reciveren med RCA kabler, skiftede jeg dem til noget digitalt, kunne jeg slippe for RCA mellem reciver og TV, - er det korrekt?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 17-Juli-2009 kl. 22:00 |
Nej, det er det ikke. lyden er via RCa, eller hvis der ewr Coax/Toslink Out på TVet og tilsvarende Input på Reciver, men da den kun er Stereo er det tvivlsomt.
|
|
 |
Tine M.
Bruger
|
Sendt: 17-Juli-2009 kl. 22:21 |
Radiomanden skrev:
Nej, det er det ikke. lyden er via RCa, eller hvis der ewr Coax/Toslink Out på TVet og tilsvarende Input på Reciver, men da den kun er Stereo er det tvivlsomt. |
Der er coaxial og optisk indgang på reciveren. Men lad det nu ligge, det virker, og jeg forstår nogenlunde sammenhænget. Mange tak for hjælpen.
|
 |