recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan skal jeg gribe det an?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan skal jeg gribe det an?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Så er den skid slået : http://www.logitech.com/da-dk/special-offers/devices/7348
Bruger den selv sammen med spotify.

Der er vel ikke en decideret fjernbetjening til den vel? Det jeg mener er, at du skal vel stille den et sted og så hen og trykke på den når du skal skifte nummer? Og kan den også klare musik som ligger på en harddisk?

Ja der medfølger fjernbetjening + der findes apps til både iPhone og Android, og den kan afspille/streame musik fra pc/harddisk- du kan også tilslutte en ekstern usb-disk direkte .
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 16:56
Jeg prøvede en bluetooth løsning på et tidspunkt, iPhone4 streamet til anlæg via bluetooth.
Og jeg syntes der var et væsentligt kvalitetstab, jeg gik ihvertfald hurtigt væk fra det igen.

Jeg bruger nu istedet en Airport Express løsning, hvor jeg syntes der ikke er noget kvalitetstab af hørbar art.
Jeg mener at have læst om en Android App der kan bruges til Apple´s Airplay, og så er der vel nok også en Android Spotify App.

Jeg syntes Airport Express løsningen en let, og giver en udenmærket kvalitet.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Så er den skid slået : http://www.logitech.com/da-dk/special-offers/devices/7348
Bruger den selv sammen med spotify.

Der er vel ikke en decideret fjernbetjening til den vel? Det jeg mener er, at du skal vel stille den et sted og så hen og trykke på den når du skal skifte nummer? Og kan den også klare musik som ligger på en harddisk?

Ja der medfølger fjernbetjening + der findes apps til både iPhone og Android, og den kan afspille/streame musik fra pc/harddisk- du kan også tilslutte en ekstern usb-disk direkte .

Godt at høre ang. App, da jeg egentlig ikke kan se mig selv bruge en decideret fjernbetjening på sådan en lille skærm som der er på Touch. Jeg synes bare at det virker som om at man skal gå umådeligt meget igennem, for at streame musik til sit anlæg.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg prøvede en bluetooth løsning på et tidspunkt, iPhone4 streamet til anlæg via bluetooth.
Og jeg syntes der var et væsentligt kvalitetstab, jeg gik ihvertfald hurtigt væk fra det igen.

Jeg bruger nu istedet en Airport Express løsning, hvor jeg syntes der ikke er noget kvalitetstab af hørbar art.
Jeg mener at have læst om en Android App der kan bruges til Apple´s Airplay, og så er der vel nok også en Android Spotify App.

Jeg syntes Airport Express løsningen en let, og giver en udenmærket kvalitet.

Så vidt jeg har forstået, så virker Android appen kun til AppleTV og ikke til deres Airport Express
Til top
kreissl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 19:02
Upnp (united plugandplay) til android kan forbinde vores nas med wd-tv-live og derigennem spille de playlister jeg vælger fra NAS på min telefon (eller vælge enkelte numre).
Det fungerer perfekt. Jeg har også en gammel receiver stående, som bare modtager lydsignalet fra WDtvlive.
Min svoger har et Sonos arrangement, det lyder også rigtigt godt, men mit system kostede ikke lige en halv arm at få i gang :-)
Til top
Ariake Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2011
Sted: DNK
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 20:24
Synes helt klart Sonos er den bedste løsning.

Du har en lille hvid box du sætter til forstærkeren, enten med coax eller phono. Du sætter så boxen til nettet via et kable, så fortæller du simpelthen bare boxen, via din computer, hvor på din WD at musikken ligger og så ordner den Sonos'en bare resten. Du kan styrer det via din pc med et program, via din mobil med en app og selvfølgelig også via en Ipad som jeg selv gør. 

Simpelt og lige til :D
Jeg har en Ugle!
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 21:43
Kan også tilmelde mig at sonos er vejen frem. Det er nemt og det virker bare. 
Til top
MortenSJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 21:52
Jeg vil forslå Airport Express. Det fungere super godt og jeg har endnu ikke haft problemer med det. Kender ikke Sonos så godt, men ved det er en væsentlig prisforskel på Sonos og Airport Express og mener også at der er lidt mere flexibilitet hvad angår Airport Express. Der er ingen apps du SKAL bruge for at kunne streame, du kan gøre det gennem spotify, itunes, youtube, ja al din lyd kan du få over på dit anlæg uden alle mulige apps.

Det gode ved det hele er at den kun koster 699,- og du kan sikkert finde den billigere på DBA, men husk at tjekke om det er den rigtige version hvis du køber den brugt.
Denon AVR-1911 | Focal Sib2 5.1 | Mac Mini (Plex) | Synology DS-209+II | Xbox360 | WDTV Live | Sony 40" LCD TV KDL-40EX500 | Samsung 40" LCD TV, LE-40R72B
Til top
kreissl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 22:10
men en gratis app er trods alt billigere end at købe noget nyt hardware :-)

Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 22:39
Dette er bare min problemstilling:
Jeg har ikke mulighed for kablet netværk i stuen
Det jeg gerne vil undgå er at skulle tænde mit tv for at afspille musik, ellers kan jeg lige så godt holde mig til min WD TV Live Hub
Jeg ville gerne kunne ordne det via en App
Jeg vil helst ikke miste alt for meget kvalitet på det
Jeg ville gerne(men ikke et must) have muligheden for at afspille andre ting end Spotify trådløst, da Spotify langtfra udbyder alle numre.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 22:41
Og kan også godt se at en Sonos er lækker, men for mig at se er det også spild af penge at købe et dyrt produkt som Sonos er, hvor noget som er meget billigere f.eks. En Squeezebox kan det samme.
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 05:27


Squeezebox Touch med android app virker bare! Ingen tab i kvalitet og gabless playback, både fra egen server og fra Spotify. Og så er der en hel verden af radiostationer at lege med, hvis man er til den slags...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu