recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan skal man tyde Hz tal v. høretlf?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan skal man tyde Hz tal v. høretlf?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan skal man tyde Hz tal v. høretlf?
    Sendt: 23-Juli-2010 kl. 11:20

Jeg genbruge lige min gamle tråd om Beats by Dre. 

Jeg er interesseret i at få at vide hvordan man skal læse Hz tal når man kigger på specs på høretelefoner? Kan man overhovedet bruge det til sammenligning af kvalitet?
Og er det sådan, at jo lavere Hz, jo dybere bas kan de gengive?


Passer det ind i dette forum? Kunne ikke lige se et bedre underforum..

Naa, jeg var paa vej til at erhverve mig Beats By Dre Tour (in-ear) udgaven, men AAGE i Kbh. havde ikke den udgave med fjernbetjening og mikrofon.
 
Naar nu koebet er blevet udsat lidt, kan jeg lige saa godt hoere om I har andre anbefalinger?
Og om der er nogen, der har proevet Beats?
 
Jeg er helt sikker paa at lyden i de Beats vil vaere tilfredsstillende (hoerer mest hiphop og elektronisk). Min stoerste anke ved indkoeb af in-ear er faktisk om de passer i oeret og er behagelige at gaa med, da jeg bruger dem mindst et par timer om dagen.
Og saa har man jo det problem, at man aldrig kan proeve in-ear inden man koeber...lidt nederen, at man skal satse saadan..isaer naar prisen er 1400DKK


Redigeret af amorbavian - 03-August-2010 kl. 19:35

BORING!
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 16:20
Dr. Dre er kendt for ikke at holde til at blive brugt. Se anmeldelserne på amazon.

Jeg har selv købt UE TrippleFI 10 VI, som regnes for at være blandt toppen af in-ear til menneksepenge. Jeg købte mine gennem Ebay til 193 USD + fortoldning via shopusa.

Ang. at have dem i ørene er det vigtigt at få nogle forskellige størrelse propper sammen med sine høretelefoner. Du skal ligeledes forsøge dig med skum og silikone for at finde de mest behagelige for dig. Alt dette er inkluderet med UE TP 10 VI (værdi omkring 40-50 USD) Jeg gik fra Sennheiser HD650 til disse og er udelukkende positiv omkring dem. 
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 18:27

Ja, jeg har godt hørt det negative om Dre. Men mon ikke det går? Jeg har før set lignende "brok" bl.a. omkring PS3s holdbarhed, men de kom også fra folk, der virkelig ikke behandlede deres ting godt nok.

Ang. propper, så kommer der en del ekstra. Jeg plejer sådan set bare at bruge de almindelige. De passer godt til mig.

Hvordan er basse i dem, du anbefaler? Den skal dog ikke overdøve alt andet...

Jeg håber dog, at finde dem billigere, for jeg skal ikke over de 1400..allerede der er smertegrænsen overgået synes jeg..


BORING!
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 20:13
Jeg har ikke hørt den med PS3, men næsten ethvert brugerreview fra nogen som har haft dem mere end 14 dage til en anmeldelse siger de falder fra hinanden.

Som sagt, mine er toppen af poppen når det gælder in ear til menneskepenge. Jeg synes ikke 1200 er galt når nu de koster 3k i Danmark.

Beats er et statement - de er pæne, men bassen overdøver alt. 
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 20:45
jeg har løbet med et par i over et år, de holder stadig væk 100% desuden har jeg brugt dem til lidt computer spil, lyden er det bedtse jeg har haft i mine ører af in-ear, men jeg har heller ikke prøvet så mange forskellige.. Jeg købte dem dec 08 til omkring 1000 kr på apples black friday.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 21:31

Der kan du se Anima! Wink

Har du hørt dem, siden du påstår at bassen overdøver? For jeg har nemlig læst i flere anmeldelser, at trods bassen er kraftig og fyldig, så går det ikke ud over balancen af lydene. 

Det er forresten præcis disse jeg tænker på (bare udgaven med mic):

http://studie.eskildsen.dk/shop/hovedtelefoner/monster/beats-in-ear-by-dr-dre.html

(ved ikke hvorfor mine links ikke virker)

Desuden meget grineren, at de skriver INGEN RETURRET. Det går ikke ifølge dansk lovgivning.




BORING!
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 02:07
@amorbavian
Jeg må indrømme at jeg endnu ikke har læst så meget positivt om Beats, hverken som IEM eller bøffer. Iflg. stederne jeg har fundet reviews, meldes det at du betaler meget mere end de er værd, som anima siger det er de et "statement".
Prøv evt. at kigge lidt rundt, evt. skrive herinde: http://www.head-fi.org/
Kigger selv meget derinde, da jeg går og overvejer mit første sæt ordentlige IEM's.

@Anima
Det er noget af en udmelding du kommer med, ang. de Triple.fi.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 12:29

http://www.slashgear.com/dr-dre-beats-tour-review-1025806/

Første link i google. Positiv review. Stort set det samme jeg har læst i 3-4 andre.


BORING!
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 14:26
@amorbavian
Hvis du er helt hooked på dem, er det selvfølgelig dem du skal have.

Når man læser en anmeldelse, syntes jeg det er vigtigt at tage sitets/bladets reference rammer med.
Det link du postede, samt de andre der kommer frem ved en google søgning, er gadget sites. Deres referenceramme er noget anderledes, end f.eks. sites der håndterer lyd til hverdag, på godt og ondt.
Hvis du er til bassede hovedtelefoner, ville Hippo VB måske være noget, hvis du skulle have et alternativ...
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 17:56
Faldt lige over denne:

Jeg er ikke sælger, kender ikke sælger osv.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 18:27
Tak for link. Desværre ser det ikke ud til at være den model med mic. Plus at det er lidt mærkeligt, at manden ikke har kvittering...

BORING!
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 19:37

BUMP!

Opdateret spsm på første side..jeg takker på forhånd for svar..


BORING!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu