|
Hvordan skal min receiver forbindes? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Marts-2016 kl. 09:50 |
Hej.
Jeg har købt en Yamaha RX-V779 receiver. Jeg er lidt i tvilv om hvordan den skal forbindes, og vil helst gøre det rigtigt første gang, da det er ret besværligt at komme til bag reolen. 1. Jeg kan se at man kan forbinde receiveren og tv'et med HDMI kabel. Men skal jeg ikke også bruge optisk kabel? 2. De skriver at tv'et skal have et HDMI kabel fra receiverns "HDMI OUT ARC". Hvad er det lige der er forskel på denne port og resten af de alm. hdmi porte? 3. Jeg vil IKKE have det sådan at når jeg tænder for receiveren, at tv'et automatisk tænder. Her kan i se stikkene. http://www.lydogbillede.dk/test/hjemmebiograf/gruppetest_5-surround-receivere/yamaha-rx-v779/ mvh Redigeret af pipper - 28-Marts-2016 kl. 09:53 |
|
![]() |
|
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du slutter alle dine kilder til receiverens indgange.
Har de HDMI bruger du det. Så slutter du receiveren til dit tv. Her bruger du HDMI out på receiveren. Dermed får du lyd og billede fra alle kilder ind i receiveren. Lyden tager receiveren sig af, mens den sender billedet videre til tv'et. Hvis du bruger den HDMI udgang med ARC, og dit tv også understøtter ARC, så kan dit tv sende "tv-lyd" til receiveren den vej (Audio Return Channel). Hvis dit tv ikke understøtter dette, skal der et digital kabel (optisk eller coaxialt) fra tv til receiver for at få "tv-lyd" til receiveren. Jeg ville helt sikkert lave en testopsætning, hvor receiveren stod nemt tilgængeligt, for først at sikre, at alt var forbundet som det skulle være. Når så alt er opsat korrekt, så noterer du kablernes placering, og piller det hele fra hinanden og samler det på det svært fremkommelige sted i reolen. Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2058 |
Ok tak for den fine forklaring.
![]() Mit tv er et Sony kld 55w815. Vil lige prøve at se om jeg kan finde om det har ARC. mvh |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Dit TV har ARC. Så du skal benytte den HDMI-indgang på TV'er, hvor der står ARC.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
Nå, ja, lige en væsentlig tilføjelse.
Alle kabler tilsluttes en helt slukket receiver. Bare for et være på den sikre side. :-) Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
Tak :-)
|
|
![]() |
|
hansen07 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Juli-2008 Sted: Denmark,Munkebo Status: Offline Point: 77 |
Maggerholm:
har sat mit op på samme måde arc on på receiveren og tv de enheder der er sat til virker fint men ikke når jeg vælger tv på reciveren og vil se netflix via appen så skal in i menuen på tv og vælge reciveren virkede vores gamle tv og et prøve tv bare ikke på vores nye dyre samsung tv, så søger efter en løsning
|
|
![]() |
|
Min receiver har ikke ARC, så jeg kender ikke detaljerne, her må andre på banen. Og det hører nok hjemme i sin egen tråd. :-) Mvh Michael Redigeret af Maggerholm - 28-Marts-2016 kl. 13:07 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |