recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan skifter i lydkilde med Harmony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan skifter i lydkilde med Harmony

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Thomas K Thomas K skrev:

Jeg er helt med på at jeg skal have 2 aktiviteter. Udfordringen ligger i at få mit tvs højttaler til at slukke, og istedet sende lyden til min receiver. For at skifte imellem den interne højttaler og receiveren skal man nemlig ind i en menuer og i undermenuer.

Sender en 'mute' kommando til dit TV, når du bruger receiveren.
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Det er desværre ikke muligt, da der vises et højtttalersymbol med en rød streg over, når man muter lyden

---------------------

Thomas K
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 18:29
Du skruer lyden helt ned for tv'et og ladre den være sådan.

Når du har en surroundreciever er der ingen grund til at bruge lydet fra tv'et - nogensinde.

"Se TV" aktiviteten sætter automatisk input til din reciever, og det er den eneste aktivitet til tv du har behov for.

Det andet er at overkomplicere og det eneste du får ud af det er dårligere lyd.

I forhold til WAF vinder du næppe heller point på mere end en måde at se tv på.

Redigeret af tobywan - 18-November-2012 kl. 18:43
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

Du skruer lyden helt ned for tv'et og ladre den være sådan.

Når du har en surroundreciever er der ingen grund til at bruge lydet fra tv'et - nogensinde.

"Se TV" aktiviteten sætter automatisk input til din reciever, og det er den eneste aktivitet til tv du har behov for.

Det andet er at overkomplicere og det eneste du får ud af det er dårligere lyd.

I forhold til WAF vinder du næppe heller point på mere end en måde at se tv på.

Det er rigtigt, men til dagligt, når jeg "bare" skal se tv ønsker jeg ikke at bruge min receiver. Derfor ønsker jeg at finde en løsning på min udfordring. Samtidigt er det ikke billigt i strøm, hvis receiver og sub skal være tændt hver dag.

---------------------

Thomas K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 19:17

Det er rigtigt, men til dagligt, når jeg "bare" skal se tv ønsker jeg ikke at bruge min receiver. Derfor ønsker jeg at finde en løsning på min udfordring.

Skru ned inden du skifter over på "ekstern lyd".

Samtidigt er det ikke billigt i strøm, hvis receiver og sub skal være tændt hver dag.

De 50 kroner om året, det går nok....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 19:18
Som sagt kan Harmony'en sættes op til to funktioner: SE TV og SE TV/AVreciever.

Se TV: lyden kommer via TV'ets højttalere

Se TV/AVreciever: Lyden kommer via reciever og TV'ets lyd skrues ned
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 21:41

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Det er desværre ikke muligt, da der vises et højtttalersymbol med en rød streg over, når man muter lyden

Nå. men så send 10 skru ned kommandoer (eller hvor mange der nu skal til). Vær lidt kreativ Wink
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2012 kl. 15:13
Tak for alle jeres gode ideer, men det var bare ikke de svar jeg søgte. Det er sådan at mit Samsung tv IKKE sender lyd ud på den optiske udgang hvis ikke "extern højttaler" er valgt, så derfor skal jeg skifte imellem intern og extern højttaler for at få lyd igennem surround anlægget. Jeg ønsker ikke at anvende surround anlægget til dagligt.

Jeg tror jeg prøver Logitech!

---------------------

Thomas K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 00:07

Det er sådan at mit Samsung tv IKKE sender lyd ud på den optiske udgang hvis ikke "extern højttaler" er valgt, så derfor skal jeg skifte imellem intern og extern højttaler for at få lyd igennem surround anlægget.

1. Det kunne du have nævnt fra starten.

2. Skriv et takkebrev til Samsung for at implementere sådan en "dummerik".

3. Du skal til at lede efter "discrete ir codes" til dit tv, måske kan det gøres direkte.
Når jeg leder de steder jeg normalt leder efter noget sådan lader det dog ikke til det.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 10:52

Tak for alle jeres gode ideer, men det var bare ikke de svar jeg søgte. Det er sådan at mit Samsung tv IKKE sender lyd ud på den optiske udgang hvis ikke "extern højttaler" er valgt, så derfor skal jeg skifte imellem intern og extern højttaler for at få lyd igennem surround anlægget.

Der findes et supergodt universelt tweak, der fungerer hvér gang på et hvilket som helst Samsung produkt, og som straks gør éns liv meget bedre. Det er utroligt nemt, men kan dog koste lidt penge. Tweaket er som følger:

1: Hold det pågældende Samsung produkt i strakte arme hen over en container på den lokale genbrugsplads.

2: Slip.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu