|
Hvordan skifter i lydkilde med Harmony |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sender en 'mute' kommando til dit TV, når du bruger receiveren.
|
||
![]() |
||
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
|
Det er desværre ikke muligt, da der vises et højtttalersymbol med en rød streg over, når man muter lyden |
||
---------------------
Thomas K |
||
![]() |
||
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
|
Du skruer lyden helt ned for tv'et og ladre den være sådan.
Når du har en surroundreciever er der ingen grund til at bruge lydet fra tv'et - nogensinde. "Se TV" aktiviteten sætter automatisk input til din reciever, og det er den eneste aktivitet til tv du har behov for. Det andet er at overkomplicere og det eneste du får ud af det er dårligere lyd. I forhold til WAF vinder du næppe heller point på mere end en måde at se tv på. Redigeret af tobywan - 18-November-2012 kl. 18:43 |
||
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
||
![]() |
||
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
|
Det er rigtigt, men til dagligt, når jeg "bare" skal se tv ønsker jeg ikke at bruge min receiver. Derfor ønsker jeg at finde en løsning på min udfordring. Samtidigt er det ikke billigt i strøm, hvis receiver og sub skal være tændt hver dag. |
||
---------------------
Thomas K |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
|
Skru ned inden du skifter over på "ekstern lyd".
De 50 kroner om året, det går nok.... Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Som sagt kan Harmony'en sættes op til to funktioner: SE TV og SE TV/AVreciever.
Se TV: lyden kommer via TV'ets højttalere
Se TV/AVreciever: Lyden kommer via reciever og TV'ets lyd skrues ned
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
|
Nå. men så send 10 skru ned kommandoer (eller hvor mange der nu skal til). Vær lidt kreativ
![]() |
||
![]() |
||
|
Tak for alle jeres gode ideer, men det var bare ikke de svar jeg søgte. Det er sådan at mit Samsung tv IKKE sender lyd ud på den optiske udgang hvis ikke "extern højttaler" er valgt, så derfor skal jeg skifte imellem intern og extern højttaler for at få lyd igennem surround anlægget. Jeg ønsker ikke at anvende surround anlægget til dagligt.
Jeg tror jeg prøver Logitech! |
||
---------------------
Thomas K |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
|
1. Det kunne du have nævnt fra starten. 2. Skriv et takkebrev til Samsung for at implementere sådan en "dummerik". 3. Du skal til at lede efter "discrete ir codes" til dit tv, måske kan det gøres direkte. Når jeg leder de steder jeg normalt leder efter noget sådan lader det dog ikke til det. Klaus |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Der findes et supergodt universelt tweak, der fungerer hvér gang på et hvilket som helst Samsung produkt, og som straks gør éns liv meget bedre. Det er utroligt nemt, men kan dog koste lidt penge. Tweaket er som følger: 1: Hold det pågældende Samsung produkt i strakte arme hen over en container på den lokale genbrugsplads. 2: Slip.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |