recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan splitter man masterlink op til flere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan splitter man masterlink op til flere?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan splitter man masterlink op til flere?
    Sendt: 20-Juli-2015 kl. 13:13
Kære forum.

Det burde være simpelt, men hvordan gør man:

Jeg er ved at sætte noget B&O-udstyr sammen, men mangler en boks:

 

Jeg har en Beosound 3000 med som bekendt én masterlinkudgang. Jeg vil gerne have masterlinkforbindelse til en B&O passiv forstærker i spisestue og en Beolab 2000 i køkken. Hvordan pokker deler jeg masterlink ud til flere? Det skal vel i en samleboks, hvor er går kabler ud til flere?

 

Nu har jeg spurgt nogle kabeforhandlere uden held.


På forhånd tak for jeres hjælp.

Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 14:44
Ham her --> http://www.av-connection.dk/?PNo=BO-MLJB4W


Redigeret af ClausJ - 20-Juli-2015 kl. 14:46
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 14:46
Tak Claus. Og så klipper jeg stikkene af og sætter det til i boksen? Er det sådan nogenlunde nemt? :-)
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 14:50
Ja, det er ganske let, og der er farvekoder nede i boksen, under hver terminal. Det vil være en fordel med det rigtige værktøj, til at presse kablerne ned i konnektorerne, men det kan lade sig gøre med en lille skruetrækker
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 14:52
"Det rigtige værktøj" - ved du hvad det er og hvor det kan købes? Jeg skal alligevel ud og købe masterlink kabel + boksen. Kan man købe et kabel, hvor der kun er stik i den ene ende?
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 15:33
Jeg tror faktisk værktøjet følger med, når du køber en samleboks - se linket nogle indlæg nede, hvor samleboks og "push-in tool" er vist.
http://archivedforum.beoworld.org/forums/t/24783.aspx

Man kan, mig bekendt, ikke købe kabler med stik i kun den ene ende. Du køber i stedet et kabel med stik i begge ender, og klipper det over.

Redigeret af ClausJ - 20-Juli-2015 kl. 15:36
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 19:28
1. Du klipper et Masterlink stik af, med ca. 10 cm. ledning på.
2. Fjern ca. 5 cm kappe fra kablet der sidder på stikket.
3. Tag det Masterlinkkabel du har klippet stikket af, og fjern ligeledes 5 cm. kappe.
4. Tag et andet Masterlinkkabel og klip ligeledes stikket af dette (husk at efterlade 10 cm sammen med stikket - så kan det bruges en anden gang).
5. Tag kabel nr. 2 og fjern igen 5 cm kappe.
6. Afisolér 2 cm af alle inderlederne.
7. Vikkel nu de afisolerede kabel ender sammen, fra stikket og de to løse kabler (selvfølgelig i farveorden!).
8. Kom loddetin i de enkelte snoninger.
9. Isolér de enkelte ledere.
10. Kom tape om hele bunken af inderledere!
11. Færdig.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 20-Juli-2015 kl. 19:32
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 20:00
Tak for jeres svar. 
Findes der en youtube film på dette? Er det ikke "bare" et spørgsmål om at afisolere og sætte på igen i de rigtige farvekoder? Ligesom når man sætter en lampe til, eller sætter et stik til en stikkontakt på en ledning? :-)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af masterlink masterlink skrev:

Tak for jeres svar. 
Findes der en youtube film på dette? Er det ikke "bare" et spørgsmål om at afisolere og sætte på igen i de rigtige farvekoder? Ligesom når man sætter en lampe til, eller sætter et stik til en stikkontakt på en ledning? :-)


Jo!

M.v.h.
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 23:50
Kan man ikke bruge denne her: http://www.dba.dk/bang-olufsen-bo-masterlink/id-95011453/

Så er man helt fri for at skære? Jeg skal kun bruge til 2 rum.

Eller den her til 6 stik? http://www.dba.dk/bang-olufsen-bo-masterlink/id-95011452/

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2015 kl. 01:06
Den første kan du ikke bruge, da den blot samler/forlænger to Masterlink kabler. Den anden kan godt bruges. Men som altid, så har Radio- & TV-Eksperten nogle fuldstændig hjernedøde priser!

Når det er så let, selv at lave en samling, så havde jeg ikke betalt hundredevis af kroner for det!

M.v.h.
Til top
masterlink Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2015
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér masterlink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2015 kl. 09:15
Hmm, ja man kan ikke ligefrem sige, at den er billig. 

Men for mig, så vil den være let at sætte til og 100 procent sikker at det virker. Jeg vil komme til at svede i fingerne, hvis jeg skal sætte de små masterlink ledninger sammen. ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu