recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan streamer jeg DR til mit tv via ipad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan streamer jeg DR til mit tv via ipad?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Illisher Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Illisher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan streamer jeg DR til mit tv via ipad?
    Sendt: 19-Januar-2015 kl. 19:21
Hejsa. Kæresten vil ofte gerne se noget på DR, samtidig med at jeg vil spille på min computer, hvilket så betyder at jeg må undværre lyden. Vi har en ipad, og en chromecast, men kan det passe man ikke på nogen måde kan komme til at streame fra ipaden til tvet? 
Vi kan sagtens caste netflix på tvet, uden problemer. :) Men det er ikke altid nok til fruen. :|

Jeg har lidt opgivet at komme til at streame fra hendes egen laptop, som ellers godt kan finde chromecasten. Men der hakker det vildt meget på tvet når der castes, selvom det ikke gør det på laptoppen. Den bruger kun ca 50% af cpu og ram, så ved ikke hvad det er der er flaskehalsen. 

Håber der er nogen der har et bud eller 2, da jeg er lidt træt af at skulle undværre lyden i mine spil.
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 19:40
Du kan streame fra playeren på dr's hjemmeside. Der er et chromecast logo direkte i player en. Virker ganske udmærket fra min nexus 9 så mon ikke det også virker fra en iPad

Redigeret af technology - 19-Januar-2015 kl. 19:42
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Illisher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 15:14
Der er ikke noget cromecast logo i min DR player på ipaden. Hverken på hjemmesiden, eller hvis jeg bruger deres app? 

Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 15:18
Det skal være igennem hjemmesiden. Der er ikke understøttelse i appen.

Husker du og vælge desktop versionen af hjemmesiden ?
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 16:40
på ipad virkede chromecast i Chrome browseren før, men vist ikke med nyeste ios. Køb en apple tv så kan så caste alt fra ipad til tv'et.
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 09:59
Herhjemme kobler vi iPadden til vores gamle ikke-smart tv med et HDMI-kabel og ser DR-TV gennem App eller browser. Men det er vist en mere avanceret løsning, du efterlyser Smile
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Illisher Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 19:28
technology: 
Jeg tror det er noget der kun er til nexus tablets, for der er ikke noget cast ikon, hverken på min ipad, eller pc, når jeg er inde på dr.dk  Og det er ligemeget om jeg buger safari, eller chrome til at se med.
Prøv lige at tage et billed af det, så jeg kan se det. :)

ThomasP: Nej efterlyser som sådan ikke en avanceret løsning, bare en løsning der gør jeg kan se dr på mit tv, via ipad.  hvis jeg kan gøre det ved at købe et appel stik - > HDMI også sætte det til den vej, så er det fint for mig. :)  Det må jeg lige google lidt om jeg kan finde. :)

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 19:33
Kabel?
Det er altså ret besværligt, så hellere en AppleTV.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tbbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbbv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 19:49
Hej
Jeg har også muligheden for at caste til min chromecast via min chromebrowser på en Sony z3 tablet, så det er ikke kun fra Nexus modeller.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu