recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan sætter jeg et Multimediecenter sammen....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan sætter jeg et Multimediecenter sammen....

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Tåbeligt og unuanceret som sædvanligtDead Anbefal en lappeløsning som du ikke har kendskab til, hvis dage er talte og som spørgeren(der angiveligt skal stå som supporter) ikke aner en skid om. Dernæst sæt et par touch skærme op....

Jo til casatunes period - Proven concept.....

Så er der røg i Dalgasgade igenLOL

Flemming

Der er altid røg i Dalgasgade, men aldrig spasserflip. Jeg kan ikke tage det den slags indlæg seriøst.

Efter 5-6 år hvor SageTV har eksisteret opfinder "man" lige den dybe. Men må erkende at backbone er UPnP tunere fra DVBlink XMLTV imports fra LMgestion osv osv.. Dvs man skal resulte til thirdparty for optimal konfiguration. Men hvad er det så Sage gør så meget bedre end 7MC?

Ift indeværende emne.... Casatunes er en Integrator level platform der koster... Det samme gør Sonos mv.  Softwaren(Casatunes) kræver dog reelt kun et multichannel lydkort til multizone og kan suppleres med keypads mv relativt nemt.

I det mindste er man ikke fastlåst til til en og samme platform, men til en multiplatform der kan integreres i Nuvo og Roussound systemer(iHW) og som tilmed kan styres af Crestron og Control4i HW enheder og tillige Iphone/android eller via browser.  Kortsagt er det backed up af Highend markedet med div HW og SW portefølger mv., hvilket dit consumer pref lort ikke er...And it shows..

Jeg siger ikke at W7MC er bedre eller værre end SAGETV eller Jriver. Jeg siger at nu stopper alt support for hard og software så lige pludselig for din platform... Klinger alt din snak om at jeg er en spasser så ikke lidt hult ? Jriver har ligeledes været i vanskeligheder i flere år FYI(Ligesom Frey/Sage). HTPC er IKKE en økonomisk løsning med mindre man køber det rigtige hardware og software og man tænker langsigtet mht support og fleksibilitet.

Redigeret af Patriarken - 20-August-2011 kl. 18:08
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 22:03

Spasserflip beskriver nu meget den af kørsel du laver.
Hvor kommer SageTV nu ind i billedet?
SageTV kan sagtens køre dvb-c uden dvblink, og epg virker skam også uden 3.parts program.
Hvis DVBLink var så dårligt, hvorfor bruger du det så også?
Jeg bruger det, fordi at det er den nemmeste måde at dele tv tuner mellem flere programmer, og ud på flere computer, og på en nem måde have få samme kanal setup.
SageTV er det eneste media center med en ekstender som bare virker, og som giver dig de samme muligheder og brugerflade som på computen.
Hvis du vil vide mere om SageTV, så læs den tråd der allerede findes.
Du kan evt. også oprette en tråd med spørgsmål... jeg vil med glæde undlade at svare dig
Læs også mit tidligere indlæg som svar på dit nye, indholdet står stadig ved magt.

ps. Der er skam stadig support på SageTV, og mit hardware har stadig garanti. 14. Aug. 2011 kom der en STV update (brugerflade) -> Så ingen support min bare røv.

Men endelig, bliv du bare ved med at sprede løjn, og fortælle alle Andre hvad det er de ved.... Det er jo kun det, som du har bestemt der er rigtigt, som kan være virkelighed.....

Redigeret af Notfast - 20-August-2011 kl. 23:11
.....
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 07:17
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Spasserflip beskriver nu meget den af kørsel du laver.
Hvor kommer SageTV nu ind i billedet?
SageTV kan sagtens køre dvb-c uden dvblink, og epg virker skam også uden 3.parts program.
Hvis DVBLink var så dårligt, hvorfor bruger du det så også?
Jeg bruger det, fordi at det er den nemmeste måde at dele tv tuner mellem flere programmer, og ud på flere computer, og på en nem måde have få samme kanal setup.
SageTV er det eneste media center med en ekstender som bare virker, og som giver dig de samme muligheder og brugerflade som på computen.
Hvis du vil vide mere om SageTV, så læs den tråd der allerede findes.
Du kan evt. også oprette en tråd med spørgsmål... jeg vil med glæde undlade at svare dig
Læs også mit tidligere indlæg som svar på dit nye, indholdet står stadig ved magt.

ps. Der er skam stadig support på SageTV, og mit hardware har stadig garanti. 14. Aug. 2011 kom der en STV update (brugerflade) -> Så ingen support min bare røv.

Men endelig, bliv du bare ved med at sprede løjn, og fortælle alle Andre hvad det er de ved.... Det er jo kun det, som du har bestemt der er rigtigt, som kan være virkelighed.....

Der hvor SageTV kommer ind, er ift dine anbefalinger generelt. Det er som Jriver næppe en holdbar løsning på sigt hvad enten du vil indrømme det eller ej.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 09:25

patriarken
sig mig, fatter du minus?
Kan du ikke holde dig til tråden?

Jeg anbefalder jriver til manden, og ikke alt muligt andet.
Kan du på vise at jriver ikke opfylder det år trådstarter ønskede? Nej det kan du ikke!
skulle jriver gå neden om ændre det ikke på at softwaren virker, og det vil den blive ved med.
jriver har som virksomhed kun små udgifter, sp de kan overleve på næsten ingenting. mere info, tjek selv deres forum.
Det skal også lige nævnes at jriver startede tilbage i 1998 ! som du fremstiller det burde de ikke ha overlevet i så lang tid.

Ang. mine anbefalinger, så tager jeg udgangspunkt i folk ønsker, og forslår udfra det.

Når jeg nu er i gang, så lad mig da synke for et øjeblik til dit niveau.

Når man læser din "se mit shit" tråd og indlæg af dig generelt, så fremstår det tydeligt, at du mener at din løsning er den bedste for alle, og vi skulle alle være dine tro efterfølger.... så du er faktisk selv, det du beskylder mig for at være.

Jeg kunne blive ved, men at sparke til en som ligger ned..... Det behøver jeg ikke.

Vil du mere så skriv en PB, for trådstarter er ikke tjent med dette her.

Redigeret af Notfast - 21-August-2011 kl. 09:29
.....
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 11:52
Awwww!!! Please don't rob me of first class entertainment...
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu