|
Hvordan tilgår man sin synologi fra sin Iphone |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Michaelsc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 260 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Januar-2012 kl. 09:49 |
||
Hej
Jeg har en Synology DS111 som jeg gerne vil kunne tilgå fra min Iphone, når jeg er på farten. Hvordan gør man det, når man anvender DS Audio appen fra Synology? Min router er en ASUS RT-N56U og min internet udbyder er stofa. Håber i kan hjælpe Mvh Michael
|
|||
![]() |
|||
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hej Michael,
For det første, så skal du finde ud af om du har fast IP. Når du er hjemme, så gå ind på www.myip.dk og se din IP og hold evt. øje med om den skifter. Nogle ISPer tager penge for fast IP (host TDC host) andre gør ikke... Så skal din router sættes op til at pege på synologien med port 5000 og 5001 (den ene port er med SSL-kryptering og den anden er uden). Ved du hvordan man gør det? Alternativt kan du sætte den op via router configration i synologyen - jeg har ikke prøvet dette, da det ikke virker med min VGG2000 router fra fullrate, så jeg kan ikke sige om det er lettere. Men det skulle hjælpe dig med netop port forwarding. Dernæst skal du blot indtaste din hjemme ip i App'en og angive adgangskode + username. Hvis det ellers virker når du er på wifi derhjemme, så skulle det også virke når du er på farten.
|
|||
![]() |
|||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
||
Hvis du ikke har en fast IP kan du oprette en konto hos eks.vis DynDNS. Der opretter et form for alias for din dynamiske IP adresse. DynDNS sørger så for at opdatere din dynamiske IP adresse så den altid matcher dit alias. Du skriver dine DynDNS kontooplysninger ind i din router (hvis der er mulighed for det) og så bør det være muligt for dig altid at ramme din hjemmeadresse via det givne alias.
|
|||
![]() |
|||
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 374 |
||
Vær opmærksom på at DYNDNS ikke længere tilbyder gratis konto..
Nu skal man oprette sig med kreditkort, og så siger de man på en eller anden måde kan afmelde det med det samme igen, og så har man adgang til én gratis "fast ip".. Problemet er bare, at jeg synes det er meget indviklet at finde hoved og hale i. Men det er jo også meningen, så folk ikke får det afmeldt, og istedet bare betaler. |
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
||
hvis man har dsm 4 installeret så findes der en ny feature som hedder ezcloud under det kontrolpanel kan man slå quickconnect til, så får NAS et identitetsnummer man kan indtaste, det virker både i appen ds file samt cloud station, og bruges til at finde NAS rundt om i verden... man skal naturligvis have forwardet port de respektive porte til NAS fra routeren.. (5000 + 5001 + 6690 + 5005 + 5006 + 7000)
ups sorry ovenstående dur ikke til ds audio.. der er ddns eller fast ip adresse vejen frem
Redigeret af rhsin - 24-Januar-2012 kl. 14:05 |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
||
Hvorfor skal jeg være opmærksom på at det ikke er gratis? ![]() Der findes andre tjenester som tilbyder samme service - no-ip.com for eksempel.
|
|||
![]() |
|||
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 374 |
||
Præcis, og no-ip.com er f.eks. gratis. Jeg synes bare det er en vigtig information, da mange anbefaler dyndns per refleks, men ikke er opmærksomme på at Dyndns ikke længere er gratis, som mange tror, fordi deres allerede indgåede aftaler er gratis.
|
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
||
det er http://www.two-dns.de også, og denne er også understøttet af synology
|
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |