|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jonasag ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() Sendt: 21-December-2008 kl. 18:47 |
Jeg har et sæt MEGET gamle højttalere, som jeg vil sætte til min SC-LX71 indtil jeg får mine nye højttalere om en måneds tid... Men hvordan gør jeg det? Højttalerne har minus og plus lednings-indgange bagpå lidt ligesom denne her: http://www.tweakup.dk/images/article/1145/04-speaker-back.jp g Hvilket kabel skal jeg bruge og hvilken indgang på min receiver? Er der nogle som har et par links? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Højttalere tilsluttes som de nu engang gør. det fremgår at manualen. Husk, at impedansen skal svare til Reciveren, ligeledes skal de jo også kunne tåle effekten fra Reciveren. Redigeret af Radiomanden - 21-December-2008 kl. 19:50 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
jonasag ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
..eller du kunne svare: "Der er kun én måde at tilslutte dem på", som jeg har fundet ud af nu. Tak alligevel. |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() |
Den højtaler du viser har mange andre tilslutnings muligheder |
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
Hvis folk havde ulejliget sig til at kigge på billedet inden de kom med næsvise svar, ville de se at der umiddelbart er tale om aktive højttalere. umiddelbart ligner det at der står Abit idome DS500, men nu siger du "ligner". Hvis det er aktive højttalere, og bare generelt, må du meget gerne fortælle hvilken højttaler der er tale om (fabrikat og type nummer), det gør det hele lidt nemmere. Ellers skal de tilsluttes med højttalerkabel, fra front kanal-terminalerne (udgangsterminaler) på din LX71, således at højre højttaler kører rød til rød, og sort til sort ind i klemterminalerne (det er dem du har afbilledet, midt i det hele). Det kan jeg se på dit svar at du nok er kommet frem til selv. Er det aktive højttalere, der ligesom den på billedet har et netstik til strøm er det en lidt anden historie. Jeg kan godt forstå at der er forvirring i begge lejre. Historie morale: selv om det er en enkel tilslutning skal både spørger og svarer forsøge at give så mange oplysninger som muligt for at begge kan få et funktionelt svar |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |