recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan tilslutter jeg denne højttaler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan tilslutter jeg denne højttaler?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jonasag Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan tilslutter jeg denne højttaler?
    Sendt: 21-December-2008 kl. 18:47

Jeg har et sæt MEGET gamle højttalere, som jeg vil sætte til min SC-LX71 indtil jeg får mine nye højttalere om en måneds tid...

Men hvordan gør jeg det? Højttalerne har minus og plus lednings-indgange bagpå lidt ligesom denne her:

http://www.tweakup.dk/images/article/1145/04-speaker-back.jp g

Hvilket kabel skal jeg bruge og hvilken indgang på min receiver? Er der nogle som har et par links?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2008 kl. 19:49

Højttalere tilsluttes som de nu engang gør. det fremgår at manualen. Husk, at impedansen skal svare til Reciveren, ligeledes skal de jo også kunne tåle effekten fra Reciveren.

Redigeret af Radiomanden - 21-December-2008 kl. 19:50
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jonasag Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2007
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2008 kl. 20:29

..eller du kunne svare: "Der er kun én måde at tilslutte dem på", som jeg har fundet ud af nu.

Tak alligevel.

Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af jonasag jonasag skrev:

Men hvordan gør jeg det? Højttalerne har minus og plus lednings-indgange bagpå lidt ligesom denne her:

http://www.tweakup.dk/images/article/1145/04-speaker-back.jp g

Den højtaler du viser har mange andre tilslutnings muligheder

Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 23:16

Hvis folk havde ulejliget sig til at kigge på billedet inden de kom med næsvise svar, ville de se at der umiddelbart er tale om aktive højttalere.

umiddelbart ligner det at der står Abit idome DS500, men nu siger du "ligner".

Hvis det er aktive højttalere, og bare generelt, må du meget gerne fortælle hvilken højttaler der er tale om (fabrikat og type nummer), det gør det hele lidt nemmere.

Ellers skal de tilsluttes med højttalerkabel, fra front kanal-terminalerne (udgangsterminaler) på din LX71, således at højre højttaler kører rød til rød, og sort til sort ind i klemterminalerne (det er dem du har afbilledet, midt i det hele).  Det kan jeg se på dit svar at du nok er kommet frem til selv.

Er det aktive højttalere, der ligesom den på billedet har et netstik til strøm er det en lidt anden historie.

Jeg kan godt forstå at der er forvirring i begge lejre.

Historie morale: selv om det er en enkel tilslutning skal både spørger og svarer forsøge at give så mange oplysninger som muligt for at begge kan få et funktionelt svar

Crown - there is no substitute.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu