recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan undgås "anbefalede opslag" på FB startside
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan undgås "anbefalede opslag" på FB startside

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan undgås "anbefalede opslag" på FB startside
    Sendt: 01-Januar-2023 kl. 14:36
Jeg har måtte slette min gamle profil på Facebook, og oprette en ny. På den gamle profil havde jeg ingen eller kun ganske få nyhedsfeeds fra udvalgte venner på min startside. Og det fungerede så fint. Nu hvor jeg har oprettet en ny, bliver jeg konstant belemret med feeds og "anbefalede opslag" fra alle mulige uvedkommende personer, virksomheder, organisationer osv, og at vælge "Skjul alt fra xxx" på hvert enkelt løser jo ingenting, da nye så blot dukker op. Og selvom jeg så vælger at skjule alt fra en bestemt side fremadrettet, så dukker opslag alligevel op kort tid efter, hvilket jo er helt håbløst og ingen mening giver Thumbs Down

Hvorfor kunne jeg slippe for alt det skrammel på den gamle profil, mens jeg nu ikke kan blive fri på den nye? Er det ikke muligt helt overordnet at fravælge dette, da alle disse opslag absolut kun er forstyrrende og ingen relevans har for mig? 

PS: Har kun forsøgt mig på PC, da jeg ikke har ønske om at få app'en på min iPhone


Redigeret af Tavruz - 01-Januar-2023 kl. 15:02
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2023 kl. 15:01
Jeg bruger https://www.fbpurity.com/ som kan fjerne den slags, og meget mere. 
Og det er på Mac jeg bruger FBP.

Edit: det virker bedst hvis Facebook er på engelsk.


Redigeret af Brixen - 01-Januar-2023 kl. 15:02
Venlig hilsen
KB
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2023 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg bruger https://www.fbpurity.com/ som kan fjerne den slags, og meget mere. 
Og det er på Mac jeg bruger FBP.

Edit: det virker bedst hvis Facebook er på engelsk.

Så disse opslag kan ikke fjernes ved at ændre nogle indstillinger på FB? For det burde de vel kunne, nu jeg ikke havde den slags problemer på min gamle profil Ermm
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2023 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af Tavruz Tavruz skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg bruger https://www.fbpurity.com/ som kan fjerne den slags, og meget mere. 
Og det er på Mac jeg bruger FBP.

Edit: det virker bedst hvis Facebook er på engelsk.



Så disse opslag kan ikke fjernes ved at ændre nogle indstillinger på FB? For det burde de vel kunne, nu jeg ikke havde den slags problemer på min gamle profil Ermm


Facebook vælger hvilken opslag der er bedst for dig.
Måske får du alle de opslag fordi Facebook lige skal lære dig at kende.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2023 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Tavruz Tavruz skrev:

Jeg har måtte slette min gamle profil på Facebook, og oprette en ny. På den gamle profil havde jeg ingen eller kun ganske få nyhedsfeeds fra udvalgte venner på min startside. Og det fungerede så fint. Nu hvor jeg har oprettet en ny, bliver jeg konstant belemret med feeds og "anbefalede opslag" fra alle mulige uvedkommende personer, virksomheder, organisationer osv, og at vælge "Skjul alt fra xxx" på hvert enkelt løser jo ingenting, da nye så blot dukker op. Og selvom jeg så vælger at skjule alt fra en bestemt side fremadrettet, så dukker opslag alligevel op kort tid efter, hvilket jo er helt håbløst og ingen mening giver Thumbs Down

Hvorfor kunne jeg slippe for alt det skrammel på den gamle profil, mens jeg nu ikke kan blive fri på den nye? Er det ikke muligt helt overordnet at fravælge dette, da alle disse opslag absolut kun er forstyrrende og ingen relevans har for mig? 

PS: Har kun forsøgt mig på PC, da jeg ikke har ønske om at få app'en på min iPhone

En gang imellem får jeg også alt muligt på min startside... Førhen, fik jeg også diverse venneforslag på startsiden - dette er ophørt, Måske, Facebook selv har ændret noget? Jeg bruger slet ikke startsiden til noget - KUN til diverse grupper, som jeg har i nederste, venstre hjørne, eller hvis jeg skal noget på andre profiler, eller bruge Messenger. Så jeg lader bare startsiden passe sig selv. Det er mest grupper og Messenger, jeg bruger.

Jeg bruger også PC - skal ikke sidde og fedte rundt på en bette mobil...


Redigeret af mnielsen - 01-Januar-2023 kl. 16:20
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu