|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
miffe2507 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() Sendt: 13-December-2010 kl. 15:01 |
hurtigt spørgsmål...
hvis jeg kobler effekt til min forstærker, for jeg så min nuværende forstærker plus effekten fra effektforstærkeren, eller for jeg kun effekten fra effektforstærkeren? Hvis det bliver oven i hinanden, hvad sker der så med lydkvalitetten? hilsner
|
|
Panasonic PZ85
Panasonic BDP60 Yamaha rxv663 Dynaudio Focus 140 QED HDMI- og højtalerkabler |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
At koble et effektrin på et effektrin giver jo ingen mening, det skal kobles på et Pre Out.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
miffe2507 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Det kan da godt være jeg er dårlig til at formulere mig, men spørgsmålet går på:
Hvad sker der, når jeg sætter et effektrin til min forstærker? hilsner
|
|
Panasonic PZ85
Panasonic BDP60 Yamaha rxv663 Dynaudio Focus 140 QED HDMI- og højtalerkabler |
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
![]() |
Du SKAL have en pre out udgang på din forstærker! Ellers kan du ikke sætte den til.
Den overtager så funktionen at forstærker/give power til dine højttalere, da du så IKKE bruger den indbygget i din gamle mere. Li´som motoren i en bil.... Hvor du så stadig skal bruge den gamle til at styre på og tilslutte apparater.
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Hvis jeg forstår dit første indlæg korrekt, så vil du sætte en effektforstærker til højttalerudgangene på din forstærker, gør du det, vil det sige puf og din effektforstærkers indgange er stået af.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er dog teknisk muligt, men det giver ingen rationel mening at gøre det.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
Under alle omstændigheder vil du KUN få effekten fra den forstæker der er tilsluttet højtalere, uanset hvor signalet kommer fra.
Som Hans skriver, kan det ikke gøres direkte fra højtaler-udgangen på den ene, uden at indgangen brænder af på den anden. Men det kan gøres med et dæmpeled som er tilpasset begge forstærkere hvis det virkeligt er nødvendigt.
Forvrængningen vil i dette tilfælde samtidigt stige til "THD for forstærker 1" * "THD for forstærker 2". Ligeledes vil signal-til-støj forholdet stige, osv...
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja som skevet der er ingen rationel mening med det gøre en sådan ting. Der kan tilsluttes en Effekt forstærker til en Headset udgang, det vil være de samme som at tilslutte til en Kontrolforstærker.
|
|
|
|
![]() |
|
foffer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-November-2007 Status: Offline Point: 69 |
![]() |
Kan jeg have ret i at du misforstår eller forveksler ordets betydning? Der er ikke noget 'effekt' man kan tilføje en forstærker. Enten har man en forstærker som man slutter sine højtalere direkte til og så spiller klaveret ellers bare… ELLER, også har du en Receiver så som en Denon 2311 men ikke syntes der er nok smæk på drengen i forhold til output. Så kan du, istedet for at slutte dine højtalere direkte til din Denon, bruge udgangene der hedder Pre-Out ( Nederst i venstre hjørne http://www.audio2vision.be/catalog/images/Producten/XL_2/denon_AVR2311_back.jpg?osCsid=d2b798bb2255723d81a0b0294ac7394d) og slutte disse til en ekstern forstæker, som man så tilfældigvis bare kalder for en effektforstærker… Derefter kobler du så dine højtalere til den effektforstærker. giver det mening? Redigeret af foffer - 13-December-2010 kl. 21:43 |
|
![]() |
|
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
![]() |
Jeg tror nu bare 'herren' vil have lidt info omkring hvordan en effektforstærker virker.. så kan tilslutningsmuligheder vel komme senere, eller har jeg misforstået miffe ?
|
|
![]() |
|
wezi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2010 Sted: Næstved, DK Status: Offline Point: 210 |
![]() |
Sætter du en effektforstærker til en forstærker få du ikke både effekten fra din gamle forstærker og effektforstærkeren men kun kræften fra effektforstærkeren.
|
|
MvH Daniel
|
|
![]() |
|
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() |
Musical Fidelity har tidligere lavet en booster der var beregnet til at tage en højttalerudgang og tilføje ekstra effekt, så spørgsmålet er altså ikke helt dumt (som jeg tror nogen mener, baseret på formuleringen af svarene!).
http://www.stereophile.com/solidpoweramps/907mf/ MEN, generelt er det en pre-out der tages og sættes til en effektforstærker, herved køres udenom den integrerede forstærker og kun effektforstærkeren trækker højttalerne.
Redigeret af FNørd - 14-December-2010 kl. 10:43 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |