|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ostergaard ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() Sendt: 04-Januar-2005 kl. 13:52 |
Hej, et dumt spørgsmål måske Jeg overvejer at købe et tvkort til min pc, men hvordan virker fjernbetjeningen til et tvkort egentlig når kortet sidder inde i kabinettet? Skal der ikke være frit udsyn fra sender (fjernbetjening) til modtager (kort) som når fjernbetjeningen på mit fjernsyn skal pege direkte hen på fjernsynet når den skal bruges?? Håber 'en kan svare på mit newbie spørgsmål mvh poul |
|
![]() |
|
jakobdo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
![]() |
Jeg har et hauppage, og det virker sådan:
Dit input-kort som sættes i computere, har en lille stik, hvori der sættes en lille sender, den lægger du så synlig på dit skrivebord, reol eller lign. og så kan du remote controlle så meget du vil! ![]() Edit: Med sender mener jeg vel modtager! (og den har så en ledning ned til kortet) Redigeret af jakobdo |
|
![]() |
|
ostergaard ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
Tak for svaret, som jo selvfølgelig afføder et nyt spørgsmål Hvor lang er ledningen? kan den forlænges. Jeg spørger fordi jeg gerne vil sætte min pc på 1. sal, men styre den fra stuen. Den skal derfor være lang nok til at gå gennem loftet... mvh Poul |
|
![]() |
|
dkoclni ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
Den er 1 meter lang (på 250'eren i hvert fald). Jeg aner ikke hvad den korekte betegnelse for stikket er, men jeg ville kalde det et "stereo micro jack". Forstået på den måde at man jo kalder stikket på et sæt hovedetelefoner for stereo mini jack - men dette her er nummeret mindre. Det er samme stik som der sidder på hovedetelefonerne til headsettet til XBOX live - hvis det er noget du ligger inde med. Anyways det burde man sagtens kunne forlænge - enhver elektronik forretning burde ligge inde med det. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
![]() |
Du kan købe en multifjernbetjening som har både IR signaler og radiosignaler. Det sidste betyder at signalerne går gennem mure, loft etc. Så slipper du for at trække kabler og bore huller i loft og væg. Jeg har selv en sådan - den virker upåklageligt. Kan bl.a. købes hos Conrad Elektronik i Tyskland. Flemming |
|
![]() |
|
dkoclni ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
Hvad må man slippe for sådan en svend? Følger der software med eller skal man selv i gang med f.eks. Girder o.lign.? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
![]() |
Der kræves ikke software hvis du har et Hauppauge kort eller andet kort med IR modtager. Et sæt koster 34,90 Euro, se her: http://www1.int.conrad.com/scripts/wgate/zcop_in/~flNlc3Npb2 49UDkwX0NPUF9FTjpDX0FHQVRFMDE6MDAwMC4wMTIzLmRlYWFiMmQzJn5odH RwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0yMTQ0ODA4OT gz====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&sh op=A_B2C_IN&p_init_ipc=X&~cookies =
Flemming |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |