|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
AndyK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Status: Offline Point: 324 |
![]() Sendt: 28-Oktober-2006 kl. 22:27 |
Det bedste billede fås når opløsningen i input signalet passer til antallet af pixels på panelet, så hvorfor er opløsningen på stort set alle HD-ready tv på 768x1366 i stedet for 720x1280? Jeg er overbevist om at der må være en god grund, men jeg kan ikke tænke mig til den, så jeg håber der er nogle af jer, der kender svaret. Som et lille ekstra spørgsmål: Er det kun mig, der har svært ved at finde rundt i Philips fladskærms TV?... De har jo sprøjtet flere modeller ud en Nokia! Jeg kan ikke holde styr på serierne, hvordan er de differentieret - det må vel kunne ses ud fra modelnummeret. Og hvordan finder jeg ud a hvilke modeller, der stadig er aktuelle? Redigeret af AndyK - 28-Oktober-2006 kl. 22:32 |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej Andy Den korte forklaring: Det er et levn fra computere. Den lange forklaring: Hvorfor opløsningen 1366x768? /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Det nemmeste er at kigge på Philips hjemmeside, hvor de aktuelle modeller er listet og der er mulighed for at udvælge nogen til sammenligning. Hvis du møder begreber du ikke forstår, eller bare skal have et generelt råd til hvorfor en bestemt model er meget dyrere end en anden, så spørg bare videre her bagefter. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
AndyK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Status: Offline Point: 324 |
![]() |
Tak for svarene Mht. Philips alle de forskellige philips tv, så giver sammenligningsskemaerne ikke rigtig noget overblik, debruger jo en masse termer som kun er ekstremt overfladisk beskrevet og som jeg derfor ikke kan bruge til særligt meget (men sådan er det jo med det meste forbrugerelektronik). Kan man ikke se på modelnummeret i hvilket markedssegment apparaterne er placeret? At gå efter de højeste numre (efter tomme størrelsen, forstås) ser ikke ud til at give mening, da et af de nyeste har et lavere nummer end en ældre model...... Er der ikke en, der kan give et overblik? |
|
![]() |
|
Bendix ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2215 |
![]() |
Det er svært at beskrive et ordentligt overblik over hvilke af Philips skærme der er de seneste produceret.. Men en lille tommelfinger regel kan være, at modelnr plejer at gå ned feks.. 9830, 9986 9831 9731... 9731d/9831d er deres nuværende topmodel. Hvor 9730 er en variant af deres gamle topmodel 9830.... tallene 32/37/42 osv der står foran er tommerstørrelsen.. og /10 /12 er betegnelsen for hvor modellen er beregnet til i verden.. /10 /12 er primært til EU brug.. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |