recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor al den virak om "purple snakes"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor al den virak om "purple snakes"

Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Kan man fordomsfrit afdække problemer i fællesskab med en mand der er så forudindtaget? Hvem andre har gjort det her til et spørgsmål om den generelle status for Pana'er?

Nu baseres det jo på, at folk er begyndt at advare mod eller droppe PV60 fra overvejelserne på grund af disse slanger. Det er jo ikke uden grund, at jeg skriver som jeg gør. Både på Recordere og Hif4All er der set tråde hvor PV60 enten er fravalgt fra starten eller bliver det, og ikke på grund af designet, men fordi folk har læst en masse om de farlige lilla slanger! Så er det jeg mener, at snoren seriøst er ved at knække over.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Wow! der må godt nok være mange pilfingre blandt PV60-brugerne. Godt jeg ikke selv er én ........

Ligesom nextgenerations andre teorier passer denne jo nok heller ikke i praksis. Om det er en egenskab, problem eller en fejl, så er det ikke noget der er opstået fordi man er inde og pille i service menuen.
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Wow! der må godt nok være mange pilfingre blandt PV60-brugerne. Godt jeg ikke selv er én ........

Ligesom nextgenerations andre teorier passer denne jo nok heller ikke i praksis. Om det er en egenskab, problem eller en fejl, så er det ikke noget der er opstået fordi man er inde og pille i service menuen.

Nok en der har været i service menuen og pille

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
renevk67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 13:54

Jeg tror nu stadigvæk at purple snakes skyldes for meget skarphed og for lidt kontrast. Og nu er der sikkert nogen der bliver sure igen.

Men jeg havde det altså også som Musicus at jeg ønskede mit pana hen hvor peberet gror. Det har jeg slet ikke lyst til mere efter at have fået indstillingerne i orden. Det er simpelthen et så fedt et billede det fjernsyn har at jeg næsten glemmer at lægge mærke til filmen nogen gange.

Renevk67

Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 14:02

Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Kan man fordomsfrit afdække problemer i fællesskab med en mand der er så forudindtaget? Hvem andre har gjort det her til et spørgsmål om den generelle status for Pana'er?

Nu baseres det jo på, at folk er begyndt at advare mod eller droppe PV60 fra overvejelserne på grund af disse slanger. Det er jo ikke uden grund, at jeg skriver som jeg gør. Både på Recordere og Hif4All er der set tråde hvor PV60 enten er fravalgt fra starten eller bliver det, og ikke på grund af designet, men fordi folk har læst en masse om de farlige lilla slanger! Så er det jeg mener, at snoren seriøst er ved at knække over.

Jomen, man kan jo ligesågodt sige, at så har de fået flere præmisser for deres valg. Hvorfor skal de frelses fra det af én, der slet ikke har problemet? Havde jeg kendt til det, havde jeg da afgjort ventet på næste model. Så jeg havde været glad for at få det at vide. Og det er så pointen i det  jeg skriver. Jeg synes det her bevæger sig væk fra at være erfaringsudveksling og gensidig hjælp, hvis man baggatelliserer eller nedgør de problemer folk har, fordi man skal "frelse" dem (ja, du må undskylde, men sådan virker det undertiden) fra dårlige valg. Jeg fatter ikke at man kan vælge for andre, kun sætte dem i stand til at foretage deres egne valg - og de bliver kun kvalificerede, hvis alle forhold er belyst.

Mvh.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 15:00

enig - alle har ret til at vælge eller fravælge udfra de oplysninger der kan findes, og alle har i den forbindelse ret til at få alle tilgængelige oplysninger de kan bruge til at basere deres valg på.

Hvis nogen så føler at disse omstændigheder er så alvorlige at de hellere vil leve med nogle andre omstændigheder og dermed fravælger PV60 er det et reelt og frivilligt valg.

Det er ikke vores opgave at forsøge at "skjule" omstændigheder ved noget produkt, fordi vi selv syntes det er acceptabelt, og syntes at andre bør mene detsamme.

Jeg vil føle større glæde ved et produkt og have større accept for diverse fænomener ved produktet hvis de er tydeliggjort inden jeg foretager mit valg. Så er det min egen beslutning at jeg vil acceptere evt. fænomener - eller min egen beslutning at jeg ikke vil. Ikke nogen andres.

Ligesom jeg accepterer at min JVC recorder ikke kan high-speed kopiere til dvd-video når der er redigeret i en optagelse, ligesom jeg accepterer at der ved nogle Toshiba tv har været problemer med brum fra baggrundsbelysningen (dog ikke ved mit), ligesom jeg accepterer at mit Toshiba LCD har nogle billedmæssige short comings i forhold til et plasma. Og gerne oplyser om disse forhold hvis nogen spørger mig om disse produkter.

Jeg kan vælge at købe et PV60 på trods af "problemerne" hvis disse er tilstrækkeligt belyst, så jeg ved hvad jeg går ind til, eller ved at "problemet" kun har ringe indflydelse på det samlede resultat, på samme måde som jeg valgte at købe mit Toshiba LCD veloplyst omkring de forhold og de mangler et sådant LCD har. Derfor er det netop vigtigt med sådan en erfaringsudveksling så jeg kan foretage et bevidst og oplyst valg. At jeg kender til forholdende behøver ikke betyde at jeg fravælger produket - hvis brugere jeg har en vis tiltro til eks. kan bekræfte et fænomen og informerer at forholdet kun opstår i sjældne situationer og ganske kortvarigt, kan jeg vælge at acceptere dette grundet tv'ets øvrige kvaliteter.  

Men jeg ville blive utroligt skuffet og ærgelig hvis jeg efter de mange lovprisninger købte et PV60 og pludselig oplevede noget som ingen har villet oplyse om af misforståede loyalitetsfølelser. Eller bagateliserer så jeg får den opfattelse at det kun er "mig" der ser syner.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 15:40
Det er da en gevaldig misforståelse af mine indlæg, hvis I læser dem som om at jeg helst vil have, at dette 'problem' skal skjules for den uvidende potentielle køber...
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 21:13

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Nok en der har været i service menuen og pille

Når du nu ved så meget om service-menuer, kan du så ikke oplyse os andre om hvilken indstilling i en service-menu der skulle kunne påvirke dette issue?

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 22:53
Jeg ved, at jeg ikke har været inde i nogen service menu, så jeg kan altså konkludere (ud fra det nextgeneration har skrevet), at jeg har modtaget en brugt skærm. Det ville også kunne forklare den røde pixelfejl min skærm har.
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 23:01

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Jeg ved, at jeg ikke har været inde i nogen service menu, så jeg kan altså konkludere (ud fra det nextgeneration har skrevet), at jeg har modtaget en brugt skærm.  

"Purple snakes" problemet har _intet_ med service-menuen at gøre. Eftersom Nextgeneration ifølge eget udsagn er en mønster-forbruger der ikke kaster sig udi at pille i service-menuer, så har jeg en smule svært ved at forstå hvordan han skulle vide noget som helst om hvad man kan bruge den til. Hvilket denne udtalelse også er et bevis på.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2007 kl. 00:57

Oprindeligt skrevet af baktus baktus skrev:

Jeg forstår ikke al den virak om de såkaldte "purple snakes". Jeg har ikke selv set fænomenet, men je forstår ikke det først rigtigt bliver omtalt nu på dette forum, når plasma-tv har været ude i mange år. Det må da være et uendeligt lille problem, som næsten ikke kan ses. Er det noget man kan se på 3-4 meters afstand?

Jeg tror du skal se det lidt mere nuanceret.

Det omtalte tv er nærmest forhelliget, ikke bare her men også på andre forums. Det er meget småt med negativt omtale det får. Og det er sandsynligvis med rette, i forhold til andre tv!!!!

Men, folk går ligesom lidt i flint, når de så finder ud af, at deres nyerhvervet tv pludselig ikke længere viser det som de troede. Eller rettere, det viser pludselig noget som ikke bør være der. Og når jeg skriver, "bør være der", så er det igen set i forhold til al den positive omtale der har været omkring dette tv.

Man kan så spørge sig selv, hvorfor dem der roste dette tv til langt over skyerne, ikke nævnte noget om denne "effekt", som flere af dem efterfølgende har givet udtryk for, de netop godt var klar over. Og specielt fordi de efterfølgende siger, at de godt vidste det, samtidig de giver udtryk for, at det ikke er et problem (for dem). Så begynder bølgerne pludselig at gå rigtig højt. Husk på, vi snakker billedkvalitet her. Enhver fejl/finurlighed/"effekt"/"egenskab" bør have noget at sige, når det afviger fra hvad der oprindeligt er meningen fra det afspillede materiale, ellers er man ikke speciel objektiv i sin vurdering!

Min personlige opfattelse er, at det kan godt være de andre er endnu værre, men det får jo altså ikke "egenskaben" ved dette tv til at forsvinde.
Og når vi snakker billedkvalitet, så er det også hammerende ligegyldigt, hvordan andre tv opfører sig. At bruge en samligningseffekt for nærmest at ignorer denne "egenskab", det mener jeg desværre kun man snyder sig selv med. Tvét gør jo fortsat det som tvét gør. Vælger man at lukke øjnene for "egenskaben", så har man skabt et fiktivt resultat, uanset hvad tvét end viser.
Man burde måske hellere købe en papkasse, og så "fantasere" sig til filmen på den måde. Resultatmæssigt bliver det det samme, men er meget billigere. (Og så kan man forøvrigt forme sin egen film selv ).

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2007 kl. 01:07

Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Prøv med en div-x i dårlig kvalitet og med mørke scener, så burde de komme.

Det mener du forhåbentligt vel ikke seriøst?

Man kan på ingen som helst måde bruge et voldsomt komprimeret format, og slet ikke i en dårlig kvalitet til noget som helst.
Du risikere at tvét viser alt muligt andet end "purple snakes". Ja, det kan ligefrem vise "grønne trolde" (Et begreb jeg lige opfandt for at understrege, at man ikke kan bruge sådanne lav kvalitets formater til at vise bestemte "effekter" eller nuancer i billedkvalitet).

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu