Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
|
Sendt: 06-Maj-2005 kl. 20:54 |
Måske vi skulle starte egen import og salg her i forumet ?? Det kunne i så fald håndteres af dem med mindst tålmodighed, -og kombineret med dem der synes,at alle priser dybest set er for høje, kunne vi lave et team og en butik der vil sende chockbølger gennem elektronikbranchen !!
|
 |
abacus
Super bruger
Oprettet: 12-Februar-2005
Point: 491
|
Sendt: 06-Maj-2005 kl. 21:46 |
Stor ros til de, der gider have alt besværet med fælleskøbet, der er ingen grund til at lave alt det fnidder omkring levering o.s.v.
Alt det der bliver fnidret om, er blevet belyst før fælleskøbet blev lukket.
At leverandøren skulle have skrevet rundt til alle i fælleskøbet uden at kunne oplyse mere end der er blevet gjort her, ville da være skønne spildte kræfter.
Jeg glæder mig da meget til at få min 910, men som bekendt er forventningens glæde den største, så jeg venter med glæde 
MVH og igen en stor tak for alt det sure slæb I har taget på jeres kappe.
Niels
|
 |
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
|
Sendt: 07-Maj-2005 kl. 16:38 |
Jeg syntes nu at fælleskøb er en fed ting.
Det der er problemet med fælleskøb er information. Og især fra forhandleren. Tænk hvis man fik en. Du er nu nummer x i køen. Det ville da lune om hjertet. eller hvis det er for meget, så bare. Vi har i dag sendt 710'ere til og med nr. 40 og 910'ere til og med nr. 54. Så ville man jo selv vide hvor langt man var fra evig glæde.
Og det er nok der det går galt. Vi er underfodret 
:-)
|
 |
Wester
Guld medlem
Oprettet: 22-Februar-2005
Point: 542
|
Sendt: 07-Maj-2005 kl. 17:07 |
Det er nok også en overraskelse at så mange så hurtigt har villet/kunnet dukke op personligt i roskildeshoppen, og det har måske lagt lidt tryk på butikken at disse folk jo gerne vil have maskinen udleveret straks.
|
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
|
 |
Mikmakker
Ny bruger
Oprettet: 20-April-2005
Point: 14
|
Sendt: 07-Maj-2005 kl. 22:48 |
Ja - antallet af online folk er da også steget. Jeg har da ikke
været så meget på som efter jeg har tilmeld mig dette FK. Lidt
info fra SCR ville være rart.
|
 |
mino
Bruger
Oprettet: 10-April-2005
Sted: Hvidovre
Point: 92
|
Sendt: 08-Maj-2005 kl. 18:01 |
Måske man skulle lave en eller anden koncept-beskrivelse der kunne hjælpe folk med at forstå om sådan et fælleskøb er noget for dem. Al information hertil findes vist i overfold i diverse 710/910 tråde...
Der er i hvert fald et par stykker som ikke helt har forstået den grunlæggende ide og som samtidig var været noget svage i opfattelsen på trods af tydelige og klare beskeder fra admin/lars/teamet...
Med fare for at blive upopulær, så kan man f.eks. nævne de personer som allerede på nuværende tidspunkt har kontaktet Sony Roskilde direkte. De skulle nok bare lade fælleskøb være fælleskøb en anden gang.
Hvis man VIL have lynhurtig levering eller europas billigste pris, så skal man selv stå for det. Hvis man kan nøjes med blot lidt mindre, så kan man via fælleskøbet får de herlige menneske i recordere-teamet til at lave alt arbejdet for en. Men man kan ikke få begge dele. (hint : dette gælder andre aspekter af livet også)
MiNo.
|
 |
Moef
Guld medlem
Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
|
Sendt: 08-Maj-2005 kl. 18:15 |
mino skrev:
Måske man skulle lave en eller anden koncept-beskrivelse der kunne hjælpe folk med at forstå om sådan et fælleskøb er noget for dem. Al information hertil findes vist i overfold i diverse 710/910 tråde...
Der er i hvert fald et par stykker som ikke helt har forstået den grunlæggende ide og som samtidig var været noget svage i opfattelsen på trods af tydelige og klare beskeder fra admin/lars/teamet...
Med fare for at blive upopulær, så kan man f.eks. nævne de personer som allerede på nuværende tidspunkt har kontaktet Sony Roskilde direkte. De skulle nok bare lade fælleskøb være fælleskøb en anden gang.
Hvis man VIL have lynhurtig levering eller europas billigste pris, så skal man selv stå for det. Hvis man kan nøjes med blot lidt mindre, så kan man via fælleskøbet får de herlige menneske i recordere-teamet til at lave alt arbejdet for en. Men man kan ikke få begge dele. (hint : dette gælder andre aspekter af livet også)
MiNo.
|
Jeg har fra starten af kun gået efter prisen, og det gør jeg stadig 
Ellers har ærligt indrømmet lidt svært ved at se ide'en med fælleskøb. Selvfølgelig kan du få recorderen gjort kodefri, hvilke alle andre forhandlere sikkert også kan gøre. Dansk menu og manual, det får du sikkert også med alle andre steder (herhjemme).
Jeg er fuldstændig indforstået med, at man får recorderen når man får den, og ikke før. Og jeg har da også masser af tålmodighed, hastværk er lastværk som man siger 
EDIT:
Jeg kunne aldrig finde på at ringe og rykke for en recorder jeg ugen før havde bestilt, og som lige var kommet til landet. Heller ikke skylde nogen for ikke at gøre arbejdet ordentligt, det ville være unfair!
Moef
Redigeret af Moef
|
 |
mino
Bruger
|
Sendt: 08-Maj-2005 kl. 18:21 |
Moef skrev:
Ellers har ærligt indrømmet lidt svært ved at se ide'en med fælleskøb. |
Tak ! Du har nemlig lige illustreret at fælleskøb ikke er for alle, og det var egentligt min pointe 
|
 |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
|
Sendt: 08-Maj-2005 kl. 18:29 |
En del af meningen med disse fælleskøb er naturligvis at få en pris, der siger spar to i forhold til de fleste priser hos danske forhandlere. Det kan af og til være vanskeligt at hamle op med parallel importørerne, men til gengæld kan de ikke give helt samme service, tror jeg. Måske ikke dansk manual, og hvad ved jeg (der er nok andre der ved mere om det end mig :-) )
Men hovedformålet er at lave fælleskøb hos danske forhandlere, med dansk garanti, evt. dansk forsikring, danske manualer, dansk service osv., derfor er fælleskøb hos tyske forhandlere ikke gennemført. Til at begynde med fik vi muligvis også større besparelser end vi gør nu, måske fordi DVD-optagerne generelt begynder at blive billigere. I starten fik vi 20-30% rabat så vidt jeg husker. Desuden får vi som regel et tilbud om at få kodefri uden ekstra betaling (koster som regel 100,-).
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
mino
Bruger
|
Sendt: 08-Maj-2005 kl. 20:47 |
Jeg (og de fleste andre tror jeg) er helt enig med Thorvald. Men jeg tror nu aligevel at man måske kunne få noget ud af, at skære det ud i pap i forb. med fremtidige fælleskøb for der samler sig naturligvis en del die-hard nørder på en side som denne for hvilke det ikke er 'godt nok' at få en løsning som er god nok for 95% af køberne.
Sagt på en anden måde, så er der 5% af dem som er/var med på fælleskøbet som kunne have gjort sig selv og recordere-teamet en tjeneste hvis de ikke havde været med.
Det undre mig blot, at de ikke selv kunne se det fra starten af... 
Anyway : Jeg glæder mig helt vildt til min 710'er ankommer og jeg synes det har været (indtil nu i hvert fald) en helt super indkøbsoplevelse ! Tak igen.
|
 |