recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor "bevægelsesslør" på LCD paneler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor "bevægelsesslør" på LCD paneler?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor "bevægelsesslør" på LCD paneler?
    Sendt: 15-November-2006 kl. 13:16

Hejsa

Hvad er forklaringen på, at LCD i modsætning til plasma har problemer med hurtige bevægelser? Jeg kender til de basale forskelle mellem LCD og plasma (f.eks. at de enkelte billedpunkter i et LCD panel ikke selv genererer lyset, men derimod filtrerer lys fra baggrundsbelysningen). Jeg er også klar over at de tekniske specifikationer på et LCD-panel er noget meget akademisk og at det antal millisekunder der angives ofte ikke kan bruges fordi målemetoderne er forskellige.

I må gerne paste et par links til detaljerede tekniske forklaringer - har ingen problemer med at pløje mig igennem en masse tekniske beskrivelser.

På forhånd tak

Redigeret af AndyK - 15-November-2006 kl. 14:20
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 13:47
Prøv at kigge på www.flatpanels.dk - der er en del diskussion af dette emne.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 14:09
Jeg har ikke oplevet bevægelsesslør på mit Samsung.. har da set det på diverse modeller ellers, men ikke endnu på mit.. (heldigvis)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu