recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor driller bluray altid?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor driller bluray altid?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Den skal lige siges at den børste jeg bruger er altså ikke en stålbørste, men en som man også tørrer LP plader af med. Altså beregnet til formålet. Og ja kun uden på disken.

Jeg er godt klar over at der kommer støv ind i maskinen uanset hvad jeg gør, men hvis jeg kan tage lidt af det med børsten, tror jeg det er en god ting.

Det kan godt være det er naivt tænkt, men alligevel...

Mvh
Michael/MF1971

Jeg tror da heller ikke du ville ødelægge dine skiver bevist, men når nu ingen andre har samme problemer, du gør jævnligt ren og det er sket med 2 maskiner. Så er der bare kun 1 fællesnævner  efter det du har fortalt, derfor kunne det være "sjovt" at kigge et andet sted end maskinen. Fx på dine skiver. 
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Den skal lige siges at den børste jeg bruger er altså ikke en stålbørste, men en som man også tørrer LP plader af med. Altså beregnet til formålet. Og ja kun uden på disken.

Jeg er godt klar over at der kommer støv ind i maskinen uanset hvad jeg gør, men hvis jeg kan tage lidt af det med børsten, tror jeg det er en god ting.

Mvh
Michael/MF1971

Jeg tror da heller ikke du ville ødelægge dine skiver bevist, men når nu ingen andre har samme problemer, du gør jævnligt ren og det er sket med 2 maskiner. Så er der bare kun 1 fællesnævner  efter det du har fortalt, derfor kunne det være "sjovt" at kigge et andet sted end maskinen. Fx på dine skiver. 

Hov, jeg tror vi blander 2 ting sammen. Det er trådstarter, som har haft problemer med 2 maskiner.
Ved mig var det min Pioneer LX-91 som stort set ikke ville loade nogen blu-ray skiver over hovedet.. Værkstedet, hvor den er til rep, siger at det højst sandsynligt er laseren, som skal udskiftes.

Mvh
Michael/MF1971
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 22:44

Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Mvh
Michael/MF1971

Hov, jeg tror vi blander 2 ting sammen. Det er trådstarter, som har haft problemer med 2 maskiner.
Ved mig var det min Pioneer LX-91 som stort set ikke ville loade nogen blu-ray skiver over hovedet.. Værkstedet, hvor den er til rep, siger at det højst sandsynligt er laseren, som skal udskiftes.

Mvh
Michael/MF1971
Det gjorde jeg også Smile Tager det i mig igen, er ked af misforståelsen
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 14:59
Får den plads nok omkring sig, eller kan den blive for varm?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 08:02
jeg er eks ryger..........min gamle primare afspiller gjorde det samme. problemet var nikotin på laseren. jeg har haft 4 bd afspillere , og har aldrig haft nogle problemer. selv den helt gamle samsung bdp 1400 kørte problemfri
Til top
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2004
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 08:30

Jeg ved ikke hvor du har din Blu-ray afspiller placeret. Hvis det er på nederste hylde, tæt ved gulvet, i dit AV-møbel, så ville jeg nok sætte det så højt som muligt. Ting bliver noget mere støvet på nederste hylde. Nævner det bare som en yderligere mulighed, da jeg ellers synes, at du har fået mange gode bud på, hvad der kan være galt specielt hos dig.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 11:40
Det har intet at sige. Min står 12 cm fra gulvet, og den er ikke mere støvet end TV'et der hænger i 1,5 m's højde. Og den fungerer 100% og æder alle BD skiver

Er en Pioneer BDP 51FD, og er til salg, hvis det skulle ha' interesse
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu