recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor er power så vilde med LG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor er power så vilde med LG

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Sirmcmb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-December-2014
Sted: Kbh s
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sirmcmb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor er power så vilde med LG
    Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 13:04
Hejsa herinde jeg var en tur i Power idag for at kigge på nyt tv til stuen og inden jeg fik kigget på det første tv stod der en sælger og spurgte hvad størrelse jeg var ude efter hvor jeg siger 65" bum så blev vi først over til LG 65UH850VAEN til en pris på 19844kr det skulle være det bedste sagde han og det eneste jeg sagde hvad er så min pris efter 2 min hed den så med kalibrering 16250kr. Har de en for kærlighed til LG eller hvorfor er de så ivrige at sælge det mærke ? Jeg hørte os på samsung tv men de havde ikke oplyst alle deres spec og de var ikke lige så gode som LG når man sad og så tv sagde han.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 13:12
Et vildt gæt! LG gir størst bonus til sælger
Til top
Sirmcmb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-December-2014
Sted: Kbh s
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sirmcmb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 13:28
Ja det kan du have ret i men alligevel:) synes sgu det er en jungle at finde rundt i hvad man skal købe af tv:)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Sirmcmb Sirmcmb skrev:

Ja det kan du have ret i men alligevel:) synes sgu det er en jungle at finde rundt i hvad man skal købe af tv:)
Det er en jungle. Derfor slår jeg altid til lyd for, at man i størst mulig udstrækning skal prøve at sætte sig lidt ind i tingene selv.

Læs evt. nogle seriøse  tests af de TV der ligger i dit prisleje - men træf selv afgørelsen om hvad der er bedst til dig omkring billede og funktionalitet. Test TV´et med noget medbragt filmmateriale. Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 17:51
Jeg var i Power i Randers igår, og ville gerne kigge lidt på en Samsung series 7 (til 7777kr) og en mere jeg ikke husker.
Jeg blev også hurtigt ledt over til et LG, der stod til 11999kr
Der var "salgsgas" om, at en af Powers ansatte havde været ovre hos LG, og være med til at bestemme nogle af funktionerne i denne model.
Og det var åhh så godt.

De har samme signal koblet til alle tv, og det signal kører i loop, hvor der på et tidspunkt kommer nogle cirkler på tværs af skærmen, hvor man ret nemt kan se "efterslæb" på de lidt dårligere skærme.
Det synes jeg faktisk også var på denne skærm.

De vil også rigtig gerne sælge en kalibrering med på skærmen (om LG har denne kalibrering pre-installeret ved jeg ikke).
Da jeg spurgte lidt til, hvad den kalibreing indebar, for jeg mener jo ikke en kalibrering kan laves korrekt andre steder end hjemme i den stue tv'et skal hænge, så slap salgsgassen op, og så kunne man jo bare fravælge kalibreringen.

Inden jeg "gav op", og flygtede mener jeg faktisk han var nede i 8000kr, uden kalibrering.
Og det var altså et tv der stod 11.999kr på.

Men det var tydeligt, at sælgerne havde interesse i, at trække folk hen til LG.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 18:29
Deres øverste chef kommer jo også fra LG-ganten...
Sorry ku' ikk' la' vær'.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2016 kl. 19:10
Det lg de prøver at proppe ned i halsen på kunderne, i stedet for deres kø tilbud på samsung 55ks7005 sælges kun i power og expert, og de test der ligger i udlandet på det tv, er meget lunken, og deres konklusion er køb et samsung ks7005, eller panasonic dx750
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 06:15
Det er samme strategi der køres hos konkurrenten. Elgiganten prøver også at sælge en noget andet når man beder om deres slagtilbud.

Jeg ville købe et køleskab de reklamerede massivt for. Det var desværre ikke på lager, men der var naturligvis et meget bedre alternativ der kun kostede lidt ekstra. Efter lidt tovtrækkeri insisterede jeg på at ville købe det annoncerede skab. Sælger bestilte modvilligt skabet hjem og spurgte om jeg ville have drypbakke og ekstra elstik med jord. Det takkede jeg pænt nej tak til. Til sidst spurte han om der skulle tegnes en forsikring. Det sagde jeg også nej til. Lidt vranten siger han, at jeg selv er ude om det hvis der sker noget med skabet.

Elgiganten er blevet taget i at mærke prisskiltene således at sælgerne kunne se hvor avancen er størst.

Derfor er svaret på hvorfor power er vilde med LG. Det er her de tjener flest penge.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 07:35
På LG OLED 2016 har de ret så store avancer, om det så også gælder deres LED og de OLED 2015 modeller ved jeg ikke. Men tilbage i juli kunne man få ca.15k i rabat på en 65 E6V plus det løse. Deres udsalgspris var i øvrigt 50K.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 08:20
eneste LG du bør gå efter er deres OLED :)

Til top
Bet@ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bet@ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 10:38
Som andre skriver - et af denne branches salgstrick.

1) Sælgerne får provision, når et bestemt mærke sælges

2) Forsøger at sælge unødvendigt tilbehør / services. Forsikringer og som i El-giganten kalibrering.
Jeg ved ikke hvilken form for kalibrering de udfører - men under alle omstændigheder, skal den jo udføres på slutstedet for TV'et. Jeg tror mange kan nøjes med en simpel kalibrering - der består af en række billeder. Kan findes på nettet. (Mener HiFi-klubben sælger en DVD/BD)

3) Får produceret modeller med eget modelnummer (typisk hårde hvidevarer). I den ene måneder koster køleskabet 6.999 måneden efter 2.9999 - SPAR 4.000!. Problemet er at der ikke kan foretages en reel sammenligning, med mindre man kan finde ud af, hvilken model producenten også sælger maskinen under.

4) Lidt som ovenstående - mange hvidevare fabrikanter producerer under forskellige brands. Det betyder to maskiner rent funktions mæssig er helt identiske. Den ene har måske runde knapper og den firkantede, og prisen kan svinge flere tusinde kr.

5) Sælgeren aner intet om det han/hun sælger - og kommer med dissiderede usandheder / oversælger...

6) Den tilbudte vare er "desværre" udsolgt, men du kan få "rabat" på en anden

7) Før priser - der giver kæmpe besparelser. Forrige års topmodel, som kostede 20.000, kan købes for "kun" 7.000 - spar hele 13.000! Ses i kombination med 6.

8) Svindel med før priser - se også pkt. 3

9) ....
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2016 kl. 11:03
I Power forsøgte sælgeren at sælge mig en ekstra forsikring, til en laptop der allerede var dækket af 3 års producent garanti. Snedigt. Sådan er det alle steder og de få steder det ikke er koster varerne bare det mere. Heldigvis kan man bare sige nej tak, men ingen tvivl om at de presser på for mer-salg.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu