recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor er VGA bedre til 360’er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor er VGA bedre til 360’er

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 07:54

ja jeg synes også klart det er bedre med Component men......min box er nu rykket lidt længere væk, 5m, og der kan jeg kun finde et kabel med VGA desværre....

ellers var jeg også skiftet tilbage nu.........det holder slet ikk synes jeg efter jeg nu har prøvet begge 2

Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 180
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 11:18
Prøv evt at se om monster cables ikke har en lang model med component.. ved der har lavet en model ihvertfald... og den kan vist også fås uden phono lyd kablerne... så man slipper for disse.. nice! :-D
Mutzer
Til top
Kristensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

På min Panasonic TH-42PV60EH er jeg nødt til at skrue ekstremt langt ned for lys indstillingen, da sort ellers ser meget grønt ud.


Sjovt, jeg hat præcis det samme TV bare 37PV60 - savner rigtig meget en indstilling med "farver" ligesom når man ser alm tv-programmer.........for synes klart at der mangler farve!!

Tror sgu jeg køber et Component istedet for, synes det stinker lidt og SÅ meget bedre er VGA heller ikk tror jeg.

Hej - nu har jeg ikke en Xbox360 (endnu), men kan man ikke justerer farverne på VGA indgangen på Pana PV? Jeg mener da at der er en "avanceret indstillerne" under "billede" på VGA... Eller tager jeg helt fejl??

 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 12:10
Det er nogle uger siden jeg havde 360'eren sluttet til med VGA, men jeg mener altså også der var flere indstillinger til rådighed på VGA-indgangen.
Til top
Kristensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 15:02
Hej - er der nogen der har prøvet at justere farverne på deres VGA indgang på PV60'eren? Kan man få et ordentlig billede med xboxen??
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 19:02
Jeg vil ikke love noget, men det kan godt være, jeg senere vil prøve at forbinde med VGA kablet igen og så vil jeg vende tilbage med mine observationer.

Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Hvorfor siger man at VGA er bedre end Component til X-Box 360'eren

For lige at besvare det oprindelige spørgsmål: Hvad der er bedst i praksis vil altid være afhængigt af hvordan udstyret er opbygget. Men i teorien, og dermed også i praksis hvis udstyret er lavet ordentligt, er VGA bedre end component fordi farveopløsningen i VGA er højere end component (i hvert fald når vi taler den form for component vi typisk har adgang til). VGA er et ukomprimeret RGB-format. Component er et komprimeret RGB-format, hvor farverne overføres med den halve opløsning i forhold til RGB, i såvel lodret som vandret plan. Farveovergange vil derfor være skarpere via VGA end via component. MEN bemærk at dette kun gælder for egentlige RGB kilder, såsom X-Box spil - hvis kilden fra starten er component, såsom en DVD eller HD-DVD plade, så er der i princippet ikke nogen fordel ved VGA i forhold til Component.

Som flere indlæg i tråden viser, så oplever man dog ofte at tv'ene giver andre indstillingsmuligheder og/eller et generelt anderledes billede på VGA-indgangen i forhold til de øvrige indgange. Dette kan som sagt gøre at man i visse tilfælde er bedre stillet med component end med VGA.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 04:19
Nu har jeg forbundet med VGA kablet igen og må sige, at det ikke er muligt at få et så farverigt og lækkert billede, som når man bruger "Dynamisk" mode med component kablet.

Når jeg bruger VGA, skal "Lys" stå på 25% og for at få lidt mere kraft i farverne skal man sørge for at den står til "S-kurve" under "Gamma". Det gør den som standard, når man vælger "Dynamisk" mode.

Jeg prøvede også at sænke/hæve hvidbalancen på høj/lav rød/blå men uden effekt.

Noget som jeg observerede var, at der ved brug af VGA ses tydelig tearing i Dead Rising demoen. Dette problem er der ikke med component.

Jeg læser gerne andres erfaringer med VGA og PV60. 


Edit:

Når man først har set Xbox360 indstillet på "Dynamisk" på en PV60 via component, kan man altså ikke leve med det farveløse billede, som VGA leverer.

Jeg har derfor skiftet tilbage til component, men har denne her gang sørget for, at lade VGA kablet sidde i skærmen, så jeg lettere kan skifte imellem kablerne en anden gang. 





Redigeret af SJ - 04-December-2006 kl. 07:48
Til top
wireframed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-December-2006
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 13:24

Faktisk er der også en anden grund til at VGA kablet kan være bedre, udover formatet er lidt overleget, og det er at der er noget black crush med component på Xbox'en. Jeg har testet lidt mellem min DVD og Xboxen og der er noget forskel i hvor meget det lukker i det sorte, og component på Xboxen er værre. (Og det er samme signal vej, og DVD'en er også over component).

Der er også flere indlæg på div. newsgroups og google, så det er nok ikke kun mig der har bemærket det. :)

VGA er ikke komprimeret, men i de fleste tilfælde er det nu ikke noget der vil springe i øjnene, alt andet lige. Man kan nok se det i udvalgte tests når man kigger efter det, men det er ikke som composite vs. s-video.

Grunden til at VGA bliver lidt fesent på nogle skærme (det er nemlig ikke på alle displays) er at nogle display forventer at få sort niveau defineret på én måde, og andre forventer det på en anden måde, og nogle kan AFAIK selv kompensere. Det er med andre ord et spørgsmål om hvorvidt absolut sort er defineret som -255 eller som 0.

L.



Redigeret af wireframed - 05-December-2006 kl. 13:26
Til top
mr poulsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Scopex Scopex skrev:

Hey..

har et lille problem med fjernsynet der hjemme.. Har lige købt et Philips 37PF9731D og så satte jeg mit Xbox 360 til, og den fandt opløsningen 1080i. når jeg går ind og kigger i indstillingerne på xboxen ser jeg en mulighed for at vælge 1080p. Når jeg så prøver at vælge det, går skærmen i sort! Jeg bruger ikke VGA kabel men de som følgede med PRE. udgaven.

 

Nogle som har løst problemet/ evt. kender, ved hvad jeg skal gøre??

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu