|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Online Point: 8643 |
![]() |
Så går det lige op med at filmen er S/H ![]() |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
hehe Ja - der er da masser af de gode gamle klassikere der var filmet utroligt smukt til biografen, med mange flotte udendørsscenarier og hvor de virkelig kommer til sin ret hvis de overføres til et HD format og vises på en stor skærm eller en projektor fremfor dvd på et 28" 4:3 crt. For dem der kan huske det - forestil jer film som eks. følgende overført til HD og vist på en god stor fladskærm Borte med blæsten Stormfulde Højder Vildt blod Giganten Øst for paradis Troldmanden fra OZ Sound of Music Spartacus eller hvad med senere film som Indiana Jones o.lign. Redigeret af spawn - 28-April-2007 kl. 15:58 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
Da har vi så lige en brøler!!!! Spartacus er mildest talt elendig på HD-DVD. Så det er altså desværre ikke alle film der bliver behandlet lige godt. Selv nogen af dem man bare havde forventet en masse af... |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
øv
![]() |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
"An American Werewolf in London" og 1976-udgaven af "King Kong" er altså heller ikke noget at skrive hjem om, på HD-DVD. På førstnævnte film ses himlen ofte som en smågrumset eller grynet blå/hvid baggrund, og i "King Kong" er lyden mildest talt elendig. Ren dåselyd - nærmest, som om man har forsøgt at lave surround sound ud af et mono lydspor.
![]() Så ja, med de ældre film må man desværre nok af og til regne med lidt svingende kvalitet. Redigeret af musicus - 30-April-2007 kl. 16:13 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
![]() |
Yep, det kan absolut anbefales lige at tjekke anmeldelser på fx www.highdefdigest.com ... Jeg er ikke altid enig med anmelderne i de filmiske kvaliteter, men de har sq styr på det tekniske..!! |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
Jeg ved ikke hvor fantastisk meget styr de har på det tekniske, eftersom de f.eks. har givet Traffic en god karakter mht. videokvalitet, og den er næsten ikke bedre end DVD'en. Men jeg bruger også siden, for jeg går ud fra de har ret for det meste. Jeg ved ikke hvor jeg ellers skulle kigge, for det er lidt af en jungle med alle de HD-filmsider.
Redigeret af Naiera - 28-April-2007 kl. 19:20 |
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
![]() |
Hmm, kan du godt ha ret i... Her er et link til deres forum, hvor man kan sammenligne anmeldelser fra 3 filmsider: http://forums.highdefdigest.com/showthread.php?t=6740 Den skulle efter sigende blive opdateret hver 7/14 dag... |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
Bruce ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
2 af de bedste HD udgivelser jeg har er Casablanca og Robin Hood, som er ufatteligt flotte. Jeg har set dem masser af gange, men jeg følte det var første gang jeg så dem, da jeg kunne nyde dem i HD. Så mange detaljer åbner sig. Bare i Ricks Café i Casablanca, ser man så meget man aldrig har lagt mærke til før. Enhver pore i Bogarts hud er synlig, genskin på hans læbe. Vanvittigt af film, så gamle.
Så personligt synes jeg, gamle film med et godt transfer er endnu mere berettigede på HD end mange nye. Jeg nød dem ihvertfald mere end King Kong. |
|
![]() |
|
Kane ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() |
Tak for alle svarene.
så blev jeg også lidt klogere i dag. ![]() |
|
![]() |
|
bkhansen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
![]() |
Er det rigtig at de HD DVD film der er nu bare bliver opskaleret? Og at der ikke findes nogle "rigtige" HD DVD film endnu. Altså nogle der er optaget via HD Cam og som var / er beregnet til HD DVDer. |
|
![]() |
|
Bruce ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
Gamle film eksisterer som regel på en analog filmrulle. Original, negativ, kopier eller hvad man nu kalder det. Der er jo ingen pixels på et billede fra en analog frame. Derfor scanner man digitalt, billede efter billede ind i høj opløsning. F.eks. blev alle Bond film skannet ind på denne måde og derefter restaureret af Lowry Digital. Restaureringen kan ske via intelligent software og det kan ske manuelt afhængig af, hvad der skal udbedres. Men alle Bond film, blev skannet ind i 4K's opløsning, som er endnu højere end den "store HD opløsning" på 2K. Det kan godt være de gamle film ikke er optaget i HD, men jeg har nu både set Casablanca og Robin Hood i opskaleret 1080p fra DVD og i ægte 1080p HD og forskellen er på en HD projektor stor. Der er en grund til at Casablanca af mange er kåret til den flotteste HD udgivelse til dato, uanset om King Kong er nok så digital og ny. Redigeret af Swearengen - 30-April-2007 kl. 19:56 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |