recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor hakker/skratter DTS lyd??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor hakker/skratter DTS lyd??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor hakker/skratter DTS lyd??
    Sendt: 20-Juli-2008 kl. 21:14

jeg har lige købt et logitech Z5500 højtaler sæt til mit mediecenter i stuen, ved godt det ikke er det vildeste HIFI, men til prisen spiller det faktisk Super godt synes jeg.. og jeg havde ikke pengene til et 10-15k højtalersystem lige nu..

Så sad jeg lige og testede det med nogen filmklip.. stereo, almindelig dolby, og dolby digital virker helt fint, men DTS skratter, hvordan kan det være??? kræver det mere end de andre af systemet???

Jeg bruger toslink mellem HTPC og Logitech Z5500..

Redigeret af Pizzabager - 20-Juli-2008 kl. 21:16
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 20:05
Fandt ud af at den hakker/skratter ikke med DVD, prøvede og indstallere PowerDVD 8.0, og der var ingen problemer med de film som havde DTS lyd, det er kun når jeg afspiller en HD fil med DTS lyd.. har prøvet 2 forskellige filer, og den gør det samme med begge, lige fra starten..
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 11:25

Når PowerDVD virker korrekt med DVD, kunne det godt lyde som et codec problem.

Afspiller? Media Player?

Codec installeret?

Fjern alle codec og installer nyeste version af ffdshow, set tik / skrat lyde ved DD og DTS på nogle ældre versioner af ffdshow.

Opsat lydkortet til 44.1Khz eller 48Khz? prøv evt. begge.

Verificer at dit DTS klip afspiller korrekt med DTS på et andet system, nogle klip kan lyden være dårlig / forkert encoded.

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 15:49

Det var på media player classic.. prøvede også media player, men der spillede den kun i almindelig dolby..

har kun FFDshow og haali media splitter, mener dog den FFDshow er den nyeste, men det kan jeg da kigge på..

Lydkortet er sat op til 48KHZ. har også sat flueben i de andre, 44,1, 96, osv den der virkede når jeg trykkede på test knappen..

Om klippet virker andre steder kan jeg ikke rigtig sige, har jo kun prøvet det hos mig selv(prøvede dog 2 forskellige).. og hvis det er klippet det er galt med er alting jo fint, måske jeg skulle hente et par andre demoer for lige at være sikker..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu