recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor har du en HTPC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor har du en HTPC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Aqaitas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor har du en HTPC?
    Sendt: 04-Juli-2008 kl. 11:14
Tja hvis du importere film fra usa så kan du se dem på dit HTPC, hvor det ikke er sikkert du kan på din dvd.
You tried to stab me trough the neck, but you missed butterfingers!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10593
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 11:43

Jeg har film og videoklip i et utal af formater. Tidligere konverterede jeg dem om til DVD eller MPEG format for at kunne afspille dem på min DVD afspiller. Det er jeg blevet træt af, så det er årsagen til at jeg byggede mit mediacenter. Nu kan jeg afspille alle video- lyd- og billedformater uden konvertering.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 12:05

Jeg bruger ikke MCE, men Mediaportal så der er nok nogle ting som fungerer anderledes og måske/måske ikke er muligt.

Først og fremmest er jeg ganske interesseret i computere. Har altid bygget dem selv og fulgt med i udviklingen. Det er den vej min interesse for HTPC opstod.

Oprindeligt var hovedgrunden til at bygge en, at jeg ville slippe for VHS når jeg skulle optage, at jeg ville kunne Timeshifte, at jeg ville kunne se en Program Guide, og optage programmerne, uden at skulle sidde og indtaste tidspunkterne. Dette er også muligt med en HDD optager, men som sagt synes jeg det ville være sjovt at forsøge med en computer.

Den anden grund er at jeg ville kunne have alle mine mediefiler samlet et sted. Jeg ville kunne lægge film, musik, billeder osv og tilgå dem fra tv'et i stuen. Musik bruger jeg dog ikke rigtigt, da jeg ikke synes det er så overskueligt. Vi anskaffer os nok noget Squeezebox Duet på et tidspunkt.

Film og TVserier bruger jeg to plugins til at vise, med Covers og beskrivelser. Det synes jeg er super overskueligt. På TVserier er der også billeder fra alle episoderne, højkvalitt FanArt som baggrund og det ser generelt super lækkert ud når man lige skal ind og se et afsnit af favoritserien.

TV har så nu fået den ekstra fordel (efter jeg skiftede til deres TVserver) at jeg har sat mine TVkort i en server og så kan jeg se tv på min HTPC i stuen samt på alle vores computere. Dette er super nemt hvis man sidder med den bærbare og bare lige hurtigt skal se nyheder eller se en fodboldkamp når kæresten ser Serier på Kanal4.

Dette er især smart hvis man fx har digitalt kabeltv eller Sattelit. Så kan man nøjes med at sætte 1 eller 2 tunerkort i serveren, og så på den måde distribuere kanalerne til klienterne. Hvis man har mere end et fjernsyn (soveværelse, Børneværelse etc.) Slipper man dermed for at skulle sætte bokse i dem alle sammen og betale for abonementer, selvom man ikke bruger alle kanalerne hele tiden. Man skal heller ikke bekymre sig om at hvis man vil optage noget fra Satelit, så kan man ikke se en anden kanal inde i stuen samtidigt, men bliver nødt til at sætte sig ind i soveværelset.

Samtidigt kan jeg via WebInterface sætte den til at optage noget, selvom jeg ikke er hjemme.

En anden ting er at jeg med computeren bruger FFdshow til at opskalere når jeg ser film og tv. Dette kommer til at se supergodt ud, i forhold til når jeg har haft en almindelig DVD afspiller tilkoblet.

Redigeret af jonaskp - 04-Juli-2008 kl. 12:09
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

De to eneste fordele jeg altså kan se ved en HTPC er at man kan se online tv som drtv og sputnik, samt man ikke behøves brænde film ud for at kunne se dem. Kan I se andre fordele?

Jeg går aldrig glip af eks. Troldspejlet eller udsendelser hvori ordet "universet" indgår i beskrivelsen!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu