recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor hvorfor?? (Beovision 9)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor hvorfor?? (Beovision 9)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor hvorfor?? (Beovision 9)
    Sendt: 26-Februar-2007 kl. 17:59

Er der ikke lige nogen der kan forklare mig hvordan nogen kan finde på at give 150K for et plasma TV med Panasonic G9 panel i, når man kan købe den nye Panasonic med G10 panel til 10% af prisen?.........altså med mindre man har et ubearbejdet kompleks??

Nu forstår jeg slet ikke dem der smider så mange penge efter B&O udstyr

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20597& KW=B%26O&TPN=1

Til top
MR.Kluk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 20:37
Det er sgu da meget smart, med et askebæger under skærmen, når man står tæt på og kigger efter slanger i G9 panelet 
MVH
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 21:39

Af samme grund som at folk køber mærkevarer i stedet for "no-name".

Det er et livsstils fænomen - at vise at man har "råd". Og derfor er prisen ligegyldig.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Det er et livsstils fænomen - at vise at man har "råd". Og derfor er prisen ligegyldig.

Yes, men der er jo en grænse hvor det bliver pinligt

Til top
LCDman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Januar-2007
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 01:32
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Yes, men der er jo en grænse hvor det bliver pinligt

Ja men nogen folk betaler jo også glædeligt 2-4 gange mere for en Audi en en Skoda/Seat selvom mange af delene er identiske. Designet betyder nok også en del for mange mennesker.

Pinligt eller ej - det må folk jo selv vurdere på.

Havde jeg råd til Beovision 9 havde jeg købt det, men nu må jeg "nøjes" med mit Pioneer

Nu med plasma
Pio427XD
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 07:49

Hej!

Nu er et tv jo ikke gjort alene med et godt panel-det er formentlig den eneste lighed der er imellem de 2 tv.

Når det så er sagt,så fatter jeg nu heller ikke at man vil betale SÅ meget mere.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 08:45
Så vidt jeg har fået fortalt - og det er ikke sikkert at der er sandt! - så er de paneler B&O får af bedre kvalitet, de kommer fra starten af en produktions serie mens resten selv bruges af panasonic og dem de ellers producerer for.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 09:04

Man får i BeoVision 9 ganske rigtigt et Panasonic G9-panal (opdateres om ca. 6 mdr. til et G10). Derudover, får man markedets bedste plasmadriver.

Fordi panelerne er ens, betyder ikke at det er samme billede. Det er det nemlig langt fra.

Derudover, er der indbygget HDD-optager, og en masse andet, som man ikke får i en Panasonic.

Men enig, "det sidste billedekvalitet" koster meget.

M.v.h.

Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2004
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Er der ikke lige nogen der kan forklare mig hvordan nogen kan finde på at give 150K for et plasma TV med Panasonic G9 panel i, når man kan købe den nye Panasonic med G10 panel til 10% af prisen?.........altså med mindre man har et ubearbejdet kompleks??

Nu forstår jeg slet ikke dem der smider så mange penge efter B&O udstyr

Man hører tit denne udtalelse fra folk som kun kigger på prisen...

Andre siger at det kun er designet man betaler for, og at det kun er for status værdien at man køber B&O.. Og hver gang må jeg ryste på hovedet..

Der er mange grunde til at man betaler mere for B&O grej..

Og ja, de har uden sammenligning markedets flotteste design, og dertil en lydkvalitet som bare sparker mås.. Og så har de uden tvivl udviklet verdens bedste plasma driver..

jeg har set alle de nye Pioneer og Panasonic modeller, men ingen af dem kommer bare i nærheden af den billed kvalitet som B&O plasma leverer.

Billedekvaliteten på BV9 og et Pana med G9 panel, tåler ingen sammenligning overhovedet... Jeg har for nyelig solgt et Beovision4 - 42" plasma med D6 panel, og det leverede betydelig bedre billede end et Pana med G9 panel.. Og jeg har set billedet på BV9, det er i særklasse det bedste plasma billede jeg nogensinde har set, men det er jo bare min mening, hvad den så end er værd..

En anden ting er, som det også er nævt tidligere, at man kan jo også købe en Skoda som i hovedtræk består af VW dele, men vil du have en VW, ja så må du have flere sedler på bordet.. I Skoda'en får du sikkert en fin bil, men mange vælger alligevel at købe VW.. Hvorfor..??

Ikke mindst er der værdien på brugt markedet.. B&O vil altid have en vis værdi uanset alder, hvilket ikke kan siges om ret mange andre mærker..

Jeg vil måske få hug for nogle af disse udtalelser, men det er min mening, og du har din mening... heldigvis er vi så forskellige..

Mvh

Moulder
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 10:33

OK, fair nok. Jeg kender dog flere mennesker som ikke har særligt mange penge, og ikke er interesseret i lyb/billede, som alligevel har købt B&O. Til gengæld har de alle meget fokus på materielle værdier og opretholdelse af facaden.

Der er sikkert kendere som køber B&O pga. kvaliteten, men personligt tror jeg ikke det er majoriteten.

Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2004
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 10:47

Hej Steen

Jeg kender også til nogle mennesker i den katagori som du her nævner, som bare skal have det sidst nye inden for stort set alt, det være sig både tøj, biler, møbler, elektronik osv., og det til trods for at de nærmest ikke har råd til salt på et æg.. Men sådan er der bare nogen som er.

jeg tror du har helt ret i at det er størstedelen af B&O's kunder, som ikke ser så meget på lyd og billedkvalitet, men køber lidt for andres skyld, forstået å den måde, at det skal se flot ud når der kommer nogen på besøg..

Det er derfor jeg prøver at give en anden vinkel til tingene som jeg selv ser det.. Jeg køber kun B&O for min egen skyld, og er ret ligeglad med hvad andre tænker og siger..

Det er så nemt når mange siger, "folk køber KUN B&O pga. design".. Så er det jo at JEG ryger med i den katagori, og der vil jeg ikke havne..

Jeg køber det ikke KUN fordi jeg er vild med designet, men mest pga. den kvalitet det leverer, på såvel lydsiden som på billedsiden..

Redigeret af Moulder - 28-Februar-2007 kl. 10:48
Mvh

Moulder
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 10:47

Det er mit indtryk at langt de fleste der køber B&O, gør det 99% på grund af designet - og fordi det er dansk. Den tekniske kvalitet er de temmelig ligeglade med. Ja, og mange køber, også dem der egentlig ikke har råd, B&O for at kunne sige: "jeg har det og det B&O anlæg", og straks er man lidt "mere" blandt familie, venner, bekendte, kollegaer.

Mht. at designet skulle være det ypperste. Njah, i hvert tilfælde ser de der "Dr. Who - Daleks" højttalere mildest sære ud og heller ikke deres "badevægt" er ikke alt for køn. Men smag og behag...

Havde jeg råd til top B&O over hele linien, ville jeg ikke købe det alligevel. F.eks. når vi snakker højttalere, ville jeg klart gå efter sådan noget som B&W Nautilus Prestige i stedet for...

/Nils

Redigeret af nbu001 - 28-Februar-2007 kl. 10:55
           
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu