recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor hvorfor?? (Beovision 9)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor hvorfor?? (Beovision 9)

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af LCDman LCDman skrev:

[

Havde jeg råd til Beovision 9 havde jeg købt det, men nu må jeg "nøjes" med mit Pioneer

Der er lissom noget der skurrer i mine ører, hvis jeg sammenholder ovenstående med dit brugernavn????
mvh Christian
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 23:23

Med B&O ved man, at man får en vis standard kvalitetsmæssigt. Så behøver man ikke fare fra butik til butik og sammenligne kontrast-forhold, responstider og jeg ved ikke hvad. -Det tror jeg også er med i pakken, sammen med design og status.

-Men prisen er så stadig latterlig høj, det giver jeg helt ret i...

...Ole

Moderator, recordere.dk
Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 07:40

Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

tit denne udtalelse fra folk som kun kigger på prisen...

Andre siger at det kun er designet man betaler for, og at det kun er for status værdien at man køber B&O.. Og hver gang må jeg ryste på hovedet..

Der er mange grunde til at man betaler mere for B&O grej..

Og ja, de har uden sammenligning markedets flotteste design, og dertil en lydkvalitet som bare sparker mås.. Og så har de uden tvivl udviklet verdens bedste plasma driver..

jeg har set alle de nye Pioneer og Panasonic modeller, men ingen af dem kommer bare i nærheden af den billed kvalitet som B&O plasma leverer.

Billedekvaliteten på BV9 og et Pana med G9 panel, tåler ingen sammenligning overhovedet... Jeg har for nyelig solgt et Beovision4 - 42" plasma med D6 panel, og det leverede betydelig bedre billede end et Pana med G9 panel.. Og jeg har set billedet på BV9, det er i særklasse det bedste plasma billede jeg nogensinde har set, men det er jo bare min mening, hvad den så end er værd..

En anden ting er, som det også er nævt tidligere, at man kan jo også købe en Skoda som i hovedtræk består af VW dele, men vil du have en VW, ja så må du have flere sedler på bordet.. I Skoda'en får du sikkert en fin bil, men mange vælger alligevel at købe VW.. Hvorfor..??

Ikke mindst er der værdien på brugt markedet.. B&O vil altid have en vis værdi uanset alder, hvilket ikke kan siges om ret mange andre mærker..

Jeg vil måske få hug for nogle af disse udtalelser, men det er min mening, og du har din mening... heldigvis er vi så forskellige..

Jeg tror ikke på at B&O har bedre Billedekvaliteten end Pana, højst den samme, men nok lidt dårliger, jeg kan ikke se hvorfor de skulle lave en bedre driver end pana, hvis du ikke kan se forskeld på et gammelt B&O plasma og et PV60, så det fordi at du ser meget dårlige eller bare kikker på B&O mærket.

Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2004
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Jeg tror ikke på at B&O har bedre Billedekvaliteten end Pana, højst den samme, men nok lidt dårliger, jeg kan ikke se hvorfor de skulle lave en bedre driver en pana

Hvad du tror på og ikke tror på, er vel egentlig kun din egen sag. Det jeg oplyser og sammenligner med er facts..  At du ikke kan se hvorfor B&O skulle være i stand til at udvikle en bedre driver/tuner, ændre altså ikke ved at det har de gjort..

Citér

hvis du ikke kan se forskeld på et gammelt B&O plasma og et PV60, så det fordi at du ser meget dårlige eller bare kikker på B&O mærket.

Jeg skriver jo også netop at jeg KAN se forskel... B&O billedet er bedre.. Og det har ikke noget at gøre med at jeg har B&O briller på, det var jo ligesom det jeg prøvede at forklare tidligere..

Jeg har flere forskellige i omgangskredsen som har både Pana og Pioneer, og de siger alle at deres TV bare ikke kan levere den samme billedkvalitet som mit tidligere BV 4- 42".. Så det er ikke kun mig der efter din mening ser dårlig..

Jeg siger ikke at hverken Pana eller Pioneer står dårligt, overhovedet ikke, men dem jeg har set kan bare ikke følge med når der sammenlignes med B&O.

Mvh

Moulder
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Point: 632
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 09:56
Så så det var ikke meningen at denne tråd skulle ende i svinen hinanden til. Kan vi ikke bare aftale at der er forskel men at man skal være dygtig for at se den?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Jeg tror ikke på at B&O har bedre Billedekvaliteten end Pana, højst den samme, men nok lidt dårliger, jeg kan ikke se hvorfor de skulle lave en bedre driver en pana

Hvad du tror på og ikke tror på, er vel egentlig kun din egen sag. Det jeg oplyser og sammenligner med er facts..  At du ikke kan se hvorfor B&O skulle være i stand til at udvikle en bedre driver/tuner, ændre altså ikke ved at det har de gjort..

Er det facts fordi du siger det?

Kan du forklare mig hvordan et lille dansk virksomhed kan lave en bedre driver end en Gigant koncern, med uendlige flere resurser end B&O?

Kan du finde nogle links som beviser dine påstande?

Efter min mening har B&O aldrig været nogle super kvalitet på Lyd og Billed, men super design og Betjening, men middel kvalitet på lyd og billed, bedre lyd end billed.

Redigeret af Mollerup - 01-Marts-2007 kl. 15:54
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2004
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 19:34

Kan du forklare mig hvordan et lille dansk virksomhed kan lave en bedre driver end en Gigant koncern, med uendlige flere resurser end B&O?

Nej det kan jeg ikke forklare dig.. Jeg har ikke indsider viden om hvordan B&O udvikler deres sager.. Men størrelsen på virksomheden har næppe noget med det at gøre... hvis du mener at størrelsen på virksomheder er det der afgør hvilken kvalitet de leverer, så tror jeg du skal lave lidt research.. .. jeg er sikker på at mange mindre virksomheder ville blive ked af det, hvis din opfattelse af tingene var den generelle holdning iblandt folk..

Citér

Efter min mening har B&O aldrig været nogle super kvalitet på Lyd og Billed, men super design og Betjening, men middel kvalitet på lyd og billed, bedre lyd end billed.

Ja det er jo så din mening, ligesom jeg har min mening, og andre har deres mening...

Heldigvis er vi alle ikke ens..

Ps. Undskyld til dig Steen.. Det var heller aldrig min mening at vi skulle ud i ordkløveri.. det er trods alt kun familiens alter det drejer sig om..

Godt ord igen.

Mvh

Moulder
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 20:36

Mollerup.

Det kan godt være, at en "gigantkoncern" har flere resurcer, end lille Bang & Olufsen. Men der er grænser for, hvor mange resurcer, som må - og kan - bruges på et plasma TV til f.eks. 20.000,- og så på et plasma setup, som koster 115.000,-. Hvoraf alene de godt 40.000,- går til netop "driveren".

Tro mig, der er ikke andre TV på markedet, som kan det samme som Bang & Olufsen BeoVision 4-50" (BeoVision 9). Jo, måske et Pioneer 50", med en ekstern skaler til 30.000 - 40.000,-

Bang & Olufsen har altid været rigtig go'e til netop billede (sammenlignet med andre). De er fortsat også de eneste, som laver en kalibrering af ALLE TV, inden de forlader fabrikken.

M.v.h.

Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 23:52
Hmm, min Skoda kostede 150.000 da jeg købte den. Jeg vil mene, uden at svine B&O til, at de penge var væsentligt bedre givet ud end hvis jeg havde købt et fjernsyn for de penge.

Og jeg solgte den efter 4 år for 120.000. Uden at svine VW til, så tror jeg næppe jeg kunne have gjort det samme med en Polo eller Golf eller hvad deres tilsvarende model nu hedder.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2007 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Mollerup.

Det kan godt være, at en "gigantkoncern" har flere resurcer, end lille Bang & Olufsen. Men der er grænser for, hvor mange resurcer, som må - og kan - bruges på et plasma TV til f.eks. 20.000,- og så på et plasma setup, som koster 115.000,-. Hvoraf alene de godt 40.000,- går til netop "driveren".

Tro mig, der er ikke andre TV på markedet, som kan det samme som Bang & Olufsen BeoVision 4-50" (BeoVision 9). Jo, måske et Pioneer 50", med en ekstern skaler til 30.000 - 40.000,-

Bang & Olufsen har altid været rigtig go'e til netop billede (sammenlignet med andre). De er fortsat også de eneste, som laver en kalibrering af ALLE TV, inden de forlader fabrikken.

M.v.h.

Du skal ikke se på priser på det enkle tv men på det samlet salg af modellen, Det hjælper ikke så meget at kalberer på frabrikken, det er bedst at gøre når det er kørt ind.

Hvordan ved du at driveren koster 40.000, der er sku. meget for noget software, selv når det er B&O

Er der ikke nogle der har nogle link til test af B&O?

Redigeret af Mollerup - 02-Marts-2007 kl. 00:04
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2007 kl. 07:57

Mollerup.

"Driveren", som den kaldes, er hele tuner-/stik-/lysstyring-/scaler-enheden.

Ang. prisen, så er det løssalgsprisen.

Jeg kan nævne, at den som den eneste på markedet, allerede kan køre opløsninger højere end full-HD

M.v.h.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu