recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor kalibrere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor kalibrere?

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
hens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-December-2005
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor kalibrere?
    Sendt: 11-Juni-2013 kl. 13:34
Hej
Hvorfor er nye tv ikke kalibreret perfekt når de kommer fra fabrikken?
Elgiganten tilbyder at gøre det mod betaling, så det er jo åbenbart en standardindstilling?
Eller hvad??

Hilsen

Henrik


Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mowa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af hens hens skrev:

Hej
Hvorfor er nye tv ikke kalibreret perfekt når de kommer fra fabrikken?
Elgiganten tilbyder at gøre det mod betaling, så det er jo åbenbart en standardindstilling?
Eller hvad??

Hilsen

Henrik



Elgiganten kalibrerer via måleudstyr - det er ikke bare at indtaste standardværdier. Der er små forskelle - til tider lidt større end bare små - på panelerne, så skal det gøres helt korrekt, skal der måles.
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 14:15
Nu ved jeg ikke hvad det er Elgiganten tilbyder, men jeg vil pointere at de kalibreringer forskellige udbydere leverer er meget forskellige i grundighed og pris. Det spænder i den ene ende fra en simpel halvautomatisk korrektion af nogle få grundlæggende billedegenskaber til fulde kalibreringer der går langt mere i dybden. Det er således ikke bare er spørgsmål om måleudstyr eller ej. Det er lige så meget et spørgsmål om hvordan det bruges og hvor meget der gøres ud af det.
Til top
hens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-December-2005
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 20:05
Tak for svarene!:-). Ok til dem. Men jeg forstår stadig ikke hvorfor et tv ikke er kalibreret når det forlader fabrikken??
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 20:30
Det er ganske simpelt:

Det tv der har mest knald på farverne i butikken, er det tv der sælger bedst.

For øvrigt vil en ordentlig kalibrering på fabrikken koste en del tid og da tid er penge vil fjernsynene blive dyrere. Og den ting der bestemmer hvilke tv der bliver solgt er for langt de felste tv's vedkommende prissedlen ved fjernsynet.

Men man kan godt købe "kalibrerede tv". Kig mod Struer (så længe fjernsynene bliver produceret der).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 20:30
Det korte svar er ret sikkert at der ikke er nok kunder der efterspørger det. De fleste vælger det TV der har de "flotteste" farver ud af dem der hænger på TV-væggen i fona. Et kalibreret TV vil i det selvskab se mat og kedeligt ud. Det skal dog siges at det er gået fremad de seneste par år. Mange TV kommer nu en biografindstilling der er rimeligt korrekt. Sommetider Findes der også en THX mode der skulle give et rimeligt godt resultat lige ud af kassen. Hvis du ligger over på flatpanels.dk kan du se hvilke indstillinger de anbefales til at få det bedste ud af de testede modeller.Det er ikke det samme som at kalibrere, men det er en godt start.
Til top
hens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-December-2005
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 20:36
Tak for svarene endnu engang:-)
Hmm, ville I be' Fona eller Elgiganten eller et 3. sted at gøre det hvis det var jer der skulle ud at købe nyt tv?:-)
Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 20:46
Hvad koster det hos de 2 butikker?
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
Til top
hens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-December-2005
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 21:03
Til top
hens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-December-2005
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 21:04
jeg ved ikke om Fona laver det men hos Elgiganten er det 1000, der er vist andre ting inkluderet i det som jeg ikke kan huske
Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 22:13

Jeg ved ikke om der er nogen i forummet der kan svare dig på dit spørgsmål - der har tidligere været en del medlemmer der har fået kalibreret tv - det er vist foregået hjemme og til priser på kr. 2.500-3.000 mener jeg - det er naturligvis langt dyrere at få det gjort hjemme - transporttid og kørsel. Det kommer vel også lidt an på hvort dyrt tv du køber. Prøv at søge i forummet efter tråde om emnet.

Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
Til top
hens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-December-2005
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 22:21
hmm, det er sgu mange penge:-) selv om jeg har et Samsung F8005 i tankerne.......40" eller 46"
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu