recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor kalibrere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor kalibrere?

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2013 kl. 08:35
Smile, WOLFF så er det ikke hvilken som helst just. disc, og jeg har henvist til youtube der viser hvad der alt kan JUSTERES, bla. gamma og ja faktisk alt......

Bare folk ville forholde sig til alt der blev læst, i stedet for at hive noget ud af hele konteksten. Så ville der ikke være så mange misforståelser.
Den med terningen er fin, men det er ikke ud fra sådan en man JUSTERER, med den THX Optimizer disc.
Se nu den youtube video jeg tidligere har henvist til, i stedet bare at skyde løs, når det bliver forbigået hvad jeg egentlig taler om og forholder mig til.

Ja, det er da lidt grineren LOL, men også lidt synd at man ikke giver sig tid til at sætte sig ind i de ting der bliver omtalt.

Og jeg skal ikke til Århus op til Otto, fordi han nok er bange for at hans KALIBRERING ikke ville lade sig udskille fra min JUSTERING med THX Optimizerdisc......
Det er også bedre for miljøet at undgå alt det køren rundt.
BTW, så er det utroligt at der ikke er flere der klager til teknisk afdeling i kommunen, over de elendigt afstemte lysreguleringer i byerne. Man skal enten køre meget hurtigt, eller køre meget langsomt for at komme over næste lysregulering.
Men når jeg kigger på folk i bilerne, så er det som om hjernen er koblet helt fra, og ingen skænker det en tanke, at co2 udslip og partikel udslip kunne formindskes med omkring 30% i byerne med et snuptag, hvis bare aben der programmerer tiderne på lysreguleringerne blev udskiftet til en med logisk sans og timing.
Sidegevinsten ville være at man også kom hurtigere frem.
Og jo jeg har henvendt mig til kommunen, miljøministeriet, trafikstyrelsen mm.
Det er for omstændtligt, og for dyrt...............nogen der kigger fremad????????????

Have a nice dayBig smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2013 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Ja, det er da lidt grineren LOL, men også lidt synd at man ikke giver sig tid til at sætte sig ind i de ting der bliver omtalt.


Ja.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2013 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

BTW, så er det utroligt at der ikke er flere der klager til teknisk afdeling i kommunen, over de elendigt afstemte lysreguleringer i byerne. Man skal enten køre meget hurtigt, eller køre meget langsomt for at komme over næste lysregulering.
Men når jeg kigger på folk i bilerne, så er det som om hjernen er koblet helt fra, og ingen skænker det en tanke, at co2 udslip og partikel udslip kunne formindskes med omkring 30% i byerne med et snuptag, hvis bare aben der programmerer tiderne på lysreguleringerne blev udskiftet til en med logisk sans og timing.
Sidegevinsten ville være at man også kom hurtigere frem.
Og jo jeg har henvendt mig til kommunen, miljøministeriet, trafikstyrelsen mm.
Det er for omstændtligt, og for dyrt...............nogen der kigger fremad????????????

Have a nice dayBig smile

Her kan jeg ikke være mere enig med dig.

Jeg har endda haft fat i min kommune og fået dem til at komme ud i de større kryds og kalibrere farven på det røde lys. Hvis man er usikker på om den er korrekt rød, så kan man udsætte andre for person skade og død, hvis man ved an fejl kører over. Absolut noget der ikke må ske.

Set i lyset af hvor nemt det er at tage fejl af en rød og en grøn som ikke er kalibreret korrekt, så har jeg kontakte forvandsstyrelsen og bedt dem lave en undersøgelse. Tænk hvad der kan ske af person skade hvis en færge ikke har sine lanterne korrekt kalibreret til rød og grøn. Så har vi lige pludseligt farlig sejllads overalt i vores farvande.

Tager man derimod hele jorden i helhed, så er der mange gange mere vand end end land og det kan alt sammen bruges til at sejle på. Derfor lurer der også faren ved sammenstød alle steder på vandet, hvis man ikke kan se forskel på de to farver. Man vil ikke kunne gemme sig, da vandet fører skibene ind alle steder og det eneste som forhindre det er korrekt rød og grøn i lanternen.
Det er meget vigtigt at der er lys i pæren og den ikke driller, ellers kan andre meget nemt se rødt ved en fejl, hvor de skulle have set grønt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu