|
Hvorfor kan jeg ikke høre min pladespiller? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3804 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pickup hus har da farvekode ved stikbenene, og ledningerne er samme farve, så det kan da næsten ikke gå galt.
Ortofon har endda en meget fin manual. Er du sikker på, at afspiller er monteret i rigtig indgang på forstærker.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
KLI ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2023 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 13 |
Først: Tak fordi I tager jer tiden til at hjælpe.
Jeg er ret sikker på at jeg har forbundet korrekt, men i weekenden må jeg have det hele ud og kigge på det igen (efter at jeg har prøvet at slutte til en anden forstærker for at udelukke at det er den, det er galt med). Ortofon 2M har åbenbart benene monteret i en lidt anden konfiguration, men farverne er svære at misforstå. Og ja, jeg har sluttet til Phono-indgang og stillet udgangskontakten på pladespilleren til Phono. Men selv ved forkert forbundne ledninger/stikben, så skulle der vel komme en eller anden slags lyd ud igennem systemet til højttalerne? Det forvirrer mig lidt. Men jeg sørger for at melde tilbage her hvad det fører med sig. |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3804 |
White L+ Green RG
Red R+ Blue LG Sådan er benene placeret på dit PU hus, og det er formentlig set bagfra, så hvid og rød ledning til venstre, og grøn og blå til højre. Har du du fået sat pick up helt i på huset, den kan jo tages af under montering, og måske ikke sat helt i.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5000 |
Sådan!
Kan også være til hjælp
Redigeret af Munch - 16-Februar-2023 kl. 16:21 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
En LP5 er vel en Audio Technica.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
|
![]() |
|
KLI ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2023 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 13 |
Tak!
Ja, det er en Audio Technica (jeg har aldrig lært at det ikke er det samme:-D)
|
|
![]() |
|
Måske ikke den store forskel, kun når man skal søge efter oplysninger/manual, her finder man kun de rigtige oplysninger ved den rigtige producent.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
|
![]() |
|
Ole N 84 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2017 Sted: da vinci parken Status: Offline Point: 56 |
Hej
Måske er du kommet til at trykke tape/monitor knappen ind, så kommer der ingen lyd.
|
|
![]() |
|
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1586 |
Du sikker på der er en tape/monitor knap ![]() ![]() Redigeret af gasolin - 17-Februar-2023 kl. 16:01 |
|
![]() |
|
Der er kun en source-knap, hvor man vælger kilden. Der har jeg været alle igennem (selvfølgelig begyndende med Phono).
|
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
For at isolere problemet prøv følgende:
Tag phono kalblet ud af pladespilleren og hold en finger på inderlederen i stikket af begge kanaler. Det skulle gerne resultere i 50Hz brum i højttaleren. Hvis ikke ligger problemet i kabel eller forstærker. Hvis det er ok, sæt kablet i igen, og hold fingeren skiftevis på de 2 signalledere til pickuppen. Hvis ikke der kommer brum her, ligger problemet i pladespilleren. Hvis du får brum her, er det enten tilslutningen til pickuppen, eller defekt pickup.
|
|
/Peter
|
|
![]() |
|
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 378 |
Fik du løst problemet?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |