recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor kan jeg ikke køre 1080p 24Hz?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor kan jeg ikke køre 1080p 24Hz?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor kan jeg ikke køre 1080p 24Hz?
    Sendt: 05-Januar-2011 kl. 16:12
Jeg har i nogen tid prøvet at få mit setup til at køre 1080p 24Hz men det er ikke lykkedes mig, og ved ikke hvad jeg skal stille op med det og håber derfor der er en herinde der kan komme med de gyldne ord! :)

Her er mit setup

Samsug 55" UE55C6005
Harman Kardon avr460
PlayStation 3

Kobler jeg ps3 til tv kan jeg ikke vælge det, kobller jeg reciveren imellem kan jeg inde i menuen få en liste frem men valgmuligheden 24hz er "går" eller "nedtonet" og kan altså ikke vælges.

Hvordan laver jeg om på dette? skal jeg smide en bluray film i eller? lige pt afspiller jeg film via PS Media Server.

Tak

MvH Daniel
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 16:14
Ja, start med en Blu-rau film.

Det er ikke sikkert at det andet indhold fra PS Media Server er 24fps materiale.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 16:18
Okay tak, jeg prøver at se om jeg kan anskaffe en sådan en :) og vender tilbage herefter.
MvH Daniel
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 17:54
På PS3 (fat) behøver der ikke være en blu-ray disk i for at slå 24p til. Bare TV'et understøtter det.

Går ud fra du forbinder med HDMI?

EDIT: Ser lige at du streamer fra mediaserver. PS3 kan ikke køre 24p når der streames, kun ved blu-ray.


Redigeret af Pallec - 05-Januar-2011 kl. 18:07
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 20:07
Kanont, tak for det pallec ;) Bruger du selv media server? i så fald, kender du nogle fif for at man kan forbedre sin oplevelse med det? så som en god opsætning eller noget man kan ændre for bedre at bruge det? :)
MvH Daniel
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 22:13
Desværre, brugte kun min PS3 en kort overgang til streaming/blu-ray. Synes det var for besværligt og kvaliteten for dårlig. Har nu en dedikeret blu-ray afspiller og streamer fra en NAS til en dedikeret medieafspiller.
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 00:00
okay, hvad var det du fandt besværligt? jeg installerede bare ps media server og så kørte det bare? syntes ikke der var så meget besvær med det, men det kan være det var på lydsiden af det som du panglede? så langt er jeg endnu ikke kommet endnu, jeg har kun 2.0 setup så indtil jeg får det sidste i mit setup må jeg jo nøjes ;)
MvH Daniel
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 13:01
Jeg synes det var besværligt at man skulle starte PC'en med media serveren op, starte sin PS3 op, vælge mediaserveren og så ellers taste sig gennem drevet på PC'en for at finde den film man ville se. Derudover var man nødt til at bruge PS3 fjernbetjeningen, da ens mulitfjernbetjening ikke kunne styre PS3. Med PS3 fjernbetjening og multifjernbetjening, krævede det 30-40 tastetryk inden man havde gang i en film.
 
Nok bare mig der er doven, men den løsning jeg har nu, kræver mindre end 10 tastetryk før en film er i gang og er også meget nemmere at finde ud af for de andre i familien.
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 19:34
Jeg har nu smidt Watchmen på Bluray og det køre 24Hz :) jeg siger tak! ;)
MvH Daniel
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu