recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor kommer nogle film kun på dvd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor kommer nogle film kun på dvd?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2022 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af kloppern kloppern skrev:

Tak for jeres input.

Til film på engelsk foretrækker jeg engelske undertekster, men til andre sprog bliver det lidt kringlet.

 

Jeg er helt med på, at hvis det kunne betale sig at udgive på bluray, havde de selvfølgelig gjort dette. Jeg er helt med på vilkåret, men undre mig alligevel over hvad de ekstra omkostninger indebærer?

 

Filmen er allerede i en bluray version, undertekster og menuer er allerede oversat til en dvd og "on demand" version.

Man har allerede arbejdet med at sende dvd'en i distribution og det kræver vel som sådan ikke ekstra markedsføring at udgive blurayen samtidig. Så forskellen er vel stortset prisen for at brænde den på bluray? Eller skal der betales ekstra rettigheder for at udgive både på bluray og dvd?

 

Jeg undskylder, for jeg kan godt læse at jeg kommer til at fremstå en smule stædig og kæk, det er ikke min hensigt, jeg er ganske enkelt nysgerrig.

 

Måske er det i virkeligheden ligeså meget et spørgsmål om at jeg (og måske en del af jer andre), tænker at dvd er håbløst uddateret, men det ikke nødvendigvis er sådan befolkningen/markedet har det generelt.

 

 


Fysiske skiver er håbløst uddatere, det er sådan befolkningen/markedet har det generelt, det er derfor meget ikke bliver udgivet på skiver eller bliver udgivet i begrænset omfang
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2022 kl. 09:41
Arh Tongue

Vi oplever en virkelig stor fremgang. Jeg ser lidt en tendens til, at folk er begyndt at interessere sig for CD’er igen. Det er som om, folk er ved at sætte pris på god lyd igen – lyden på streamingtjenester er i mine øre hæslig, siger eksperten.”


Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2022 kl. 12:15
Danske film kommer ret ofte kun på DVD, hvilket har irriteret mig i årevis.
Men, hvis du kigger efter udenlandske distributioner af de selvsamme danske film, så finder du dem nogen gange på Bluray.
Prøv tyskland eller UK. Amazon er nok det nemmeste, hvis du synes Jeff Bezos mangler penge :)

Som eksempel, 'R' som vidst var Pilou Asbæks første.
I DK finder jeg den kun som DVD, men:

Hvis du vil læse lidt mere om hvor åndsvagt det er i DK, så har Laserdisken link til gratis download af bogen "Den skjulte korruption", om netop dansk video branche.
Der er lidt for meget konspirations teori over den for min smag, men den er ganske interessant alligevel.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2022 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Arh Tongue

“<span style="caret-color: rgb119, 119, 119; color: rgb119, 119, 119; font-family: "Proxima Nova W01", sans-serif; font-size: 15px; -webkit-text-size-adjust: 100%; -webkit-text-stroke-color: rgba0, 0, 0, 0.0980392; -webkit-text-stroke-width: 1px;">Vi oplever en virkelig stor fremgang. Jeg ser lidt en tendens til, at folk er begyndt at interessere sig for CD’er igen. Det er som om, folk er ved at sætte pris på god lyd igen – lyden på streamingtjenester er i mine øre hæslig, siger eksperten.”</span>

<br style="-sizing: inherit; caret-color: rgb119, 119, 119; color: rgb119, 119, 119; font-family: "Proxima Nova W01", sans-serif; font-size: 15px; -webkit-text-size-adjust: 100%; -webkit-text-stroke-color: rgba0, 0, 0, 0.0980392; -webkit-text-stroke-width: 1px;">


Der er trods alt sket noget på de 5 år, der er gået, siden den artikel blev skrevet.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2022 kl. 15:10
Jeg ser da af og til gamle TV-serier på DVD, som ikke findes på Blu-ray
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2022 kl. 18:06
Man kan jo vælge at have en dvd afspiller, der kan opskalere til 1080P, da nogle jo klarer dette ganske fint og derved får et roligere og lidt skarpere billede. Selvfølgelig skal materialet være tip top, da dårligt materiale blot ser værre ud.....mere grynet. Nogle dvd'er er så godt lavet, at det kommer til at se ret HD agtigt ud (har da en 15 film, jeg ikke behøver BD udgaven af) og så behøver man jo ikke BD udgaven, men ok lydsiden er jo også væsentligt bedre på BD end DVD, så her kan jeg godt se fidusen i at få BD udgaven på nogle film. men nogle af Blu-Ray filmene, er jo blot opskalerede og remasterede udgaver af dvd udgaven til BD og det giver ikke det samme. Selvfølgelig kan flere blu-ray afspillere også opskalere dvd til 1080P, de nyere gør det automatisk, andre lidt ældere skal man lige ind og vælge det.  Smile

Redigeret af javilha - 26-December-2022 kl. 17:42
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2023 kl. 14:57
Kan det passe, at en film som "Bamse" også kun er kommet på DVD? Kan se at den kan købes på streaming i HD, men jeg foretrækker i høj grad at eje den uafhængigt af services, abonnementer osv.
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2023 kl. 15:34
prøv at gå ind på gucca.dk og laserdisken.dk, her kan du være heldig at den er der. Accord kan også have den 🙂

Redigeret af javilha - 14-Januar-2023 kl. 15:35
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Ole N 84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Februar-2017
Sted: da vinci parken
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole N 84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2023 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Kan det passe, at en film som "Bamse" også kun er kommet på DVD? Kan se at den kan købes på streaming i HD, men jeg foretrækker i høj grad at eje den uafhængigt af services, abonnementer osv.

Ja den er kun kommet på DVD, jeg har lagt mærke til at nordisk film kun udgiver film på DVD, trist.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2023 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Ole N 84 Ole N 84 skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Kan det passe, at en film som "Bamse" også kun er kommet på DVD? Kan se at den kan købes på streaming i HD, men jeg foretrækker i høj grad at eje den uafhængigt af services, abonnementer osv.

Ja den er kun kommet på DVD, jeg har lagt mærke til at nordisk film kun udgiver film på DVD, trist.
Øv. Samme med 'Fædre og mødre' ser det ud til.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2023 kl. 12:57
Der er kan måske være 2 forklaringer på de manglende Blu-ray udgivelser.
1. Som gucca siger: En dvd-skive kan altid afspilles i alle afspillere, mens en Blu-ray skive ikke kan. Det er et ærgerligt argument, da prisen på en Blu-ray afspiller ikke behøver at være særlig høj. Men konsekvensen bliver, at man aldrig udgiver de danske film alene på Blu-ray, men samtidig også på dvd, hvad der selvfølgelig giver ekstra omkostninger.
2. Der er en udvikling i gang, der går i retning af, at forbrugere ikke længere kan have film liggende på egne medier. Film skal lejes fra gang til gang (streames), og hvis der er tale om en form for køb, er den mulighed bundet op på et eksisterende abonnement. Derfor er det selvfølgelig smart, hvis man sørger for, at den bedste kvalitet opnås ved streaming. I dette tilfælde er det selvfølgelig også økonomi, der er den egentlige årsag.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2023 kl. 13:35
Forklaringen er altid, at den/de der tager beslutningen ikke mener, at det kan betale sig at udgive filmen på Blu-ray.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu