recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor kører msantipiracy på min TDC Homebox?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor kører msantipiracy på min TDC Homebox?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 894
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor kører msantipiracy på min TDC Homebox?
    Sendt: 17-September-2012 kl. 07:59
Jeg scannede mit eget netværk i aftes med Fing (ios app) og foventede/håbede ikke at finde noget. Men stor var min overraskelse over at der på min TDC Homebox VDSL router kørte servicen msantipiracy på port 2222. 

Det er en antipiratsoftware fra MS til OSX som 'blot' skal sikre at man ikke bruger den samme installation på flere computere ad gangen og er som sådan harmløs (tror jeg). 
Jeg kører Mac OSX (og har original ms office installeret) men havde nok forventet at finde den service på min iMac og ikke på min router. Jeg har selvfølgelig haft alt slukket og tændt igen, for at sikre, at det ikke var nogen fejl/spillover. Men den er der stadigvæk.

1) Hvordan stopper jeg den service? Jeg har ingen piratsoftware, men kan nu meget godt lide tanken om, at det er mig som bestemmer om min software skal overvåges eller ej.

2) Jeg mindes bestemt ikke at have set afsnittet i TDCs kundebestemmelser om at TDC arbejder for Microsoft og de forbeholder sig retten til at overvåge mine aktiviteter. Så må TDC overhovedet det????

pft.
Sylvest
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 18:41
Mit bud er, at port 2222 på din router bruges til noget helt andet end MS anti piracy-protokollen. Scannerprogrammet ser bare, at port 2222 er åben, og antager, at den bruges til MS-protokollen. Men den kan sagtens bruges til noget helt andet af routeren, fx. konfiguration.

Jeg kender desværre ikke routeren, og kan derfor ikke sige, hvad porten bruges til, men måske andre kan bidrage.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu