recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor lægger de ikke 4K skiver i graven?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor lægger de ikke 4K skiver i graven?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 06:05
Ikke bare BD 4K skiver, men også blu-ray er ved at blive niche-produkter. Gælder jo alle fysiske medier.

 Selv hardcore A/V - nørder er hoppet på streaming, til det daglige forbrug. Hvis gutterne og jeg skal se en film, kan vi jo desværre ikke længere gå i Blockbuster og bruge en time på at blive enige om 2 titler, men må ty til iTunes eller StofaTv...

Det var også tider da man kunne gå i pladebutikken og lytte til den nye med Depeche Mode før man købte den på 12". ;) Nu er det lidt nemmere, men knap så hyggeligt, med Tidal.

Jeg vil dog mene at enkelte titler (nogen kan jo ikke købes/ lejes på iTunes ) fortjener at blive set i en bedre kvalitet. Har bl.a Logan og Planet Earth II. ( Blue Planet II, Dunkirk og Gaurdians of the Galaxy i pipeline).

Tjek amazon efter titler, de har ALT!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 06:33
Jeg tror der er mange AV nørder der stadig køber skiver. Mange af dem bruger nok også streaming for bekvemmelighedens skyld.

Jeg er ikke helt nørd selv, men køber stadig skiver. Mest fordi jeg ikke gider vente til den kommer på Netflix, og skal man leje den via streaming, kan man lige så godt købe den i stedet.

Jeg ville være træt af hvis man ikke kan ikke en fysisk film mere.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 07:19
Jeg forstår heller ikke de fysiske medier og ville gerne af med dem. Men så længe de komprimerer lyd og billede på diverse streaming tjenester, så hopper jeg ikke på streaming til biografen endnu.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 07:53
En internetforbindelse kan gå ned
Så sidder man der midt i filmen
Havde store problemer med Apple TV, da det var en ældre version af iOS (nu er der sjældent problemer)
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 08:01
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

En internetforbindelse kan gå ned
Så sidder man der midt i filmen
Havde store problemer med Apple TV, da det var en ældre version af iOS (nu er der sjældent problemer)
En bluray afspiller kan gå i stykker. Så sidder man der midt i filmen. Tror forbindelsen kommer tilbage hurtigere end du kan købe en ny bluray afspiller.

Derudover synes jeg det er forkert at debattere på worst-case tilgange.


Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 08:24
Grunden til at jeg foretrækker fysiske medier (UHD) er fordi: 
1) Jeg nyder at have min egen kopi, som ikke er bundet op til en specifik streaming tjeneste,
2) Den bedre kvalitet som tilbydes på medier
3) At nørkle med skiverne og at det hele ikke er serveret for mig (jeps jeg nyder at ikke alt er on-demand og på forhånd delvis er valgt for mig på vegne af en AI, robot eller hvad du vil kalde det)
4) På makro niveau så er der visse virksomheder som jeg ikke vil støtte, men kan selvfølgelig ikke undgå det fuldstændig da de laver godt indhold.

Men jeg er udmærket klar over at det er et niche område og at aktionærerne skal have deres afkast, derfor lever fysiske medier sikkert på lånt tid. Men men jeg vil sige det er imponerende at vinyler er kommet tilbage, det er et tegn på at man ikke altid kan konkludere 100% på historiske trends. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
RaGa_MuFFiN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Videbæk, DK
Status: Offline
Point: 405
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér RaGa_MuFFiN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 10:18
Jeg ville ønske at fysiske skiver kom mere tilbage - det virker, og du er sikker på, hvad du har.

Netflix kan finde på at fjerne titler, det samme kan Apple gøre i iTunes, det står faktisk i deres retningslinier :-/ Det ville jeg personligt være rigtig træt af.

Dog ripper jeg selv alle mine film i fuld MKV uden at komprimere dem med de lydspor jeg skal bruge. Og afspiller dem i Plex / inFuse på ATV4 4K. Det virker bare - og kvaliteten er mærkbart bedre, end hvis jeg afspiller samme titel fra Netflix eller lignende i 4K - man kan tydeligt se forskel - jeg er ikke inde i teknikken, men jeg kan bare se, at det virker bedre lokalt.


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 11:28
læste den anden da, kan ikke huske hvor, at blu-ray skiver var steget i salg kontra før streaming. jeg og fruen er så dem der stadig køber de film vi vil eje på skive. Streaming bruger vi mest på serier. Jeg har så en plex server som jeg har mine egne rips på, da vi ikke gider at have filmene stående fremme, og det et bøvlet at lede efter dem i en fysisk mappe
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 12:39
Jeg har kun ÉN eneste grund til at fortrække fysiske medier - og det er den markant højere tekniske kvalitet de tilbyder.

Kunne streaming tilbyde tilsvarende kvalitet, så kunne man for min skyld godt lægge de fysiske medier i graven. Men ind til da - og der kan gå længe da bitraten skal hæves med over en faktor 4 på billede og over en faktor 10 på lyd - har vi direkte brug for de fysiske medier.

Redigeret af TBC1 - 18-April-2018 kl. 12:39
Til top
fribse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fribse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 13:18
Jeg køber stadig skiver i stor stil. Jeg er simpelthen så træt af at en eller anden tilfældig udbyder skal bestemme om jeg må se en film igen.
Skiverne er så billige, og kvaliteten så god at der er en rimelig økonomi i det. Jeg køber dem sjældent når de kommer ud, med mindre det er en af de stor releases.
Streaming tjenesterne har en film i en kortere periode, og så skal du alligevel til at leje / købe den online når du vil se den senere.
Læg mærke til hvor lille udvalget er i Viaplan og Netflix, specielt i Danmark hvor vi betaler aller mest.
Ikke forstået sådan at jeg ikke er glad for streaming tjenesterne, dem bruger vi tit, men vil man se en bestemt film så kommer man altså til at sidder og lede lang tid efter om den ene eller den anden har den i sortimentet, og det har de så ofte ikke.
Alternativt så kommer man til at have en skov af streaming tjenester, alle de store studier tror jo at der er mange penge at tjene på at udbyde deres egne film, derfor er de begyndt at opsige samarbejdsaftaler med Netflix, Viaplay, Amazon osv. Så kan du få lov til at betale 100,- eller mere om måneden for kun at se ét studie's udvalg, og det kan du så gange op med antallet af studier.
Nordisk film var for en gang skyld langt hurtigere en Hollywood, og har både Dansk Filmskat og Min Bio, men udvalget er for dårligt, og prisen er for høj, jeg tror ikke det kommer til at blive bedre når Hollywood kommer på banen.
Mvh

Fribse

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

En bluray afspiller kan gå i stykker. Så sidder man der midt i filmen. Tror forbindelsen kommer tilbage hurtigere end du kan købe en ny bluray afspiller.


Internettet går helt sikkert ned oftere end Blu-ray-afspillere går i stykker
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af RaGa_MuFFiN RaGa_MuFFiN skrev:

Jeg ville ønske at fysiske skiver kom mere tilbage - det virker, og du er sikker på, hvad du har.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu