recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor lægger de ikke 4K skiver i graven?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor lægger de ikke 4K skiver i graven?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 14:55
@RaGa_MuFFiN
“Netflix kan finde på at fjerne titler, det samme kan Apple gøre i iTunes, det står faktisk i deres retningslinier :-/ Det ville jeg personligt være rigtig træt af.”

Hvis du har købt en film i iTunes forsvinder den ikke fra din konto ,selvom Apple fjerner den fra deres katalog.
Er blevet diskuteret her
Flatpanels
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

En bluray afspiller kan gå i stykker. Så sidder man der midt i filmen. Tror forbindelsen kommer tilbage hurtigere end du kan købe en ny bluray afspiller.


Internettet går helt sikkert ned oftere end Blu-ray-afspillere går i stykker
I må godt nok have noget dårligt internet - jeg oplever stort set aldrig problemer. Men kan være jeg er heldig.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 15:25
Altså, nu har jeg aldrig haft en Blu-ray-afspiller der gik i stykker...
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 19:30
Har læst tråden igennem . Og det eneste valide argument for fysiske skiver er - i mine øjne og ører - reelt den bedre lyd . Billedkvalitetetsforskellen mellem feks Itunes og fysiske skiver er i hvert fald synligt mindre end forskellen mellem TV live streaming , og YouSee kabel tv . Men folk der jagter den bedste billedkvalitet går selvfølgeligt også udenom TV streaming. . .

Mener forøvrigt ikke at bitraten på cloud baseret indhold er nær så vigtig , som på lives- treaming . . ?   
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 19:48
@Lennon, og det faktum at ikke alt er tilgængeligt i 4K på streamingtjenesterne ( i Danmark)
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

@Lennon, og det faktum at ikke alt er tilgængeligt i 4K på streamingtjenesterne ( i Danmark)


Korrekt, at der også kan være et distributionsproblem . Er selv ramt,af at Planet Earth2 ikke er tilgængeligt på Itunes

Er det forøvrigt stadig kun Itunes der tilbyder streamede 4k HDR film ? Ser her bort fra Netflix og andres egenproduktioner .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

@Lennon, og det faktum at ikke alt er tilgængeligt i 4K på streamingtjenesterne ( i Danmark)


Korrekt, at der også kan være et distributionsproblem . Er selv ramt,af at Planet Earth2 ikke er tilgængeligt på Itunes

Er det forøvrigt stadig kun Itunes der tilbyder streamede 4k HDR film ? Ser her bort fra Netflix og andres egenproduktioner .
Google Play har også hdr. Så vidt jeg husker
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

@Lennon, og det faktum at ikke alt er tilgængeligt i 4K på streamingtjenesterne ( i Danmark)


Korrekt, at der også kan være et distributionsproblem . Er selv ramt,af at Planet Earth2 ikke er tilgængeligt på Itunes

Er det forøvrigt stadig kun Itunes der tilbyder streamede 4k HDR film ? Ser her bort fra Netflix og andres egenproduktioner .
Google Play har også hdr. Så vidt jeg husker
https://support.google.com/googleplay/answer/7184994?hl=da
Til top
RaGa_MuFFiN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Videbæk, DK
Status: Offline
Point: 405
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaGa_MuFFiN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 07:45
Google Play har ikke en sk*d i Danmark. Ellers var jeg blevet på den platform i stedet for at skifte til den mørke side (Apple) .
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 11:23
Muligvis af samme grund som af man stadig kan købe LP
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af RaGa_MuFFiN RaGa_MuFFiN skrev:

Google Play har ikke en sk*d i Danmark. Ellers var jeg blevet på den platform i stedet for at skifte til den mørke side (Apple) .

Så google er på den lyse side?
https://www.business.dk/digital/google-staar-til-eu-boede-paa-19-milliarder-kroner
Til top
RaGa_MuFFiN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Videbæk, DK
Status: Offline
Point: 405
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaGa_MuFFiN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 11:36
I forhold til, hvad jeg har været vant til - så ja. :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu