Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
BowieCool
Guld medlem
Oprettet: 09-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1134
|
Emne: Hvorfor NAS, når man kan få Rhapsody ? Sendt: 08-August-2010 kl. 17:04 |
Jeg er ligesom så mange andre blevet træt af cd´erne og kunne godt tænke mig "noget" andet. Men og skulle til at købe NAS og rippe cd´er og ellers skaffe mp3 filer virker da noget besværlig, når man nu kan få Rhapsody. Jeg ved da godt, at der noget musik, man ikke kan høre med Rhapsody, men det kan jeg sagtens overleve. Virker det helt skørt, eller er der noget jeg overser ?
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
|
Sendt: 08-August-2010 kl. 17:16 |
Jeg ser stadig nogle problemer: Du skal have adgang til nettet for at det virker. Så længe man er hjemme, så er det ikke noget problem. Men på farten, så har man et problem.
Så kan der også være et problem med kvaliteten.
Den sidste NAS jeg købte, gav jeg 999 for 1 TB REadyNAS Duo, så det behøves ikke at koste så meget.
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
|
Sendt: 08-August-2010 kl. 17:19 |
hvad er raphsody? En hurtig søgning gav en musik tjeneste, men det har jo ikke noget med NAS og gøre så?
BS
|
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 08-August-2010 kl. 18:01 |
det er musiktjenesten han mener. så er han jo fri for at have musikken liggende hos sig selv og kan bruge tjenesten som arkiv i stedet. - ideen er såmænd fin nok, men som PerW skrev - man skal være online for at den kan hente numrene - men jeg har personligt ikke et sådant ønske, men hvis det kan tilfredsstille folk. Så er det såmænd en fin tjeneste.
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
|
Sendt: 08-August-2010 kl. 19:14 |
Tjenesten er fin nok, men der kan være problemer med at bruge den i DK, da der vist er nogle rettighedsproblemer: Dvs. nogle produkter vil ikke afspiller musik uden at ,amn skal oprette konto med amerikansk kort og lave andre trix. Det kan lade sig gøre, men det er ikke altid at det virker out of the box.
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 08-August-2010 kl. 19:25 |
claus_jac skrev:
det er musiktjenesten han mener. så er han jo fri for at have musikken liggende hos sig selv og kan bruge tjenesten som arkiv i stedet
|
Men igen, en NAS er meget mere end et sted at opbevare sin musik.. Det er vel det som er essensen.. Det er lidt underligt at sammenligne de to ting 
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
|
Sendt: 08-August-2010 kl. 20:03 |
Anima skrev:
claus_jac skrev:
det er musiktjenesten han mener. så er han jo fri for at have musikken liggende hos sig selv og kan bruge tjenesten som arkiv i stedet
|
Men igen, en NAS er meget mere end et sted at opbevare sin musik.. Det er vel det som er essensen.. Det er lidt underligt at sammenligne de to ting  |
Lige min tanke.
Desuden har jeg gjort mig, mere en een gang, den tanke: hvad hvis den online server/backuptjeneste nu ikke var så stabil som man lige forventede og går ned/lukker over natten, hvad så med ens data? hvad hvis data'ne bliver misbrugt, du har jo ikke kontrol over hvem der har adgang? Er det mig der har paranoia?
BS
|
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 08-August-2010 kl. 20:12 |
Anima skrev:
claus_jac skrev:
|
Men igen, en NAS er meget mere end et sted at opbevare sin musik.. Det er vel det som er essensen.. Det er lidt underligt at sammenligne de to ting  |
Hvis behovet kun er opbevaring af musik, så giver det da meget god mening at sammenligne de to løsninger: lokalt på en NAS eller afspilning via en streaming tjeneste.
Som det dog er nævnt, så er der endnu ingen af de streaming tjenester der findes der virker officielt i Danmark. Undtagelserne er nogle af de danske selskabers egne tjenester som fx. TDC/Yousee Play & Telenors Wimp. Disse virker dog kun begrænset til egne playere eller DRm beskyttet, så det er begrænset hvis man ønsker at afspille via fx. Sonos, Squeezebox eller lignende.
|
 |
bleze
Super bruger
Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
|
Sendt: 08-August-2010 kl. 20:26 |
Har prøvet Rhapsody via mit Sonos system i en måned og der er rigtigt meget musik, men der mangler stort set alt det danske musik jeg vil høre, så derfor vil jeg ikke betale for det. Jeg venter pænt på TDC Play kommer til Sonos (skulle være på vej) og så vurderer jeg om det er slut med at rippe til min server mere...
|
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 08-August-2010 kl. 20:53 |
jonaskp skrev:
Anima skrev:
claus_jac skrev:
|
Hvis behovet kun er opbevaring af musik, så giver det da meget god mening at sammenligne de to løsninger: lokalt på en NAS eller afspilning via en streaming tjeneste. |
Men hvis dét er det eneste ønske, så skyder man gråspurve med kanoner med en NAS. Såmænd bare det som ligger i det.
|
 |
bhaagensen
Bruger
Oprettet: 20-Maj-2008
Point: 134
|
Sendt: 08-August-2010 kl. 21:02 |
Et argument kunne være usikkerheden forbundet med at Rhapsody trods alt "ikke" er tilgængelig i Danmark. De kan nok nemt lukke for den hane - og så står man der uden en gang med rimelighed at kunne brokke sig...
|
 |
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 08-August-2010 kl. 22:03 |
som flere andre siger så er det ganske rigtigt at skyde gråspurve med kanoner hvis det udelukkende er for musikken man køber en nas - Jeg vil dog prøve at vende den en lille smule om. - man betaler et månedligt beløb og har derefter adgang til et kolonormt bagkatalog - ikke ligefrem noget man har mulighed for hvis man vælger løsningen med at rippe sin egen cd-samling. Det tager altså godt nok en ordentlig sjat penge for at kunne være med der. og har man en "international" smag - nå ja men så er det rent faktisk en ret så god ide. men jeg ville godt nok ikke kunne leve med at skulle være logget på hele tiden. - til gengæld så har Qnap lige annonceret den nye software 3.0 til deres NAS'er - og derfra er der nu mulighed for at streame direkte video og lyd og billeder ud på en ipod eller iphone (også med 3g!) eller en ipad. de har nemlig lavet en player til ios - og der skulle vist også komme en android version snart. Så kunne man sagtens have en ipod siddende i en dock til en eller anden afspiller og så køre det direkte i receiveren og høre det den vej - man har selvfølgelig haft visse apps der har kunnet gøre det før - men hatten af for qnap at de lige går det ekstra skridt - især til iphone. (10gb downloadede data er nu stadig en sjat musik når de fylder 4-10 mb per styk! :-) )
|
 |