recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor NAS, når man kan få Rhapsody ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor NAS, når man kan få Rhapsody ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
BSoD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2010 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

det er musiktjenesten han mener.  så er han jo fri for at have musikken liggende hos sig selv og kan bruge tjenesten som arkiv i stedet

Men igen, en NAS er meget mere end et sted at opbevare sin musik.. Det er vel det som er essensen.. Det er lidt underligt at sammenligne de to tingWink

Hvis behovet kun er opbevaring af musik, så giver det da meget god mening at sammenligne de to løsninger: lokalt på en NAS eller afspilning via en streaming tjeneste.

Men hvis dét er det eneste ønske, så skyder man gråspurve med kanoner med en NAS. Såmænd bare det som ligger i det.
Ja, hvis behovet kun er at have musik liggende til en afspiller - så kan en usb harddisk klare det. MEN jeg mener under alle omstændigheder at man skal have en NAS. Jeg er kun haft min i ca et år, men jeg forstår simpelt hen ikke hvordan jeg har levet uden. I en husstand med mere end een computer er det et must. Og så er spørgsmålet: Hvorfor ikke bruge NAS'en til musik - når nu man har den alligevel?Wink
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2010 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af BSoD BSoD skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

det er musiktjenesten han mener.  så er han jo fri for at have musikken liggende hos sig selv og kan bruge tjenesten som arkiv i stedet

Men igen, en NAS er meget mere end et sted at opbevare sin musik.. Det er vel det som er essensen.. Det er lidt underligt at sammenligne de to tingWink

Hvis behovet kun er opbevaring af musik, så giver det da meget god mening at sammenligne de to løsninger: lokalt på en NAS eller afspilning via en streaming tjeneste.

Men hvis dét er det eneste ønske, så skyder man gråspurve med kanoner med en NAS. Såmænd bare det som ligger i det.
Ja, hvis behovet kun er at have musik liggende til en afspiller - så kan en usb harddisk klare det. MEN jeg mener under alle omstændigheder at man skal have en NAS. Jeg er kun haft min i ca et år, men jeg forstår simpelt hen ikke hvordan jeg har levet uden. I en husstand med mere end een computer er det et must. Og så er spørgsmålet: Hvorfor ikke bruge NAS'en til musik - når nu man har den alligevel?Wink

Jo, men så er vi også ude over det KUN at bruge den til at streame musikWink
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu