recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor smartphones?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor smartphones?

Besvar Besvar Side  <1 10111213>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

.... Men hvis det abonnement nu passer til ens (tidligere) forbrug har man jo reelt kun betalt 3672,- for telefonen.

Ikke hvis abonnementet er "ekstra" - altså et man i virkeligheden ikke har brug for eller vil bruge. Så betaler man jo på to abonnementer i de 6 måneder. Men selvfølgelig - hvis prisen med de 6 måneders abonnement ikke er dyrere end at købe telefonen kontant uden abonnement, kan det jo være ligemeget. Man skal bare gøre op med sig selv om man vil bruge abonnementet eller ikke. For hvis ikke, kan man ligeså godt vælge det billigste og mest skrabede abonnement.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 22:16
Fullrate kører da fri telefoni til fastnet for kr. 50,- om md. Abonnement er gratis. Det synes jeg da er okay billigt, selvfølgelig forudsat man har sit bredbånd hos dem.
/zemo/
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 22:19

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ok - men ip-telefoni - kræver det ikke en speciel telefon?

Jo, f.eks. en Smartphone...

Jeg har mit fastnet via ip-telefoni, og der har jeg en App, Acrobits Softphone.

Jeg er overbevist smartphone fanboy.... Mest til Apple, men er efterhånden blødt lidt op over for Androide.

Jeg forstår ikke hvordan jeg har kunne leve uden en smartphone, har været på smartphone i 3 år efterhånden.

Jeg bruger blandt andet min til navigation, som kamera, tv-oversigter, sports resultater, nyheder, læse i forums, høre musik og radio, opslag i Wikipedia eller WolframAlpha, se tv, finde offentlig toiletter, se hvilket fly der letter og flyver over hovedet på mig, ordbog, oversættelse, bank, E-boks, vejr udsigter, madopskrifter, spil, e-Bay, og for at skåne jer stopper jeg her, kunne fortsætte flere linjer.
Og alt er via App's, internet Surf delen er faktisk forbavsende lille, da der efterhånden er Apps til alt.
Og bedst af alt, så er det hele altid ved hånden, uden at starte en pc op.

Nå ja, så ringer og sms'er jeg også nogle gange fra den...

Når først man har vænnet sig til en smartphone så virker de "gamle" " almindelige" telefoner bare så hjælpeløse...

Redigeret af Jever - 02-Juni-2012 kl. 22:36
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 22:21

.... Men hvis det abonnement nu passer til ens (tidligere) forbrug har man jo reelt kun betalt 3672,- for telefonen.

Ikke hvis abonnementet er "ekstra" - altså et man i virkeligheden ikke har brug for eller vil bruge. Så betaler man jo på to abonnementer i de 6 måneder. Men selvfølgelig - hvis prisen med de 6 måneders abonnement ikke er dyrere end at købe telefonen kontant uden abonnement, kan det jo være ligemeget. Man skal bare gøre op med sig selv om man vil bruge abonnementet eller ikke. For hvis ikke, kan man ligeså godt vælge det billigste og mest skrabede abonnement.

Rigtigt, men når man nu har fået sig en smartphone (og ikke har haft det før Wink), skal man jo have noget data med i abonnementet.

Det med at have to abonnementer - et man bruger, og et skuffeabonnemet - men jeg, er en saga blot. Du kan i dag skifte abonnement OG flytte dit nummer, fra dag til dag. Det er lovbestemt.
/zemo/
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 22:25
Thorvald: Når vi nu snakker fastnet, har du så stadig et "gammeldags" abonnement hos TDC? (Ved det er OT, men du bragte det vist selv på bane Wink)

Redigeret af zemo - 02-Juni-2012 kl. 22:25
/zemo/
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 22:32

.... Det med at have to abonnementer - et man bruger, og et skuffeabonnemet - men jeg, er en saga blot. Du kan i dag skifte abonnement OG flytte dit nummer, fra dag til dag. Det er lovbestemt.

Her vil jeg sige både ja og nej. Hvis man har fundet sig et mobilselskab som man er vældigt godt tilfreds med, så er der jo ingen grund til at skifte. Selvom det idag måske ikke er særligt besværligt at skifte, så er det jo lettere at lade være, især hvis man som sagt - er vældigt godt tilfreds med det man har. Og hvis jeg skulle skifte, ville jeg ikke skifte til Call Me, men til Lebara taletid. Jeg tror nok jeg engang forsøgte at - nå nej - det var vistnok i forbindelse med mobilt bredbånd - det forsøgte jeg at få ved 3, men de har nogle underlige kreditregler. Men det kunne godt være at jeg kunne "gå igennem" idag. Eller måske ikke - for jeg kan faktisk heller ikke få abonnement hos Call Me. Nå det var et sidespring, der ikke har noget med sagen at gøre.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 22:35

Thorvald: Når vi nu snakker fastnet, har du så stadig et "gammeldags" abonnement hos TDC? (Ved det er OT, men du bragte det vist selv på bane Wink)

Mit fastnet abonnement er ved Cirque, som er den Internet udbyder vi har her i den boligforening hvor jeg bor. Jeg kan ikke huske hvor jeg først oprettede mit fastnet abonnement, før Cirque kom til. Måske hos Sonofon, fordi dengang var mit mobil abonnement hos Sonofon.

Med lidt held skifter boligforeningen til SydEnergi som Internet udbyder, når kontrakten med Cirque slutter. Jeg håber, jeg håber, please, please.....  Wink Jeg vil meget gerne have fibernet.... Wink

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 22:40

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej! Der er et tlf stik på bredbånds routeren, så den skal stå tændt 24/7

Nå ok, men så kræver det en speciel bredbåndsrouter? Der er ikke telefonstik på min router. Og jeg kan også se på fonet.dk at man betaler et eller andet abonnement. Nu betaler jeg fastnet der hvor jeg har Internet - så abonnementet er kun 35,- om måneden. Så det er måske ikke så relevant. Tanken var mere om man kunne få noget der i høj grad ligner taletidskort til fastnet telefoner. Men hvis man ville noget i den retning, kunne man jo bare afmelde sit fastnet, stille fastnet telefonerne til side og købe en mobiltelefon, der så skulle fungere som "fastnet" - hvor man så flytter fastnet nummeret over på en taletidsaftale.
Der er flere muligheder. Min far har beholdt sit fastnet nr, men med viderestilling til sin mobil tlf. Jeg har TDC bredbånd, men skifter i overmorgen til Fullrate, begge har incl IP-telefoni i prisen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 22:42

Hov Kampus - jeg glemte noget: Grunden til at man i nogle tilfælde i princippet kan købe en mobiltelefon med abonnement billigere end en uden abonnement - det er vel så fordi teleudbyderne sænker prisen på telefonen, for at lokke nogen over på et abonnement.
Ja præcis som i gamle dage med u-smartphones. Her var tilskudet bare større, så tlf typisk kostede 1 kr
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 22:49

Mit fastnet abonnement er ved Cirque, som er den Internet udbyder vi har her i den boligforening hvor jeg bor. Jeg kan ikke huske hvor jeg først oprettede mit fastnet abonnement, før Cirque kom til. Måske hos Sonofon, fordi dengang var mit mobil abonnement hos Sonofon.

Med lidt held skifter boligforeningen til SydEnergi som Internet udbyder, når kontrakten med Cirque slutter. Jeg håber, jeg håber, please, please.....  Wink Jeg vil meget gerne have fibernet.... Wink

Ok, jeg kan ikke rigtigt se om Cirque er IP-telefoni, men mon ikke det er det? Jeg tænkte bare, at hvis du stadig var kunde hos TDC-fastnet, var der penge at spare.

Ang. fibernet. Jeg går også og venter på at Nrgi skal begynde at grave fiber ned i min vej. Jeg har fået brev om at de snart begynder, de skal bare liiiige… (skaffe nogle flere kunder, sikkert?)
/zemo/
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 22:54

Nå ok, men så kræver det en speciel bredbåndsrouter? 

Mit ip-telefoni gør ikke. Jeg har telefonstik i væggen og kabel ned i en adapter/filter. Fra den går der netkabler videre til router.

Jeg har trådløs bredbånd fra én leverandør og ip-telefoni fra en anden. Jeg kan bruge en hvilken som helst fastnettelefon.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 22:55

.... Ok, jeg kan ikke rigtigt se om Cirque er IP-telefoni, men mon ikke det er det? Jeg tænkte bare, at hvis du stadig var kunde hos TDC-fastnet, var der penge at spare.

Det tror jeg ikke - det er ganske almindeligt fastnet, med en telefon ledning fra telefonstikket til telefonen. Jeg tror ikke vi er blevet tilbudt ip-telefoni.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 10111213>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu