|
Hvorfor ssd i HTPC ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Stub ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-April-2012 kl. 12:15 |
Jeg undrer mig over at de fleste setup jeg ser er med ssd disk. Jeg kan ikke se fordelen hvis den alligevel kun skal i "slumre" mode for at kunne optage når man slukker ?
Derudover vil jeg godt høre om jeg kan installere en Agility 3 med Sata 600 på et bundkort der kun understøtter Sata 300 ? eller skal jeg have nyt bundkort for at få nogenlunde udbytte af SSD?
Redigeret af Stub - 11-April-2012 kl. 12:16 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En SSD giver trods alt ikke kun hurtigere opstart. Den giver også hurtigere svartider starter programmer hurtigere op, og navigationen i XBMC, MP, MCE etc. vil være mærkbar hurtigere.
Du kan sagtens bruge SATA 600 på en SATA 300 controller, du kan selvfølgelig bare ikke udnytte den fuldt ud. |
|
![]() |
|
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
Desuden er den lydløs, ifht. en alm. harddisk, hvilket også har stor betydning for mit setup.
|
|
![]() |
|
Stub ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
Nu har jeg 2 TB disk til alle optagelser liggende på htpc'en så den vil altid skulle køre alligevel.
Der er godt nok lidt delay nogen gange i MCE - men ikke noget der irriterer mig nok til at ændre det nu. Tak for de hurtige svar !
|
|
![]() |
|
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
Jeg har selv pt setup med 2 x 1TB diske 2 x 2TB diske og ION bundkort og MASSER af støj !
Dette blev jeg meget træt af, og har derfor valgt et nyt setup med ekstern strømforsyning og SSD diske osv, for at få larmen HELT væk. Det gamle setup ryger i kontoret og vil blive brugt som server til alle mine film :) |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg har selv overvejet det, fordi det kræver en del af disken hvis den skal både optage og vise tidsforskudt afspilning på samme tid på flere kilder. Derfor vil jeg sætte en SSD til system og tidsforskydning og lægge optagelser over på en alm. disk med mere plads.
Så kan jeg måske også få disken til at sove, hvis der kun ses tv. |
|
![]() |
|
Nu har vi for vane næsten altid at optage det vi gerne vil se. Ellers er det da sikkert at vi glemmer at se det. Vi har kun FTA via DVB-T + Tv2, så udvalget er ikke så stort.
Så det vil ikke hjælpe ret meget på min opsætning. Men ellers lyder det som en god ide ![]() Jeg har ikke nogen planer om at lægge optagelserne på NAS da det kunne betyde en flaskehals - det sker faktisk nogen dage at vi optager 2 udsendelser samtidig med at vi ser en tredje der er optaget tidligere. |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Kan også kun tilslutte mig SSD folket. Det går bare mere gnidningsfrit I mc. + mindre effektforbrug (varme). Og fa du kan ikke mærke forskel på sata 300 og 600 I den fysiske verden.
Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
jeg har lige pillet min 2TB ud af vores mediecenter og smidt en OCZ 129GB SSD SATA3 harddisk i mediecenteret.... og jeg skal love for det gav et opstarts boost ...
sådan en disc koster ca. 900,- mindre varme, mere plads og mindre støj også ellers den 2TB over i min "gamer/arbejdscomputer" også streamer jeg bare imellem de 2 ... (1gbps netværk)
|
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
Jeg går aldrig tilbage til en fuser, de "gamle" hdd er god til en ting, stor storage, og den skal sidde i en nas boks eller en filserver hvad folk nu vælger, i de enkelte pcere rundt omkring bør der sidde en hurtig disk der udfører det man ber den om NÅR man ber den om det og ikke 1-5 min senere :) (ps jeg overdriver lidt :)). Livet er for kort til loade tider.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7240 |
Har også smidt en SSD i min htpc.
Bruger den kun til at afspille fra. 25 sekunders opstart tid fra helt slukket til xbmc kører er rigtig lækkert |
|
![]() |
|
Jeg kan godt se alle argumenterne for en ssd. Min situation er dog at vi dagligt optager 1-3 udsendelser via mediecentret og derfor aldrig slukker for det. Det ville dog være en fordel når jeg er nødt til at genstarte dyret fordi den endnu engang har bøvl med enten at få lyd eller billede -forbindelse til fjernsynet via hdmi...
Jeg kan ikke helt forestille mig andet end at det vil gå trægt hvis jeg smed storage på en nas og mce så skal køre via den hele tiden. Er der nogen der har erfaringer med det - min formodning er at det vil give bøvl når jeg fx. optager 2 udsendelser samtidig med at jeg afspiller en tredje ? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |