|
Hvorfor TV med indbygget tuner??? |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Nej, langt fra. Det kan let være at den er integreret dybt ind i et enkelt printkort. Skal den i en anden kasse, skal der også strømforsyning, godkendelser og hvad ved jeg til. For øvrigt, så vil det blive hules dyrt med alle disse kasser der skal produceres, holdes orden i varenumre på, lagerføres en million steder (alt sammen koster) og en masse logistik, brugsanvisninger, hjælp til tilslutning, programmering af fjernbetjening til den ene eller anden boks. Klaus |
|||
![]() |
|||
Sloppy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 60 |
||
Det er jeg ikke enig med
dig i. De fleste producenter har allerede et hav af forskellige DVD players,
Blu-ray players mv. som de kunne udbygge til formålet, det ville næppe rokke
meget ved deres produktion samt logistik. I øvrigt er de interesserede i at
tjene penge, ikke i at brokke sig over hvor besværligt det er. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
||
De er netop interesseret i at tjene penge. Derfor sælger de tv med tunere i til de flestes behov. Og nu skal man så til at skifte DVD afspiller, fordi man skifter tv?
Klaus |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
||
Jeg har et tv på væggen, har ikke brug for dvd/BD player, Har heller ikke brug for Apps osv, kun brug for DVB-C.
Det har mit tv, indbygget. Det er helt optimalt. |
|||
![]() |
|||
Sloppy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 60 |
||
Ja til de flestes behov
som alligevel må købe en ekstra boks ved siden af til enten det ene eller det
andet. Og det er jo netop at tage røven på forbrugeren at tvinge ham til at
skifte sit TV ud hver 3. år fordi alt det indbyggede elektronik hurtigt bliver
forældet. Og nu da vi er her må denne trend jo også være meget mere
energiforbrugende og belastende for miljøet som du virker så bekymret for.
Egentligt forstår jeg slet ikke hvad din pointe er. I øvrigt var mit argument
slet ikke at spare energi for miljøets skyld men tænkte mere på dit eget
private energiforbrug hjemme i stuen. |
|||
![]() |
|||
||
Der er da ingen der tvinger folk til noget som helst. Min DVD afspiller er 8 år gammel, mit tv er 6 år gammelt og min DVB-T modtager er 1 år gammel.
Løsningen med monitors findes. Klaus |
|||
![]() |
|||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
||
Amerikanerne bruger i stor stil IP-TV, som slet ikke fås indbygget i TV'et, så dér er en ekstern boks et must-have. Bare tænk på TiVO. |
|||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|||
![]() |
|||
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
||
Du snakker om 2 vidt forskellige ting her og i dit første indlæg. I dit første indlæg ligger du op til at der ikke er særligt mange der bruger den indbyggede tuner eller heller vil have tuneren i en boks. Her vil jeg så komme med den påstand at du slet ikke har noget idé om hvad du snakker om ! For der er utroligt mange hr. og fru danmark som ikke vil have bokse eller noget som helst til deres fjernsyn. Her i det indlæg jeg citere snakker du om computer(jeg tolker det som smart tv) og her er jeg tilgængæld meget enig !! Smart tv er noget der burde købes via en boks eller lign. dog tror jeg at det sælger rigtig meget at man for det i en samlet enhed. og min opfattelse er at rigtig mange synes at fjernsyn er rigeligt tynde i dag.
|
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12435 |
||
Er TiVO ikke længere til kabel-tv? |
|||
![]() |
|||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
||
100kr er søreme også en stor besparelse på en enkelt komponent for en TV producent, det handler nok mere om at langt de fleste rent faktisk bruger tv'ets tuner og ikke ønsker en ekstern boks - Sagt på en anden måde, hvis en TV producent kunne spare 100kr pr. TV på ikke at have en tuner i, og stadig sælge samme antal TV så kan du være 100% sikker på at der ikke var nogen tuner i TV'et.
|
|||
![]() |
|||
||
Ja, jeg er klar over at
hr. og fru danmark som du kalder dem blot vil have tv de blot kan se almendel gammeldags
tv på og det var også derfor jeg i det første indlæg foreslog at skærmen kunne
købes med en simpel tv-tuner boks der kunne monteres bag på skærmen eller under
foden, det var for at tilfredsstille deres behov. Men selv disse mennesker vil
tilpasse den foranderlige verden vi lever i, og der sker meget for tiden med
internet content og selskaber som netflix og hbo. Det andet du nævner ”tykkelsen
er rigeligt tyndt i dag” der tror jeg at dette er et spørgsmål om tilvending,
prøv at vent 5 år og så se på et billede af dit gamle LED tv til den tid. Jeg
tror du vil være overrasked over hvor tykt du vil syntes det var. Under alle
omstændigheder er det lettere og ser bedre ud at hænge en 5mm tyk skærm op på
vægen i forhold til en 2cm tyk skærm, især hvis du ikke bruger den elektronik
der gør den 2 cm tyk fordi du har din computer ”smart-tv” i en boks ved siden
af. Folk snakker om deres nye
55” tv til 12000 kr. understøtter netfilx og hbo eller ej og om 5 måneder eller
2 år er det noget andet og noget 3. de ikke understøtter fordi de kom til at
købe tv’et en måned for tidligt. Det er jo ærgerligt at det skal foregå på
denne måde, og derfor jeg foreslår det andet koncept. |
|||
![]() |
|||
||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |