recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor TV med indbygget tuner???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor TV med indbygget tuner???

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af Sloppy Sloppy skrev:

Produktionen bliver vel den samme hvis den udegår fra tvdelen

Nej, langt fra. Det kan let være at den er integreret dybt ind i et enkelt printkort. Skal den i en anden kasse, skal der også strømforsyning, godkendelser og hvad ved jeg til.

For øvrigt, så vil det blive hules dyrt med alle disse kasser der skal produceres, holdes orden i varenumre på, lagerføres en million steder (alt sammen koster) og en masse logistik, brugsanvisninger, hjælp til tilslutning, programmering af fjernbetjening til den ene eller anden boks.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Sloppy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-November-2011
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sloppy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Produktionen bliver vel den samme hvis den udegår fra tvdelen

Nej, langt fra. Det kan let være at den er integreret dybt ind i et enkelt printkort. Skal den i en anden kasse, skal der også strømforsyning, godkendelser og hvad ved jeg til.

For øvrigt, så vil det blive hules dyrt med alle disse kasser der skal produceres, holdes orden i varenumre på, lagerføres en million steder (alt sammen koster) og en masse logistik, brugsanvisninger, hjælp til tilslutning, programmering af fjernbetjening til den ene eller anden boks.

Klaus

Det er jeg ikke enig med dig i. De fleste producenter har allerede et hav af forskellige DVD players, Blu-ray players mv. som de kunne udbygge til formålet, det ville næppe rokke meget ved deres produktion samt logistik. I øvrigt er de interesserede i at tjene penge, ikke i at brokke sig over hvor besværligt det er.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 19:01
De er netop interesseret i at tjene penge. Derfor sælger de tv med tunere i til de flestes behov. Og nu skal man så til at skifte DVD afspiller, fordi man skifter tv?

Klaus
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 19:04
Jeg har et tv på væggen, har ikke brug for dvd/BD player, Har heller ikke brug for Apps osv, kun brug for DVB-C.
Det har mit tv, indbygget. Det er helt optimalt.
Til top
Sloppy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sloppy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

De er netop interesseret i at tjene penge. Derfor sælger de tv med tunere i til de flestes behov. Og nu skal man så til at skifte DVD afspiller, fordi man skifter tv?

Klaus

Ja til de flestes behov som alligevel må købe en ekstra boks ved siden af til enten det ene eller det andet. Og det er jo netop at tage røven på forbrugeren at tvinge ham til at skifte sit TV ud hver 3. år fordi alt det indbyggede elektronik hurtigt bliver forældet. Og nu da vi er her må denne trend jo også være meget mere energiforbrugende og belastende for miljøet som du virker så bekymret for. Egentligt forstår jeg slet ikke hvad din pointe er. I øvrigt var mit argument slet ikke at spare energi for miljøets skyld men tænkte mere på dit eget private energiforbrug hjemme i stuen.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 19:59
Der er da ingen der tvinger folk til noget som helst. Min DVD afspiller er 8 år gammel, mit tv er 6 år gammelt og min DVB-T modtager er 1 år gammel.

Løsningen med monitors findes.

Klaus
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Tja, hvis ellers boks og skærm kan snakke sammen og deles om éen remote, er jeg da helt sikkert med på idéen.

Amerikanerne brugte også denne løsning i mange år. Om de kører videre sådan, ved jeg ikke.

Hver sin tro på idéer: amerikanerne mener jo også at manuelt gear vil uddø inden for en kort årrække.

Amerikanerne bruger i stor stil IP-TV, som slet ikke fås indbygget i TV'et, så dér er en ekstern boks et must-have. Bare tænk på TiVO.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 21:37

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Du køber bare et tv og undlader at benytte tuneren deri, så kan du benytte alle de modtagere du vil. Det koster lidt mere, men tro nu ikke at du pludseligt sparer 25% bare fordi der ikke er en tuner i tv'et. Så problemet er reelt ikke så stort ;)

Problemet er at producenten bruger her så meget tid på at integrere computer og tv-tuner der kan gå på nettet og afspille content som Net-flix mv. Det virker som lidt spild at have alt det hardware og software indbygget i tv’et når du alligevel ikke bruger det. Og hvorfor skal skærmen være så tyk hvis du alligevel bare bruger den som en monitor til dit eget mediacenter?

Du snakker om 2 vidt forskellige ting her og i dit første indlæg.

I dit første indlæg ligger du op til at der ikke er særligt mange der bruger den indbyggede tuner eller heller vil have tuneren i en boks. Her vil jeg så komme med den påstand at du slet ikke har noget idé om hvad du snakker om ! For der er utroligt mange hr. og fru danmark som ikke vil have bokse eller noget som helst til deres fjernsyn.

Her i det indlæg jeg citere snakker du om computer(jeg tolker det som smart tv) og her er jeg tilgængæld meget enig !! Smart tv er noget der burde købes via en boks eller lign. dog tror jeg at det sælger rigtig meget at man for det i en samlet enhed. og min opfattelse er at rigtig mange synes at fjernsyn er rigeligt tynde i dag.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Tja, hvis ellers boks og skærm kan snakke sammen og deles om éen remote, er jeg da helt sikkert med på idéen.

Amerikanerne brugte også denne løsning i mange år. Om de kører videre sådan, ved jeg ikke.

Hver sin tro på idéer: amerikanerne mener jo også at manuelt gear vil uddø inden for en kort årrække.

Amerikanerne bruger i stor stil IP-TV, som slet ikke fås indbygget i TV'et, så dér er en ekstern boks et must-have. Bare tænk på TiVO.

Er TiVO ikke længere til kabel-tv?
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der bruges relativ lidt tid når vi snakker samlebåndsprodukter. Der er næppe sparet en hund ved at undlade en tuner Wink

100kr er søreme også en stor besparelse på en enkelt komponent for en TV producent, det handler nok mere om at langt de fleste rent faktisk bruger tv'ets tuner og ikke ønsker en ekstern boks - Sagt på en anden måde, hvis en TV producent kunne spare 100kr pr. TV på ikke at have en tuner i, og stadig sælge samme antal TV så kan du være 100% sikker på at der ikke var nogen tuner i TV'et.
Til top
Sloppy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sloppy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Er TiVO ikke længere til kabel-tv?

Ja, jeg er klar over at hr. og fru danmark som du kalder dem blot vil have tv de blot kan se almendel gammeldags tv på og det var også derfor jeg i det første indlæg foreslog at skærmen kunne købes med en simpel tv-tuner boks der kunne monteres bag på skærmen eller under foden, det var for at tilfredsstille deres behov. Men selv disse mennesker vil tilpasse den foranderlige verden vi lever i, og der sker meget for tiden med internet content og selskaber som netflix og hbo.

Det andet du nævner ”tykkelsen er rigeligt tyndt i dag” der tror jeg at dette er et spørgsmål om tilvending, prøv at vent 5 år og så se på et billede af dit gamle LED tv til den tid. Jeg tror du vil være overrasked over hvor tykt du vil syntes det var. Under alle omstændigheder er det lettere og ser bedre ud at hænge en 5mm tyk skærm op på vægen i forhold til en 2cm tyk skærm, især hvis du ikke bruger den elektronik der gør den 2 cm tyk fordi du har din computer ”smart-tv” i en boks ved siden af.

Folk snakker om deres nye 55” tv til 12000 kr. understøtter  netfilx og hbo eller ej og om 5 måneder eller 2 år er det noget andet og noget 3. de ikke understøtter fordi de kom til at købe tv’et en måned for tidligt. Det er jo ærgerligt at det skal foregå på denne måde, og derfor jeg foreslår det andet koncept.

Til top
Sloppy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sloppy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2013 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der bruges relativ lidt tid når vi snakker samlebåndsprodukter. Der er næppe sparet en hund ved at undlade en tuner Wink

100kr er søreme også en stor besparelse på en enkelt komponent for en TV producent, det handler nok mere om at langt de fleste rent faktisk bruger tv'ets tuner og ikke ønsker en ekstern boks - Sagt på en anden måde, hvis en TV producent kunne spare 100kr pr. TV på ikke at have en tuner i, og stadig sælge samme antal TV så kan du være 100% sikker på at der ikke var nogen tuner i TV'et.
I mit indlæg skrev jeg at man kunne købe skærmen sammen med en tv-tuner boks eller man kunne vælge blot at købe skærmen hvis man havde en tuner i forvejen. Der var altså ikke tale om at alle skulle købe en skærm uden tuner
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu