|
Hvorfor TV med indbygget tuner??? |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||||
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg gætter på det er mit indlæg du kommentere her ;) Vi er enige i nogle ting, men hvor du synes det er federe at have en super tynd skærm men være tvangsindlagt til at have en boks lige ved siden af. Der tror jeg der er rigtig mange der ikke er enig med dig. Fordelene ved at have det hele samlet i en enhed med en fjernbetjening er at tage og føle på, og jeg oplever mange der vil have det så simpelt som muligt. Du må jo huske på at der ikke er særligt mange der har et mediecenter eller nogen boks sat til sit fjernsyn, og de er heller ikke interesseret i det. Ang. mit plasma fjernsyn så ved jeg da godt det ikke er specielt tyndt, men jeg vælger ikke fjernsyn ud fra tykkelsen men derimod kvaliteten af billedet ;) |
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19820 |
|||
Ja, mit 11,5 cm tykke fjernsyn skiller sig ud fra mængden - godt billede, god lyd, hurtige og overskuelige menuer osv osv.
Klaus |
||||
![]() |
||||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
|||
Kommer næppe til at ske, de som gerne vil have tuneren gider ikke have en boks og så bliver tv'et fravalgt.
|
||||
![]() |
||||
Sloppy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 60 |
|||
Hvis eneste ulempe er at man skal have en lille boks liggende ned på tv-hylden under tv’et Og fordelen er at man nemt og billigt kan opgradere sit tv hvert 2. år når teknologien er blevet forældet, ja så mener jeg altså at fordelene overvinder ulemperne. Men det var også bare et ønske til hvordan jeg gerne så femtiden. Jeg havde ikke forventet i tog i mod konceptet med kyshånd |
||||
![]() |
||||
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
|||
Er man ikke rimelig godt sikret med et MPEG4 TV i dag? Jeg ved godt at der har været en "overgangsperiode" fra analog til digital hvor MPEG2 blev et pit-stop som vi godt kunne have undværet. Hvis man købte et MPEG4 DVB-C (jeg ved godt at det er noget lidt andet med DVB-T) TV for 2 år siden, hvilket jeg gjorde, så tror jeg at det vil leve på kabel TV i mange år frem i tiden. Der er vel ingen tegn på at yousee f.eks kommer med en ny modulations teknik lige foreløbig, som f.eks boxer med DVB-T2. Eller tager jeg fejl?
|
||||
![]() |
||||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
|||
Jeg tror ikke, at der kommer et skift til DVB-C2 foreløbig - der vil være alt, alt for mange bokse (for ikke at tale om TV), der så skal udskiftes i de små hjem, og det vil ende med et ramaskrig af de større, hvis de gør det med mindre end 3-5 års forudgående advarsel...
|
||||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||||
![]() |
||||
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
|||
Det er jo også et spørgsmål om der er noget behov for det. Så vidt jeg ved er der langt mere båndbredde i et kabel end på antenne nettet, så kabel leverandørerne er ikke så pressede som Boxer f.eks. Ved at lukke MPEG2 og med tiden fjerne de analoge kanaler på kabel nettet, så har man jo masser plads til HD kanaler især fordi en MPEG4 HD kanal ikke tager nær så meget båndbredde som MPEG2 kanalerne. Derfor mener jeg at argumenterne med at TV nettet hele tiden ændrer sig, er at overreagere en smule. Jeg mener at yousee har gjort et godt job i at gå fra analog til digital i en verden hvor de hele tiden skal jonglere mellem at tilbyde maksimalt antal HD kanaler til en gruppe, samtidig med at der skulle holdes live i tante Olgas analoge flimmer. MPEG4 har muligheden for at bære det signal kunderne skal bruge - også på sigt.
|
||||
![]() |
||||
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
|||
Jeg er helt for ideen! Men tvivler på det kommer til at ske. Hvis producenterne kan sælge ét Tv til, lad os sige, 12.000,- én gang hver 4-5år, fremfor én boks til 1000,- hver år, så vil de hellere det. Og langt fra alle vil skifte boks hver år..
|
||||
![]() |
||||
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
|||
Du nævnte Samsung i starten af tråden... Så du køber sådan en fætter: http://www.samsung.com/dk/consumer/computer-peripherals/monitors/digital-signage/LH40MEBPLGC/EN?subsubtype=led Dertil en Samsung Recorder med twin tuner og alt det Smart hejs de pusher. Du kan endda styre det hele med en fjernbetjening. Så er det bare ærgeligt at Samsung ødelægger oplevelsen med deres elendige Recordere. J Redigeret af Jwin - 21-Januar-2013 kl. 18:22 |
||||
![]() |
||||
Sloppy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 60 |
|||
Jeg
er desværre bange for du har ret, men man kan jo være naiv og håbe. Der skal
bare én modig producent til at starte våben kapløbet, ikk? NOT, halvdelen af
problemet er nok at 80% af jordens befolkning er for vanedannende og
konservative til at tage konceptet til sig. Men måske en gang ude i fremtiden,
man ved aldrig….. |
||||
![]() |
||||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
|||
Men det er et problem, der kun vokser. Hvis man skiftede til DVB-C2 lige nu, så ville alle med DVB-C/MPEG-4 blive berørt - medens alle, der nu kun har et analogt fjernsyn eller et med kun MPEG-2, kun ville se fordelen ved den bedre og billigere DVB-C2 standard. Skifter man om fx 3 år dvs i 2016, så vil mange yderligere have anskaffet et DVB-C/MPEG-4 fjernsyn og samlet set vil der blive mere gråd og ramaskrig - måske mest fra dem der køber mellem nu og 2016, og mindst fra dem der købte en DVB-C/MPEG-4 model i 2009, der til den tid er 7-8 år gammel. Det er en tåbelig misforståelse at man lettere kan skifte teknologi ved at vente. Det er i almindelighed bedre at vente, indtil man er sikker på den nye teknologi og så stoppe salget af den gamle teknologi endnu før den nye er fuldt på markedet (reklamer mod at købe, tilbagekalde alle godkendelser godkendelser). Straks den nye teknologi er på markedet i antal, skal man sikre, at den gamle teknologi slet ikke 'må' sælges mere. Det vil spare forbrugerne meget, både ved at mange undgår at købe nær og efter 'sidste salgsdag' og ved at den nye teknologi kan anvendes hurtigere. Dermed vil forbrugerne hurtigt få mere ydelse for samme pris eller en billiger ydelse for den samme pris. Men jeg tror bestemt ikke, der pt er udsigt til at DVB-C2 bliver indført lige nu. Det virker som det rigtige tidspunkt vil være engang i 2014 - eller måske snøle helt indtil 2015. Det vil nemlig være meget attraktivt, at kombinere både DVB-C2 og den nye bedre video kompression HEVC i samme nye fjernsyn eller nye boks. De første HEVC chips netop er blevet vist af Broadcom på CES messen i Las Vegas og de kan allerede leveres i lille antal til udvikling og i stort antal indenfor 12-17 mdr. Der vil med sikkerhed hurtigt komme flere HEVC chips. Jeg tror, DVB-C2 meget vel først vil blive brugt til VOD (Cinema mfl) så til ekstrakanaler og først lidt senere til clear-kanalerne i grundpakken. Men da youSee/Stofa ret sikkert ikke har bestemt noget endeligt endnu, er det kun min forståelse af udviklingen.
youSee har faktisk gjort meget for at skaffe ekstra kapacitet i deres net bla. ved at mindske antallet af bruger på samme net. Kapaciteten er større i kabler end i luften, men der er også meget mere at bruge den til. Jo mere kapacitet, jo mere kan sælges, jo bedre økonomi - mere profit eller billigere priser og bedre konkurrenceevne. VOD - Cinema, Start-forfra og ikke mindst hurtigt internet (Webspeed), hvor hver bruger jo alene skal bruge kapaciteten fra indtil flere tv kanaler, når brugeren skal downloade noget. Når man går fra 5 eller 10 Mbit/s download til 50 eller 100 Mbit/s download så får kapaciteten ben at gå på. Nu bruger en MPEG-4 HD kanal ca 9 kbit/s medens en MPEG-2 SD kanal typisk bruger 6 Mbit/s (nogle mindre) - så det er ikke rigtigt at HD kanaler fylder mindre end MPEG-2 SD kanaler. Men med HEVC vil en HD kanal nok fylde ~5 Mbit/s og en kombineret DVB-C2 /HEVC mux vil kunne overføre 11 HD kanaler med den nuværende kabel/forstærker-kvalitet, hvor de nuværende muxer (youSee slang QAM'er) kun kan overfører 4 HD kanaler. DVB-C2 vil have den yderligere fordel, at man kan sende på kanaler, der nu er helt off limit fx fordi de dækker internationale nødfrekvenser. DVB-C2 kan således helt undlade at sende på 100 kHz nødfrekvens fra 406,0 til 406,1 MHz (1/80 af kanal S34), men udnytte resten af kanal S34 fra 406.1 til 414 MHz. Lars ![]() PS! Jeg har selv udsat mit næste køb af et stort dog dyrt tv, indtil jeg kan købe et med DVB-C2/HEVC, der kan forventes, at blive understøttet af youSee - om det så tager 2 år - hvad så? |
||||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||||
![]() |
||||
Michael404 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-December-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 49 |
|||
Lars.
Spændende læsning, men det lyder nærmest som det SKAL gå galt med bånd bredde, og derved kvaliteten og så også hele ideen med nyt dyrt HD tv. Kan du ikke få fiber siden du kører med yousee? |
||||
-Michael404 @ Trefor-Waoo 40/40 Net - Stor Viasat Pakke - Viaplay - Netflix - WDTV m. 1.12.14_WDLXTV -
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |