|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Charlie Kilo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
![]() Sendt: 04-Februar-2008 kl. 18:49 |
Hej alle
Har netop lavet mit eget Media Center med Vista 32-bit som styresystem. Jeg kan IKKE få Blu-ray afspilleren til at virke og jeg aner ikke hvorfor. Afhængig af hvilken film jeg prøver kommer der forskellige meddelser. Systemmet bstår bl.a. af følgende enheder: Shuttle XPC Glamor Series SG33G6 Deluxe Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 PioneerBDC-S02 Blu-Ray drev med tilhørende Cyberlink software 2Gb Ram 500 Gb DH. Jeg har prøvet at køre Cyberlink BD/HD advisor og har kun grønne lamper i den forbindelse. Jeg har ikke tilsluttet PC til et faldskærm tv endnu men forsøger at afspille via VGA på en ældre CRT skærm. Har du nogle løsningsforslag er de MEGET velkomne. CK |
|
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg vil tro du ryger ind i problemer med DHPC beskyttelsen på et CRT tv, som af gode grund ikke har det. Det er en ren beskyttelse af det digitale materieale. Så derfor skal du nok have den over på din Fladskærm før du kan se det. |
|
![]() |
|
bluesy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-September-2004 Status: Offline Point: 61 |
![]() |
MCE kan heller ikke vise blueray og hddvd film, dette skal gøres i en anden afspiller, man kan dog få mce til at lukke ned og starte en anden afspiller automatisk hvis det er powerdvd og vista 32bit
|
|
![]() |
|
Charlie Kilo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
![]() |
Hej Okay, det er altå ikke et hardware/software problem med det udstyr jeg har anskaffet. Vil det så sige at når jeg forbinder PC'en til et fladskærms tv via et HDMI er problemet løst - har endnu ikke et da min kone mener at vi anskaffer udstyr i begrænset omfang ![]() Har hørt noget om dette før, men kom i tvivl idet jeg modtager forskellige fejlmeddelser afhængig af valgte Blu-ray film.
|
|
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Com on guys. I er sq da klogere end det herinde normalt. Kandersen er ellers lidt inde på det rigtige. For det er nemlig problemet. Altså DHPC. Men det kan løses uden at sende det over HDMI til en fladskærm. Du skal bare bruge AnyDVD HD, den deaktiverer DHPC beskyttelsen. Dog skal du stadig have fat i en fladskærm for at drage fuld udnytte af HD, men HD er stadig pænere end SD på en gammel CRT-skærm.
AnyDVD HD skaffes på www.slysoft.com Den fjerner tilmed regionbeskyttelsen og kopibeskyttelsen på dvd og Blu-ray. |
|
![]() |
|
![]() |
Prøvede at installere Slysoft og det virkede næsten. Tak for tipset (Der er andre nyttige ting i dette program). Cybelink PowerDVD HD/BD kom om med en error code 0012 (forklaringen er IKKE under deres FAQ).
Nu kommer der måske et dumt spørgsmål, men bær over med mig for jeg er ny her ![]() |
|
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Nej det skal man bestemt ikke. Men jeg skal lige høre om du har fået fat i AnyDVD eller AnyDVD HD. Det er nemlig AnyDVD HD du skal bruge.
Det er i hvert fald ikke et krav at køre 1080p. Men om der er en minimumsopløsning som PowerDVD kræver aner jeg ikke. Så skal det i hvert fald være en lavere opløsning end 720p. |
|
![]() |
|
![]() |
Det er AnyDVD HD jeg har installeret. Findes der en freeware BD afspiller der er værd at forsøge med i stedet for PowerDVD? Den powerDVD version der fulgte med hardwaren er strippet for alt ,så den kun indeholder det mest grundlæggende for at kunne afspille BD, så jeg tror ikke engang jeg kan ændre til 720p.
|
|
|
beo1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() |
Har selv bokset lidt med setup til Bly-ray , men efter installation af Sly-soft Any-dvd HD har alt fungeret optimalt , sågar knækker den regions-kodning! Mediacenter XP-edition , LG BD R/W drev På Panasonic TH50-PZ700 , 1080P |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
Så længe du kører analogt via VGA, så burde du da ikke få problemer med HDCP (ikke DHCP eller HDPC) som står for High-bandwidth Digital Content Protection. Dette er så vidt jeg ved en ren digital beskyttelse. Det lyder mere som softwarefejl, det du oplever. Jeg ville spørge deres support eller prøve en anden afspiller, jeg kender desværre ikke andre end PowerDVD. Måske du skulle afinstallere den version du har nu og så hente en trial version her: http://www.cyberlink.com/multi/download/trials_1_ENU.html |
|
![]() |
|
![]() |
Endelig lykkedes det
![]() ![]() ![]() Jeg geninstallerede den medfølgende PowerDVD Ultra. Første gang jeg åbnede det forslog det mig at opdatere hele programmet (74 Mb). Efterfølgende havde jeg en Dansk PowerDVD der kunne afspille Blu-Ray ![]() Hvorvidt det ville være lykkedes uden AnyDVD ved jeg ikke, men programmet giver mig mulighed for at se min region 1 DVD, hvilket gør jeg er nødt til at købe en licens ![]() Tak for hjælpen. Vender tilbage i et andet forum fordi jeg kan ikke få DK tekst på TV2 og DR1......... |
|
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |