recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor virker Blu-ray ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor virker Blu-ray ikke

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Charlie Kilo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor virker Blu-ray ikke
    Sendt: 04-Februar-2008 kl. 18:49
Hej alle

Har netop lavet mit eget Media Center med Vista 32-bit som styresystem. Jeg kan IKKE få Blu-ray afspilleren til at virke og jeg aner ikke hvorfor. Afhængig af hvilken film jeg prøver kommer der forskellige meddelser.

Systemmet bstår bl.a. af følgende enheder:
Shuttle XPC Glamor Series SG33G6 Deluxe
Intel Core 2 Quad Q6600 2,4
PioneerBDC-S02 Blu-Ray drev med tilhørende Cyberlink software
2Gb Ram
500 Gb DH.

Jeg har prøvet at køre Cyberlink BD/HD advisor og har kun grønne lamper i den forbindelse.

Jeg har ikke tilsluttet PC til et faldskærm tv endnu men forsøger at afspille via VGA på en ældre CRT skærm.

Har du nogle løsningsforslag er de MEGET velkomne.

CK

CK
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 19:59

Jeg vil tro du ryger ind i problemer med DHPC beskyttelsen på et CRT tv, som af gode grund ikke har det. Det er en ren beskyttelse af det digitale materieale. Så derfor skal du nok have den over på din Fladskærm før du kan se det.

Til top
bluesy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2004
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 20:01
MCE kan heller ikke vise blueray og hddvd film, dette skal gøres i en anden afspiller, man kan dog få mce til at lukke ned og starte en anden afspiller automatisk hvis det er powerdvd og vista 32bit
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 20:18

Hej

Okay, det er altå ikke et hardware/software problem med det udstyr jeg har anskaffet. Vil det så sige at når jeg forbinder PC'en til et fladskærms tv via et HDMI er problemet løst - har endnu ikke et da min kone mener at vi anskaffer udstyr i begrænset omfang 

Har hørt noget om dette før, men kom i tvivl idet jeg modtager forskellige fejlmeddelser afhængig af valgte Blu-ray film.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg vil tro du ryger ind i problemer med DHPC beskyttelsen på et CRT tv, som af gode grund ikke har det. Det er en ren beskyttelse af det digitale materieale. Så derfor skal du nok have den over på din Fladskærm før du kan se det.

CK
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 22:16
Com on guys. I er sq da klogere end det herinde normalt. Kandersen er ellers lidt inde på det rigtige. For det er nemlig problemet. Altså DHPC. Men det kan løses uden at sende det over HDMI til en fladskærm. Du skal bare bruge AnyDVD HD, den deaktiverer DHPC beskyttelsen. Dog skal du stadig have fat i en fladskærm for at drage fuld udnytte af HD, men HD er stadig pænere end SD på en gammel CRT-skærm.

AnyDVD HD skaffes på www.slysoft.com
Den fjerner tilmed regionbeskyttelsen og kopibeskyttelsen på dvd og Blu-ray.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 01:03
Prøvede at installere Slysoft og det virkede næsten. Tak for tipset (Der er andre nyttige ting i dette program). Cybelink PowerDVD HD/BD kom om med en error code 0012 (forklaringen er IKKE under deres FAQ).

Nu kommer der måske et dumt spørgsmål, men bær over med mig for jeg er ny her...... Skal man som minimum kører 1920-1080 før man kan få et billede på skærmen og undgå fejlmeddelser???? Jeg har måske været af den opfattelse at filmen ville blive nedskaleret, men det kan den måske ikke??

CK
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 01:52
Nej det skal man bestemt ikke. Men jeg skal lige høre om du har fået fat i AnyDVD eller AnyDVD HD. Det er nemlig AnyDVD HD du skal bruge.
Det er i hvert fald ikke et krav at køre 1080p. Men om der er en minimumsopløsning som PowerDVD kræver aner jeg ikke. Så skal det i hvert fald være en lavere opløsning end 720p.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 06:59
Det er AnyDVD HD jeg har installeret. Findes der en freeware BD afspiller der er værd at forsøge med i stedet for PowerDVD? Den powerDVD version der fulgte med hardwaren er strippet for alt ,så den kun indeholder det mest grundlæggende for at kunne afspille BD, så jeg tror ikke engang jeg kan ændre til 720p. 

CK
Til top
beo1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2006
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 07:11

Har selv bokset lidt med setup til Bly-ray , men efter installation af Sly-soft Any-dvd HD har alt fungeret optimalt , sågar knækker den regions-kodning!

Mediacenter XP-edition , LG BD R/W drev

På Panasonic TH50-PZ700 , 1080P

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 07:32

Så længe du kører analogt via VGA, så burde du da ikke få problemer med HDCP (ikke DHCP eller HDPC) som står for High-bandwidth Digital Content Protection. Dette er så vidt jeg ved en ren digital beskyttelse.

Det lyder mere som softwarefejl, det du oplever. Jeg ville spørge deres support eller prøve en anden afspiller, jeg kender desværre ikke andre end PowerDVD.

Måske du skulle afinstallere den version du har nu og så hente en trial version her: http://www.cyberlink.com/multi/download/trials_1_ENU.html

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 20:25
Endelig lykkedes det

Jeg geninstallerede den medfølgende PowerDVD Ultra. Første gang jeg åbnede det forslog det mig at opdatere hele programmet (74 Mb). Efterfølgende havde jeg en Dansk PowerDVD der kunne afspille Blu-Ray.

Hvorvidt det ville være lykkedes uden AnyDVD ved jeg ikke, men programmet giver mig mulighed for at se min region 1 DVD, hvilket gør jeg er nødt til at købe en licens Det glædelig er at der frem til 10 feb er 20% rabat pga af at koncerndirektøren har fødselsdag.

Tak for hjælpen. Vender tilbage i et andet forum fordi jeg kan ikke få DK tekst på TV2 og DR1.........

CK
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu