recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor virker chromecast ikke på min stationær ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor virker chromecast ikke på min stationær ??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
norretoft Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Marts-2015
Sted: Gråsten
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér norretoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor virker chromecast ikke på min stationær ??
    Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 12:44
Hej

Jeg har købt den nye version af Google chromecast.
Har lige sat den til tv´et i hdmi og sat den op via min iphone, det virker fint nu her.
Nu ville jeg så sætte den op så jeg også kunne køre fra min stationær computer også, jeg gik ind på chromecast.com/setup som man skal og vil hente appen til Windows, det gør den også fint men så får jeg pludselig at vide under installationen at der ikke er adgang til wifi og at det muligvis er slukket, hvad kan det være?
Jeg har internet og tv via TDC hvor der er en trådløs router i den boks som jeg har fået fra TDC, computeren kører med kabel til TDC boksen.
Jeg ved at den trådløse router virker da min TDC boks i soveværelset kører trådløs.
Er der noget jeg har glemt at åbne/slå til et sted for at jeg kan køre chromecast over min stationære computer?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 13:31

Har du prøvet med Chrome Browseren.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 14:29
Når du har sat Chromecast op med din smartphone, så skal du ikke gøre det igen med din stationære.

Du skal bruge Google chrome og så så skal du bare hente udvidelsesprogrammet til Google Chrome.

Fejlen skyldes nok at din stationære ikke har Wifi, men trådet netværk og derfor kan du ikke konf. Chromeccasten igen. Men som sagt så er et heller ikke nødvendigt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu