Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
tyros1
Guld medlem
Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1184
|
Emne: Hvormeget kunne jeg få ud af OPPO BDP 93 3D? Sendt: 07-Januar-2011 kl. 11:51 |
Hejsa og godt nytår til alle herinde
Ja begynder at knibe pladsen på min kontoen så evt. nyindkøb kunne hjælpe på det:) 
Bruger mit grej som står herunder samt en PS 3 til afspilning
Hvor meget forbedring kunne jeg hente ved at skifte til OPPO?
Hører rigtig meget musik dvd(også nogen gange kun lyd) og kun lidt film og en del squessbox egen musiksamling...
1.Vil lyddelen være mærkbar bedre ved afspilning musikdvd er?
2. Er den bedre til cd afspilning end min Marantz afspiller nu eller på højde med?(kostede ca. 2,5k)
3. Kan netværksafspiller supplere min squessbox og være på højde med lydkvalitet? eller bliver betjening for besværligt?
Redigeret af tyros1 - 07-Januar-2011 kl. 13:48
|
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50 Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III Squeezebox duet/Radio og IPAD NAS Synology 211
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 12:03 |
tyros1 skrev:
Hejsa og godt nytår til alle herinde
Ja begynder at knibe pladsen på min kontoen så evt. nyindkøb kunne hjælpe på det:) 
Bruger mit grej som står herunder samt en PS 3 til afspilning
Hvor meget forbedring kunne jeg hente ved at skifte til OPPO?
Hører rigtig meget musik dvd(også nogen gange kun lyd) og kun lidt film og en del squessbox egen musiksamling...
1.Vil lyddelen være mærkbar bedre ved afspilning musikdvd er?
2. Er den bedre til cd afspilning end min Marantz afspiller nu eller på højde med?(kostede ca. 2,5k)
3. Kan netværksafspiller supplere min squessbox og være på højde med lydkvalitet? eller bliver betjening for besværligt?
|
Nu er der jo formentlig ingen af os der er så heldige at den nye Oppo er landet hos os 
Der hvor jeg er i tvivl er jo, hvorvidt den nye videoprocessor er lige så god som den gamle Anchor Bay. Er den lige så god som den gamle vil jeg mene, at du kan hente noget på DVD.
Det samme igen, ingen af os kender reelt Oppo´en, men jeg vil mene, at den nye Oppo er på højde med din nuværende CD afspiller (digital lyd).
Med lidt held kan jeg fortælle mere om Oppo´en om en god uges tid
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
tyros1
Guld medlem
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 13:45 |
det vil være dejlig med en lille anmeldelse -som på oppo 83....
digital lyd kender jeg fra min Squssebox som ikke helt levet op til min analog cd spiller - men vil skippe min cd hvis oppo er bedre end den...
|
 |
mkirkelund
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 13:57 |
Hvad med en center højtalere i stedet? ;-)
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 14:38 |
tyros1 skrev:
det vil være dejlig med en lille anmeldelse -som på oppo 83....
digital lyd kender jeg fra min Squssebox som ikke helt levet op til min analog cd spiller - men vil skippe min cd hvis oppo er bedre end den...
|
Der kommer en anmeldelse af den nye Oppo, men selve anmeldelsen vil nok først være klar omkring måneds skiftet. Det tager jo noget tid at lave en sådan - og i fritiden
Men jeg kan da oplyse, at selv om Oppo 83 og 93 har de samme DACs, så skulle disse være blevet tweaked en anelse i den nye Oppo. Ligger faktisk lige nu og mailer med Oppo UK 
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
tyros1
Guld medlem
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 18:09 |
mkirkelund skrev:
Hvad med en center højtalere i stedet? ;-) |
ja det var også en mulighed...
Men mine store fronter DLS M66 har ikke i deres familie en center højtaler så derfor tror jeg ikke det bliver nemt at finde noget der matche dem lydmæssigt??så jeg har faktisk opgivet det...
Seup Bagdelen:) - kører jeg med den lille dls reol men de præger jo ikke lyden så meget som en center vil gøre.... ved at bruge f. eks. dls R55 center (hedder de vist) som har dårligere komponenter en mine velspillende M66...
|
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50 Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III Squeezebox duet/Radio og IPAD NAS Synology 211
|
 |
tyros1
Guld medlem
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 18:14 |
[/QUOTE]
Men jeg kan da oplyse, at selv om Oppo 83 og 93 har de samme DACs, så skulle disse være blevet tweaked en anelse i den nye Oppo. Ligger faktisk lige nu og mailer med Oppo UK  [/QUOTE]
Lyder super...
men selvfølge lån af noget test grej Oppo er jo nr. 1 f. eks hos TC skulle jo nok være mulighed når den bliver lagervare...
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 07-Januar-2011 kl. 19:17 |
tyros1 skrev:
mkirkelund skrev:
Hvad med en center højtalere i stedet? ;-) |
ja det var også en mulighed...
Men mine store fronter DLS M66 har ikke i deres familie en center højtaler så derfor tror jeg ikke det bliver nemt at finde noget der matche dem lydmæssigt??så jeg har faktisk opgivet det...
Seup Bagdelen:) - kører jeg med den lille dls reol men de præger jo ikke lyden så meget som en center vil gøre.... ved at bruge f. eks. dls R55 center (hedder de vist) som har dårligere komponenter en mine velspillende M66... |
Det stoppede ikke mig i at finde en passende center. Mine B&W DM7 er jo fra før surround-tiden. Men en center i samme mærke og med samme type kevlar enheder, så kører det
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 08-Januar-2011 kl. 08:46 |
Hvis det ikke er en PS3 slim du har, vil du formentligt kunne hente en del lydmæssigt ved afspilning af musik blu-ray.
|
 |
tyros1
Guld medlem
|
Sendt: 08-Januar-2011 kl. 15:39 |
Otto J skrev:
Hvis det ikke er en PS3 slim du har, vil du formentligt kunne hente en del lydmæssigt ved afspilning af musik blu-ray. |
Det er det ikke 
Det er mest musik DVD jeg har men der gælder det vel også - og som CD spiller er den vel også på højde med Marantz
Til Kampus:
Tror ikke DLS har lavet noget Centerhøjtaller eller andre kan passe sammen med mine M66 
Redigeret af tyros1 - 08-Januar-2011 kl. 16:42
|
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 08-Januar-2011 kl. 19:24 |
tyros1 skrev:
Otto J skrev:
Hvis det ikke er en PS3 slim du har, vil du formentligt kunne hente en del lydmæssigt ved afspilning af musik blu-ray. |
Det er det ikke 
Det er mest musik DVD jeg har men der gælder det vel også - og som CD spiller er den vel også på højde med Marantz
Til Kampus:
Tror ikke DLS har lavet noget Centerhøjtaller eller andre kan passe sammen med mine M66  |
Du skal bare kigge efter én med aluminium membran. Må være vigtig for at få samme lydbillede
|
 |