recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvornår bruger man antenne forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvornår bruger man antenne forstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvornår bruger man antenne forstærker
    Sendt: 19-Juli-2007 kl. 11:01
Hej!

lidt i tvivl om dette burde ligge i digitaltTV, men da det faktisk drejer sig om et analog signal prøver vi her.

Flere gange i løbet af døgnet (sikkert i primetime) bliver mit analoge tvsignal fra Stofa ganske dårligt. Det er altid DR1/TV2 og et par andre kanaler, og det gør sig ikke ret godt på mit m86 40". Alt er slf' relativt, og er godt klar over at det aldrig bliver perfekt med en analog kilde.
Det viser sig ofte ved at teksttv er "hullet" og den ikke kan finde sider.
Men overvejer dog alligevel om en antenneforstærker kan hjælper.
Mit setup er: stik i væg -> ca 7 meter ->T-Boks -->HDD optager/M86 fra HDDs udgang går det til et stik i soveværelset.
Det er tydeligt at der er lidt tab ved at HDD optageren sidder på, selvom jeg har koblet M86'eren "uden om"
Min ide var nu at smide en boks som denne på lige efter stikket i væggen. Jeg ved godt at man burde køre stjerne med et kabel til hver enhed, men da alle kablerne skal gå igennem stuen, ønsker jeg ikke denne mulighed.
Er der noget at vinde ved denne løsning?

/Bjarke
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 18:43

Før der gøres noget, så tager du kontakt til udbuderens tekniske service, og får dem til at komme ud og se på dine forhold, hvorefter de så vil gøre det fornødne, eller fortæller dig hvad du bør gøre. Signaler i kabelanlæg kan være svære at forstærke, da måske nogle så vil blive overstyret, så det bedste vil være råd fra teknisk service.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu