recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvornår får Yousee styr på deres TV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvornår får Yousee styr på deres TV ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvornår får Yousee styr på deres TV ?
    Sendt: 26-December-2009 kl. 14:11
Som vi ved, så skaber DTT nettet forstyrrelser hos Yousee og der er afsendigt mange kunder der stadig mangler en del af deres tv signaler, ikke på grund af dårligt skærmede kabler men grundet Yousee's udstyr der ikke er skærmet ordentligt (eks deres egen internet splitter).

Er der monstro nogen der har hørt noget om hvornår de får styr på alle de fejl der er opstået grundet Yousee's egen dårligt skærmede udstyr ?

Her er det nemlig en af deres splitter bokse til internet der laver ravagen, der er sådan en i begyndelsen af linien, den smadrer 18 kanaler fuld stændigt så de ikke kan modtages og der er pixel forstyrrelser på Canal+ Film kanalerne.

Gad godt nok snart at se en time limit på hvornår de får styr på al deres egen dårligt skærmede udtyr.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2009 kl. 14:19
LOL De har jo skabt en form for monopol mange steder idet man er nød til at følge mængden i det område man bor,eller ryge på Boxer, parabol eller lignende.
Monopol er noget fanden har skabt, og TDC/YouSee er verdensmestre i at få mest ud af det.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2009 kl. 16:52
"Yousee's udstyr der ikke er skærmet ordentligt", dette gælde også for deres digital bokse, ikk Question

Jeps, Yousee har fuld Monopol på deres digital kable tv, da den enste digital boks der virker (når det så virker) er Yousee ejere digital boks, ved at der er flere med tv med indbygge digital decoder (bla. fra Sony) der har store problem med at spille samme med Yousee´s digital kable tv.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2009 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

SNIP

Her er det nemlig en af deres splitter bokse til internet der laver ravagen, der er sådan en i begyndelsen af linien, den smadrer 18 kanaler fuld stændigt så de ikke kan modtages og der er pixel forstyrrelser på Canal+ Film kanalerne.

Gad godt nok snart at se en time limit på hvornår de får styr på al deres egen dårligt skærmede udtyr.

Hvad får dig til at tro, at det er er skillefilteret der laver balladen?

Dvs hvis du piller filteret af, så virker det fint?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 04:36
Jeps, vi har prøvet at pille det fra og lede signalet uden om det skillefilter, det er derfor jeg er ret sikker på at det er den der skaber balladen.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 10:16

Jeps, vi har prøvet at pille det fra og lede signalet uden om det skillefilter, det er derfor jeg er ret sikker på at det er den der skaber balladen.

Kan du ikke bare forelægge YouSee sagen, og bede dem sende et nyt, eller måske endnu bedre, få en tekniker ud og skifte dåsen til en multimedia type.

Der er dog stadig mulighed for, at det er noget efter filteret der laver balladen. Filteret dæmper 4dB, og det gør signalet mere sårbart, hvis der er en fejl et sted...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 03:24
Har prøvet, men de har "travlt" siger de, så sende nogen forbi kunne de ikke da det blev fejlmeldt allerede få dage efter de fejl begyndte.
Vi skulle bare være glade for at det "kun" er 18 kanaler der mangler og lidt lyd forstyrrelser på Canal+ Film.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 18:31
Nå, vi har valgt den ekstreme løsning her i huset med det Yousee problem og det er at opsige den store pakke.
Efter nærmere rundt spørge har det vist sig at faktisk alle har mistet interessen for de manglende kanaler, så her i Januar bliver den store pakke opsagt hos Yousee, for det er der at de kanaler hovedsagligt befinder sig at vi alligevel ikke kan se.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

"Yousee's udstyr der ikke er skærmet ordentligt", dette gælde også for deres digital bokse, ikk QuestionJeps, Yousee har fuld Monopol på deres digital kable tv, da den enste digital boks der virker (når det så virker) er Yousee ejere digital boks, ved at der er flere med tv med indbygge digital decoder (bla. fra Sony) der har store problem med at spille samme med Yousee´s digital kable tv.

Vrøvl!
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 18:39

Men nok ikke fordi den er dårligt afskærmet, men fordi jeres signal ikke kan klare at blive dæmpet - derfor ligger fejlen nok et andet sted, såsom at signalet ikke er kraftigt nok.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 07:09
Skal også have snakket med dem om for svage signaler idag, for jeg har opdaget at de generelt er for svage på flere af kanalerne, de svinger på mellem 72 og over 200 iflg. den Sagem 60 jeg har valgt at kople til igen.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 13:16

Skal også have snakket med dem om for svage signaler idag, for jeg har opdaget at de generelt er for svage på flere af kanalerne, de svinger på mellem 72 og over 200 iflg. den Sagem 60 jeg har valgt at kople til igen.

BER er den eneste pålidelige indikator på Sagem60. Hvis du har for svagt signal vil du se BER værdier over 1.0e-6 (eller 1.e-8) og der vil være en rød firkant (mener jeg, det er et stykke tid siden at jeg har brugt min Sagem60).

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu